کاهش حجم تصاویر با افزونه WP Smush

بهینه سازی تصاویر یک روش بسیار موثر، آسان و نسبتا ارزان برای افزایش سرعت سایت است. فایل‌های تصویری معمولاً با داده‌هایی مانند متادیتای غیر ضروری یا سایر اطلاعات اضافی پر می‌شوند که مورد نیاز نیستند. بسیاری از تصاویر را می توان با افزونه های فشرده سازی بدون افت کیفیت بصری بهینه کرد. پس از بررسی چندین ابزار برای بهینه سازی تصویر به این نتیجه رسیدیم که افزونه WP Smush یکی از بهترین افزونه ها برای بهینه سازی تصاویر در سایت وردپرسی شما است.

در واقع افزونه WP Smush یکی از ساده ترین افزونه ها برای فشرده سازی تصاویر برای وردپرس است. با بیش از یک میلیون نصب فعال، این بهینه ساز تصویر یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس در سایت رسمی افزونه ها است. در این مقاله می خواهیم نقاط مثبت و منفی این افزونه را به طور کامل بررسی کنیم تا به راحتی بتوانید درباره ی آن تصمیم گیری کنید.

افزونه WP Smush چیست؟

افزونه WP Smush توسط گروهی عالی از توسعه‌دهندگان وردپرس ایجاد شده است که بسیاری از افزونه های وردپرس را توسعه داده اند و هر یک از اعضای تیم آن ها در جنبه خاصی از سایت وردپرس تخصص دارند. این افزونه سرعت و کارایی وب سایت شما را از طریق تمام گزینه های ذخیره سازی و تکنیک های بهینه سازی افزایش می دهد.

در حالی که همه این افزونه ها و ابزار ها اساساً اندازه فایل تصویر شما را کوچکتر می کنند، هر کدام به روش و تکنیک های مختلف این کار را انجام می دهند. به جرات می توان گفت که WP Smush pro یک افزونه بهینه ساز تصویر قابل اعتماد است که در همه شرایط و برای تمامی وب سایت ها به خوبی کار می کند.

چرا باید از افزونه بهینه سازی تصاویر در سایت وردپرس خود استفاده کنیم؟

تصاویر تقریباً برای هر وب سایتی کلیدی هستند. آن ها ظاهر سایت شما را بهبود می بخشند و می توانند برای نشان دادن محصولات شما و بسیاری از موارد دیگر استفاده شوند. با این حال، هر چه تعداد تصاویر بیشتری در سایت خود داشته باشید، سرعت وب سایت شما کند تر خواهد بود. این موضوع به این دلیل است که اندازه فایل های تصویری می تواند نسبتاً بزرگ باشد و همه آن داده ها برای پردازش نیاز به زمان بیشتری دارند.

در نتیجه، با اضافه کردن تصاویر سایت شما می تواند کند شود و این موضوع برای جذب و حفظ بازدیدکنندگان مضر است. راه حل، همانطور که ممکن است حدس زده باشید، بهینه سازی تصاویر است. این کار معمولاً با استفاده از الزار های مخصوص انجام می شود. یک پلاگین بهینه سازی تصویر خوب، افزونه ای است که می تواند حجم تصاویر را تا حد زیادی کاهش دهد و در عین حال کیفیت بصری را حفظ کند. در حالی که همه این افزونه ها و ابزار ها اساساً اندازه فایل تصویر شما را کوچکتر می کنند هر کدام به روش و تکنیک های مختلف این کار را انجام می دهند. استفاده از این دسته از افزونه ها باید آسان بوده و دارای ویژگی های کافی برای بهینه سازی تصاویر باشد.

هنگامی که تصاویر سایت خود را بهینه می کنید، اندازه فایل آن ها را کوچکتر می کنید و سایت شما بار کمتری را برای بارگذاری تحمل می کند. در عین حال، این کار را می توان بدون کاهش قابل توجهی در کیفیت تصاویر انجام داد. خوشبختانه، تنها چیزی که برای انجام این کار نیاز دارید، افزونه مناسب وردپرس است. در ادامه می خواهیم یکی از بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر در وردپرس بررسی کنیم.

