سئو یا بهینه‌سازی برای موتور جستجو چیست؟

سئو چیست
سئو چیست

سئو یا بهینه‌سازی برای موتور جستجو، شامل تمام فعالیت‌هایی است که باید در سایت خود انجام دهید تا در نتایج موتور جستجوی گوگل رتبۀ بهتری به دست آورید.

سئو چیست؟

هنگامی‌که یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنید، لیستی از نتایج، در صفحات مختلف نمایش داده می‌شود. به این صفحات، صفحات نتایج موتور جستجو یا “SERP” می‌گویند. اگر شما صاحب یک سایت باشید و آدرس آن در صفحۀ نخست گوگل قابل مشاهده نباشد، باید سایت خود را برای این موتور جستجو بهینه‌سازی کنید. از حیاتی‌ترین اقداماتی که باید در سایت خود پیاده کنید:

  • طراحی بهینۀ سایت
  • طراحی استراتژی محتوا
  • تولید محتوای اصیل

به کمک بهینه‌سازی صفحات سایت خود می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو در رتبۀ بهتری قرار بگیرید.

سئو بر بهبود رتبه‌بندی در نتایج اُرگانیک “طبیعی و نه پرداختی” متمرکز است. اگر شما یک سایت داشته باشید و بخواهید ترافیک بیشتری کسب کنید، سئو باید بخشی از تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما باشد.

موتور جستجو چیست؟

موتورهای جستجو، به سایت‌هایی گفته می‌شود که محتویات دیگر سایت‌ها را توسط الگوریتم‌هایی طبقه‌بندی می‌کنند؛ بنابراین طبیعی است هر سایتی که محتوای اصیل‌تر، کاربرپسندتر، مفیدتر و آموزنده‌تر داشته باشد را در رتبه‌های بالاتر نشان دهند. سایتی که در طراحی بهینه شده باشد و محتوای ارزشمندی داشته باشد، توسط موتورهای جستجو در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گیرند، در اصل کار موتور جستجو شناسایی این موارد است.

چرا موتور جستجوی گوگل بهترین است؟

بی‌گمان با نام گوگل غریبه نیستید؛ موتور جستجوی گوگل پربازدیدترین سایت دنیا است که ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر را به سمت خود جذب می‌کند.

شاید جالب باشد که بدانید بیش از نود درصد ترافیک ورودی به سایت‌ها مربوط به گوگل است.

بعد از گوگل، سایت بینگ در رتبۀ دوم قرار دارد که سهم آن به‌طور میانگین، تنها هفت درصد است. بنابراین مسیر طراحی سایت و استراتژی تولید محتوا شما باید در راستای اهداف گوگل باشد!

بدون‌شک این موتور جستجو قدرتمندترین بوده و همۀ اصول و مبانی سئو در جهت موفقیت یک سایت در نتیجۀ جستجوی گوگل قرار دارد. پس باید بدانید که برای به موفقیت رساندن کسب‌و‌کار اینترنتی خود، نیاز دارید تا به صفحۀ نخست جستجوی گوگل و سپس به لینک‌های بالاتر برسید.

سئو مخفف چه عبارتی است؟

سئو کوتاه شدۀ عبارت Search Engine Optimization یا همان بهینه‌سازی برای موتور جستجو است؛ که اگر حرف نخست هر کلمه را کنار هم قرار دهیم، مشخصا واژه‌ SEO در زبان انگلیسی حاصل می‌شود و در زبان فارسی نیز به آن بهینه‌سازی برای موتور جستجو یا به صورت اختصار سئو می‌گوییم. اکنون می‌توانید به کسی که از شما می‌پرسد سئو چیست، از لحاظ معنایی پاسخ دهید.

دلیل ارزشمند بودن سئو چیست؟

در دنیای آنلاین امروز، ارزش سئو بیشتر از همیشه شده است. میلیون‌ها کاربر هر روز به دنبال پاسخ پرسشهای خود یا به دنبال حل مشکلات خود هستند و این کار را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌دهند.

اگر شما یک سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، سئو می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند و شما را به اهدافتان برساند.

اهمیت سئو در همین است و اگر می‌خواهید که در نتیجۀ جستجوی یک کلمه جزو نخستین سایت باشید، باید به اصول و قواعد سئو ارج بگذارید.

بنابراین چنانچه به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند هستید، به هر نحوه که شده، موضوع سئو را جدی بگیرید.

جهت مطالعه کامل مقاله به این لینک مراجعه فرمائید


(◔ ◡ ◔) دربارۀ من:

📷 علی محمد صَلاحی هستم، نویسنده کتاب شاهراه‌وب و ده‌ها مقاله گسترۀ بازاریابی دیجیتال، مدرس دوره‌های آموزشی آنلاین و وبینار همچنین مشاور و آسیب شناس کسب و کارهای مجازی. به مدیران و کارآفرینان کمک می‌کنم که کسب‌وکارشان را در دنیای دیجیتال بهینه‌سازی کنند تا به درآمدهای بیشتری برسند. از نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در دنیای دیجیتال، باور نداشتن آن است!

📷 تولید محتوا: علی محمد صلاحی

📷 پانوشت: انجام هر کار محالی در واقعیت، غیرممکن در دیجیتال، نیست!

📷 شعار: دنیای دیجیتال، دنیای آرزوها!

📷 وبسایت: www.alisalahi.ir

نویسنده مطلب: علی محمد صلاحی

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.