نحوه فعال سازی AMP وردپرس + دانلود نسخه 2020

amp برای وردپرس
amp برای وردپرس

افزونه AMP وردپرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

یکی از مباحثی که در بحث سئو و طراحی سایت خیلی مهم است این می باشد که میزان سرعت سایت در گوشی چقدر است. هرچه بتوانید شما سایت را برای گوشی بهینه تر کنید صدرصد کاربران شما، در سایتتان راحت تر هستند. پس سعی کنید سایت را برای کاربران خود مهیا و تا حد امکان راحت کنید. در این پست می خواهیم درمورد فعالسازی AMP در وردپرس با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

قابلیت AMP یک پروژه تحت نظر گوگل است که هدف آن افزایش سرعت ارائه محتوا با استفاده از کدهای ساده مانند AMP HTML در صفحه ابزارهای کوچک مانند موبایل می باشد. به عبارت ساده تر، AMP یک راهی برای ایجاد صفحات وب برای محتوای استاتیک و به صورت HTML  ( صفحاتی که بسته به رفتار و عملیات کاربر تغییری نمی کنند) است که باعث بارگذاری سریع آن ها می گردد.

مزیت داشتن افزونه AMP وردپرس در چیست؟

قابلیت AMP سرعت لود صفحات وبسایت را به طرز معجزه آسایی افزایش می دهد و زمان لود صفحه را به زیر ۳ ثانیه می برد که تاثیر زیادی در سئو سایت در اصفهان شما دارد. هر چه وبسایت شما سریعتر باشد برای کاربران خوشایند تر است.

قبل از فعال سازی AMP
قبل از فعال سازی AMP
بعد از فعال سازی AMP
بعد از فعال سازی AMP

آیا افزونه AMP وردپرس روی سئو تاثیر دارد؟

بله قطعا تاثیر دارد. یکی از فاکتورهای بسیار مهم سئو سرعت سایت و لود شدن سریع وبسایت است. طبق آخرین آمار سال ۲۰۱۹ به ازای هر ۱ ثانیه که وبسایت شما دیرتر لود شود ۱۷درصد کاربران سایت شما را میبندند. پس سرعت کند باعث افزایش نرخ پرش یا bounce rate وبسایت شما می شود. از سال ۲۰۱۶ گوگل وبسایت هایی که از AMP پشتیبانی می کنند را متمایز از بقیه نشان می دهد تا کاربران متوجه شوند که این وبسایت سریع تر از بقیه است. پس برای خاص بودن در نتیجه جستجوی گوگل یا همان SERP باید AMP را فعال کنید.

نمایش وبسایت های AMP در سرچ گوگل(SERP)
نمایش وبسایت های AMP در سرچ گوگل(SERP)

افزونه AMP وردپرس  برای جه وبسایت هایی قابل استفاده است؟

به دلیل اینکه در AMP سعی شده تا کدها در بهینه ترین حالت ممکن باشند در نتیجه مقدار قابل توجهی از کد ها حذف می شوند. همچنین هیچ کد جاوا اسکریپتی اجرا نخواهد شد. در تمام سایت ها اعم از وردپرسی و غیره قابل استفاده است اما باید توجه داشته باشید فقط در برگه های نوشته ها AMP را فعال کنید. در برگه های دیگر به دلیل استفاده از المان های گرافیکی و جاوا اسکریپت به احتمال خیلی بالایی با قالب خود به تداخل میخورید. فرقی ندارد وبسایت شما فروشگاهی باشد یا خبری اگر قسمتی با عنوان بلاگ یا آخرین اخبار دارید استفاده از AMP برای شما اجباریست.

کاربرد AMP در وردپرس

همانطور که میدانید پرطرفدار ترین CMS موجود در جهان وردپرس است و بیش از ۳۷درصد وبسایت های جهان با وردپرس ساخته می شود.اگر وبسایت شما وردپرسی است و قصد دارید AMP را روی سایت خود فعال کنید با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پلاگین AMP وردپرس

با استفاده از پلاگین AMP می توانید به راحتی سایت وردپرسی خود را با AMP سازگار کنید کافیست از قسمت افزونه ها سپس افزودن عبارت AMP را سرچ کنید.

بعد از نصب و فعال سازی وارد مراحل تنظیمات اولیه میشویم:

در اولین مرحله باید علم خود از کدنویسی را مشخص کنید که برای سادگی کار پیشنهاد ما انتخاب دومین گزینه است.

در مرحله بعد باید نوع AMP وبسایت خود را مشخص کنیم که برای کمترین اختلال و بیشترین سازگاری گزینه Reader را انتخاب کنید و دکمه next را بزنید.

در مرحله بعد باید قالب AMP خود را انتخاب کنید. پیشنهاد ما قالب پیشفرض یعنی AMP Legacy است.

بعد از این مراحل نیاز به تنظیمات خاصی نیست بعد از چند بار زدن دکمه next تنظیمات انجام می شوند و AMP رو وبسایت شما فعال می شود.

فعال سازی AMP روی نوشته ها

بعد از تنظیمات اولیه لازم است تا AMP را تنها روی نوشته ها فعال کنیم. از فعال کردن آن روی صفحه های دیگر خودداری کنید.

ابتدا از طریق پیشخوان وردپرس روی گزینه AMP کلیک کنید سپس از قسمت تنظیمات روی گزینه Supported Templates کلیک کنید.

در این قسمت فقط نوشته ها ها را فعال کنید و بقیه صفحات را برای جلوگیری از تداخل غیرفعال کنید.

آزمایش صفحات با amp

صفحات AMP بصورت خودکار برای کاربران با صفحات موبایل کوچک و اینترنت با سرعت کم باز می شود. کافیست بعد از پیوند نوشته یک اسلش یعنی / و سپس amp اضافه کنید.

نویسنده مطلب: مجموعه آراد سئو

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.