چرا به افزونه ی بهینه سازی تصاویر نیاز داریم؟

ممکن است شما برای بهبود عملکرد وب سایت خود مجبور باشید که تمام تصاویر آن را حذف کنید، اما آیا راه بهتری وجود ندارد؟ افزونه‌هایی که فشرده‌سازی تصویر را برای وردپرس انجام می‌دهند، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بدون نیاز به حذف تصاویر سایت خود را هم از نظر عملکرد و هم از نظر سرعت (بارگذاری تصویر) بهینه کنید، بدون اینکه نیازی به حذف آن ها از وب‌سایت خود داشته باشید.

حجم و اندازه تصویر برای سرعت یک وب سایت بسیار کلیدی است. خوانندگان عاشق تصاویر زیبا همراه با محتوای با کیفیت هستند. تصاویر به درک مطالب و پست های شما کمک می کنند. با این حال، تصاویر بزرگ و بهینه نشده می تواند بر سرعت بارگذاری صفحه شما تأثیرات منفی داشته باشد. موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایت از وب سایت هایی که سرعت کندی دارند متنفر هستند. بنابراین برای ایجاد تعادل بین زیبایی سایت و سئو، به افزونه ای نیاز دارید که فشرده سازی تصویر را انجام دهد.

بررسی افزونه WP Smush pro

فشرده سازی در اینجا به معنای کاهش اندازه فایل های تصویری بدون تأثیر بر کیفیت است. انجام این کار به صورت دستی خسته کننده و زمان بر است. WP Smush pro به شما کمک می کند که این کار را به طور هوشمندانه انجام دهید. افزونه WP Smush pro می تواند به طور یکپارچه تمام تصاویر سایت شما را به صورت خودکار فشرده کند. همچنین این افزونه بر روی عکس های قدیمی شما کار می کند و با کاهش حجم آن ها در اندازه های معقول و بهینه سازی و تنظیم سایز آن ها سایت شما را بهینه می کند.

ویژگی های افزونه WP Smush it

افزونه WP Smush در واقع از سرورهای قدرتمند WPMUDEV در پس زمینه برای حذف عناصر حجیم از تصاویر شما استفاده می کند. این افزونه با از بین بردن تمام داده های زائد بدون افت کیفیت تصویر آن ها را بهینه می کند. علاوه بر این، این افزونه حتی برای بهینه سازی تصاویر از کتابخانه رسانه شما، فراتر می رود. این افزونه همچنین با سایر افزونه ها از جمله المنتور به خوبی کار می کند .

این افزونه دارای دو نسخه ی پولی و رایگان است. بدون شک نسخه ی پول یاین افزونه مزایای بیشتری را ارائه می دهد. برخی از آن ها عبارتند از:

  • قابلیت آپلود تصاویر به تعداد نا محدود
  • قابلیت تغییر اندازه تصاویر (تنظیم حداکثر عرض و ارتفاع تصاویر)
  • قابلیت باز گرداندن تصاویر تنها با یک کلیک
  • بهنیه سازی تمامی تصاویر در سایت شما به طور خودکار
  • فشرده سازی فایل های بزرگ بدون افت کیفیت
  • امکان بهینه سازی تصاویر خارج از فهرست رسانه ها
  • بهینه سازی تصاویر با تبدیل آن ها به انواع فرمت ها

جوانب مثبت افزونه WP Smush it

این افزونه همانطور که در بخش قبل نیز گفته شد نکات مثبت بسیار زیادی را ارائه می دهد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • بهینه سازی تصویر به صورت نامحدود و رایگان
  • قابلیت فشرده سازی خودکار تصاویر هنگام بارگذاری
  • امکان حذف خودکار اطلاعات غیر ضروری از تصاویر شما مانند داده های ابرداده و EXIF ​​(عناصری مانند تنظیمات دوربین، فاصله کانونی، مکان، زمان و تاریخ و غیره)..
  • شما می توانید افزونه را به صورت سراسری فعال کنید یا آن را برای تنظیمات برگزیده سایت پیکربندی کنید با انجام این کار فرایند بهینه سازی تصاویر به صورت خودکار انجام می شود.
  • امکان مشاهده آمار بهینه سازی تصویر (تعداد تصاویر فشرده شده، اندازه و فضای ذخیره شده).
  • می توانید همزمان 50 تصویر را فشرده سازی کنید.

