فضای مناسب برای هاست وردپرس

فضای مناسب برای هر سایت وردپرسی به عوامل زیادی از جمله امکانات موجود در سایت، حجم رسانه‌های سایت، تعداد کاربران، پست‌ها، محصولات و… بستگی دارد. در ادامه فضای مناسب برای چند دسته از سایت‌های وردپرسی را بررسی می‌کنیم.

  • در سایت‌های شرکتی و سایت‌های شخصی، فضای 1GB فضای مناسبی است؛ اما اگر در سایت تصاویر یا ویدئوهای زیادی برای معرفی وجود دارد، هاست‌های 2GB گزینه مناسب‌تری هستند.
  • در سایت‌های فروشگاهی، با توجه به وجود تصاویر زیاد، فضای مناسب حدود 5 گیگابایت است. البته اگر فروشگاه شما فقط محصولات فیزیک ارائه می‌دهد و نیازی به آپلود فایل‌های زیادی ندارید، فضای 2 تا 3 گیگابایتی هم می‌تواند مناسب فروشگاه شما باشد.
  • برای سایت‌های آموزشی می‌توانید ویدئو های رایگان خود را در Aparat و سایر ویدئو‌های آموزشی را در سرویس‌هایی که امکان رمزنگاری و پخش آنلاین ویدئو ها را دارند، مانند سرویس ابری آروان، SpotPlayer و سایر سرویس‌ها قرار دهید. در این حالت هاست 1GB تا 2GB مناسب سایت شما هستند؛ اما اگر می‌خواهید آموزش‌هایتان را در هاست خودتان آپلود کنید، حجم آموزش‌ها را نیز به این اعداد اضافه کنید.
  • در سایت‌های خبری و وبلاگی، با توجه به این که تعداد پست‌ها زیاد است و برای هر پست حداقل به یک تصویر جذاب نیاز دارید، بهتر است از شرکت‌های هاستینگی که هاست با فضای نامحدود ارائه می‌کنند استفاده کنید؛ اما برای ابتدای کار هاست‌های 5GB نیز فضای مناسبی برای سایت شما هستند.

اعداد گفته شده در بالا، فضای مناسب برای سایت‌هایی با استفاده نرمال هستند و ممکن است برای سایت شرکتی شما یک هاست 500 مگابایتی هم بتواند به خوبی نیازهای شما را پاسخگو باشد. پس شما باید با توجه به نیاز کسب‌و‌کارتان و امکانات مورد نیاز در سایت، فضای مناسب برای کسب و کارتان را تشخیص دهید.

ممکن است کسب و کار شما در حال حاضر در ابتدای مسیر باشد و سایت شما نیاز به فضای زیادی نداشته باشد، اما با گذشت زمان و پیشرفت کسب و کار شما، ممکن است به فضای بیشتری نیاز داشته باشد یا بالعکس، متوجه شوید که فضای هاست شما برای معرفی کسب و کار شما بزرگ است. برآورد شما برای انتخاب پلن فضای هاست یا سرور باید با آینده‌نگری و تخمین صحیح انجام شود و همیشه سعی کنید فضایی بیشتر از نیاز سایتتان را انتخاب کنید.

منبع: وردپرس طلایی

نویسنده مطلب: میلاد دهقان

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.