معرفی افزونه سئو Rank Math برای وردپرس

این روز ها کمتر کسی هست که اسم وردپرس به گوشش نخورده باشه و یا با این سیستم مدیریت محتوا استفاده نکرده باشه.

زمانی هم که وردپرس و بحث SEO اون پیش میاد، اسم Yoast توی ذهن همه تداعی میشه!! توی این مقاله قصد دارم افزونه Rank Math رو بهتون معرفی کنم. افزونه ایی که خیلی ها بهش قاتل Yoast میگند.

خب مقدمه رو گفتم، حالا دیگه سلام :دی

افزونه Rank Math برای وردپرس
افزونه Rank Math برای وردپرس

اگر فقط و فقط یکم با افزونه Yoast کار کنید، متوجه می‌شید که این افزونه، در کنار تبلیغات زیادی که درخودش داره، برای هر کاری هم هی میگه پول بده 😐 (یاده کیوون توی برره میوفته آدم)

در مقابل افزونه Yoast و تمام افزونه های جانبی خودش و یا مکمل هاش مثل WP Schema Pro (که این افزونه هم پولی هست) افزونه ایی به اسم Rank Math قد علم کرده که میخوام به قابلیت هاش بپردازم:

نصب آسان با استفاده از Wizard:

خب این مورد خاصی نیست چون yoast هم داره، اما میگیم که خالی از لطف نباشه :دی

افزونه Rank math خودش رو به صورت خودکار، سایت شما را بررسی میکنه و تنظیمات ایده‌آل رو به صورت پیشفرض تنظیم میکنه که شما به صورت گام به گام و ویزارد میتونید تنظیمات خودتون رو هم اعمال کنید.

اگر قبلا از افزونه های سئو دیگه هم مثل yoast، seopress و… و یا افزونه های اسکیما استفاده کرده باشید هم اون ها رو شناسایی میکنه و تنظیماتشون رو درون ریزی میکنه (دستش دردنکنه والا)

شماتیک مشخص، راحت و ساده اما قدرتمند:

افزونه Rank Math ساختار شکنی نکرده و رابط کاربری ساده (شبیه به گوگل و حتی yoast) اما قدرتمندی را در اختیار شما قرار میذاره که اطلاعات مهمی را درباره مقاله شما نمایش میده. با استفاده از این اطلاعات می توانید SEO خود را سریعا بهبود بخشید.

قابلیت های شخصی سازی برای نمایش SERPs (صفحات موتور جستجو) و پیشنمایش انتشار در شبکه های اجتماعی هم که نٌقل و نبات کار.

قابلیت دیگه اینکه توی هر نوشته هم میتونید schema های مختلف رو هم وارد کنید. مثلا اگر نوشته شما آموزش ویدئویی هست، میتونید URL ویدئو رو بذارید تا توی نتایج ویدئو شما هم نمایش داده بشه.

خیلی سریع، اونی میشه که تو میخوای

انقدر با شعور مگه داریم؟ :دی . Rank Math به صورت ماژولار کدنویسی شده و قابلیت این رو داره که امکاناتی که نمیخوای و یا از افزونه های دیگه اگه استفاده میکنید برای اون قابلیت (مثل breadcrumb) رو فعال/غیر فعال کنه.

ماژولار بودن از ویژگی های بارز این بزرگوار است :)
ماژولار بودن از ویژگی های بارز این بزرگوار است 🙂

یکی دیگه از مواردی که خودشون هم توی سایتشون بهش اشاره کردند (البته من خودم توی کد ها نرفتم ببینم چه خبره) این هست که، کد ها بهینه نوشته شدند تا سرعت بالاتری داشته باشید.

دیگه میدونید دیگه، خدانکنه yoast نصب کنید و مثلا ووکامرس هم نصب باشه 😐 لامصب انگار میخواد ویندوز ران کنه |: رم رو باید بدیم به این دو و بگیم دیگه خدافظ :/

یکپارچگی و ارتباط با Google WebMaster :

برای مشاهده اطلاعات مهم و ارزشمندتون که از گوگل وبمستر میبینید دیگه لازم نیست یک پنل جداگانه باز کنید. این بچه قابلیت ادغام داره و میتونید خطاهای Crawl، گوگل Trends، کلمات کلیدی، رتبه بندی ها، وضعیت sitemap و کلا مسائل مربوط به گوگل را یکجا ببینید.

تا همینجا فکر میکنم شما هم کاملا مشتاق شدید به این افزونه ولی باید بگم باز هم همینجا قابلیت ها تموم نمیشه! یکسری موارد دیگه هم داشت که با افزونه های رایگان دیگه مقایسه کردم و دیدم شاید این قابلیت ها توی بخش پولی افزونه های دیگه باشه، ولی خب این بچه، با رایگان اینا رو داره 🙂

پیشنهاد میکنم حتما این قابلیت ها رو اینجا ببینید.


خب اگه دیگه بخوام جمع بندی کنم به صورت خلاصه، خیلی از وبمستر ها از افزونه های yoast و یا all in one seo استفاده می‌کنند ولی در آخر رضایت کامل ندارند. تمامی وبمستر ها از زمانی که از این Rank Math استفاده کردند رضایتشون جلب شده و این افزونه رو دارند توصیه میکنند. (دقیقا خوده من)

شاید دغدغه اصلی من این میبود که خب ای وای باید دوباره همه مقالات رو از اول بشینم و درست کنم!!! ولی رنک مس با قابلیت ادغام از افزونه های دیگه این دغدغه رو هم برطرف کرد برای من.

من به دوستام این افزونه رو پیشنهاد دادم و واقعا اون ها هم از نتایجش راضی بودند. به شدت به شما هم پیشنهاد میکنم یک بار افزونه رو نصب کنید (روی لوکال هاست مثلا) و فقط باهاش کار کنید. ۱۰۰٪ شگفت زده میشید 🙂

افزونه Rank Math
افزونه Rank Math

امیدوارم که از مقاله من راضی بوده باشید. اگه از این افزونه استفاده کردید لطفا تجربتون بهم بگید و یا اگر فکر میکنید جایی از حرف های من اشتباه بود بیایند در رابطه باهاش صحبت کنیم 😉

نویسنده مطلب: پوریا امجدزاده

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.