این افزونه بهینه سازی تصویر از منابع سرور توسعه دهنده افزونه استفاده می کند. این بدان معنی است که منابع سرور خصوصی شما در این فرآیند استفاده نمی شود. این امر به ویژه برای وب سایت هایی که از یک محیط میزبانی مشترک استفاده می کنند سودمند است. علاوه بر آن این افزونه تصاویر ناهماهنگ را به شما نشان می دهد تا بتوانید اندازه ها را اصلاح کنید. با این حال این کار در نقش مدیر انجام می شود (بازدیدکنندگان سایت شما نمی توانند آن را ببینند).

جوانب مثبت افزونه WP Smush it

  • حداکثر اندازه فایل برای نسخه رایگان فقط 1 مگابایت است. این مقدار ممکن است برای همه دسته از وب سایت ها کافی نباشد. با این حال، نسخه پولی آن تا 32 مگابایت را ارائه می دهد.
  • نسخه رایگان تصاویر اصلی شما را حفظ نمی کند. سایر افزونه های بهینه سازی این ویژگی را دارند.
  • نسخه رایگان به بهینه سازی 50 تصویر به صورت همزمان محدود شده است. اگر تصاویر زیادی برای فشرده سازی دارید، ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشید.

البته به این موضوع توجه داشته باشید که تمامی موارد گفته شده تنها برای نسخه ی پولی افزونه صدق می کند.

جمع بندی

بهینه سازی تصاویر در سایت وردپرس یکی از کارهای مهم برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه است. افزونه WP Smush یکی از بهترین افزونه های بهینه سازی تصویر برای بهبود سرعت صفحه سایت وردپرس شما است. اگرچه نسخه رایگان این افزونه دارای محدودیت های بسیار زیادی است، اما برای صاحب سایتان راه حلی کاربردی است. تصاویر بهینه سازی شده با استفاده از این افزونه دارای مزایای زیر است:

  • سرعت بارگذاری صفحه را کاهش پیدا کرده و در نتیجه تجربه کاربر را بهبود می بخشد.
  • با کاهش حجم تصاویر، بار روی سرور را کاهش دهید.
  • با صرفه جویی در فضای ذخیره سازی روی سرور می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.
  • کاهش پهنای باند شبکه

بنابراین شما نیاز به بهینه سازی تصاویر دارید. یکی از اهداف اولیه برای بهینه سازی تصویر، صرفه جویی در هزینه سرور است، به خصوص اگر سایت بسیار بزرگی دارید. در این مقاله سعی کردیم برخی از نقاط قوت این افزونه را مرور کرده و توضیح دادیم که چگونه می توانید از آن برای بهینه ساز تصویر و بهبود چشمگیر عملکرد وب سایت خود استفاده کنید.

صرفا کاهش حجم تصاویر منجر به بهبود صفحه نمی شود اگر بدنبال بهینه کردن سرعت سایتتان هستید پیشنهاد می کنیم در قالب یک پروژه به یک فرد متخصص برون سپاری کنید در ژاکت سرویس شما می توانید پروژه خود را تعریف کنید تا پیشنهادات فریلنسر ها را با توجه به بودجه ای که تعریف کردید دریافت کنید و یا با مراجعه به صفحه بهینه سازی سرعت سایت سرویس های تعریف شده توسط فریلنسر ها را مطالعه کنید.

این مقاله توسط تیم تحریریه ژاکت سرویس نوشته شده.

نویسنده مطلب: ژاکت سرویس | پلتفرمی برای استخدام فریلنسرهای ماهر

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.