چطور فروشگاه اینترنتی فروش زعفران بسازیم؟

زعفران یکی از گران قیمت ترین کالاها در سراسر دنیا است. شما می توانید فقط با فروش آنلاین زعفران به سود بسیار زیادی دست پیدا کنید. برای فروش زعفران نیازی نیست لزوما یک مغازه فیزیکی داشته باشید. چرا که این کار هزینه بسیار زیادی برای شما به دنبال دارد و راه اندازی و اداره آن نیز کار سختی است. اما چطور باید این کالای محبوب و با ارزش را به صورت آنلاین بفروشید؟

در این مقاله قصد داریم در مورد فروش آنلاین زعفران و تمامی نکات مربوط به آن صحبت کنیم. در این مقاله نحوه فروش زعفران از طریق سایت و اینستاگرام را یاد می گیرید و در صورتی هم که از قبل یک فروشگاه فیزیکی یا آنلاین داشته باشید، به شما یاد می دهیم که چطور می توانید فروش خودتان را افزایش دهید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

افزایش فروش زعفران از طریق سایت

در صورتی که از قبل به فروش زعفران به صورت سنتی مشغول هستید، می توانید از طریق راه اندازی وبسایت و فروش آنلاین زعفران، فروش خودتان را به شکل چشمگیری افزایش دهید و سود زیادی هم کسب کنید. با راه اندازی یک وبسایت آنلاین مشتریان شما صرفا هم شهری یا هم محلی شما نیستند و به طیف وسیعی از کاربران در سراسر کشور دسترسی خواهید داشت. همچنین نیازی نیست ساعات زیادی در روز داخل مغازه منتظر باشید که یک نفر از شما خرید کند، بلکه می توانید در هر ساعتی از شبانه روز بدون نیاز به حضور فیزیکی فعالیت داشته باشید. این موضوع در کنار اینکه باعث افزایش فروش شما خواهد شد، به شما کمک می کند به جنبه های دیگر کسب و کار خودتان بپردازید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا روش های فروش آنلاین زعفران را با هم بررسی کنیم:

روش های فروش آنلاین زعفران

به صورت کلی برای فروش زعفران سه روش کلی وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب مختلفی دارد. در صورتی که اولین بار است فروش آنلاین را تجربه می کنید، بهتر است ابتدا با یکی از این روش ها کار خودتان را شروع کنید و سپس به سراغ روش های دیگر بروید.

فروش آنلاین زعفران از طریق پیج اینستاگرام

در اینستاگرام پیج های زیادی وجود دارند که به فروش زعفران مشغول هستند. این بدین معنی است که این روش خیلی ساده است و به راحتی می توانید کار خودتان را داخل این پلتفرم آغاز کنید. با وجود اینکه رقابت بر سر فروش آنلاین زعفران در این پلتفرم خیلی زیاد است، اما اکثر پیج ها عملکرد خیلی خوبی نداشتند و به همین دلیل شما می توانید به راحتی با عملکرد بهتر به سود زیادی برسید.

برای فروش بیشتر در اینستاگرام رعایت برخی نکات مثل استفاده از هشتگ های مناسب، قرار دادن تصاویر زیبا، نوشتن کپشن های جذاب و… ضروری است. همچنین باید با نحوه تبلیغات و ارتباط با دیگر پیج ها نیز آشنایی داشته باشید. می توانید با تولید محتوا در مورد خواص زعفران، موارد استفاده زعفران، دستورهای غذایی که از زعفران در آن ها استفاده شده و… تعداد فالوورهای خودتان و طبعا فروش خودتان را به شکل چشمگیری افزایش دهید. تبلیغات مناسب هم یکی دیگر از راه های افزایش فروش آنلاین زعفران است.

فروش آنلاین زعفران با کمک سایت

با وجود اینکه فروش محصول در اینستاگرام خیلی راحت است و هیچگونه هزینه ای به شما تحمیل نمی کند، اما شما مالک وبسایت خودتان نیستید و اینستاگرام هر زمان که بخواهد می تواند آن را حذف کند. مهم تر از همه اینکه احتمال فیلتر شدن اینستاگرام وجود دارد و ممکن است فروشتان به یکباره کاهش چشمگیری داشته باشد. به همین خاطر بهتر است حتی اگر در سطح اینستاگرام هم فعالیت می کنید، یک سایت فروشگاهی نیز داشته باشید و فروش خودتان را از طریق آن نیز انجام دهید تا خیالتان بابت ثابت ماندن رقم فروش راحت باشد.

خیلی از مشتری ها نیز قبل از خرید هر محصولی، ابتدا در موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند و سایت هایی که در این زمینه فعال هستند را بررسی خواهند کرد. برای مثال، فقط عبارتی مثل خرید زعفران بیش از هزار بار در طول ماه سرچ می شود. این بدین معنی است که افراد زیادی به دنبال خرید زعفران به صورت آنلاین هستند.

پس راه اندازی یک سایت فروش اینترنتی زعفران باعث افزایش فروش شما خواهد شد. همچنین خیلی از افراد نیز بیشتر از اینکه به اینستاگرام اعتماد داشته باشند، به سایت های فروشگاهی اعتماد می کنند. با استفاده از سایت شما می توانید مبلغ موردنظر را به صورت آنلاین و با کمک درگاه پرداخت نیز دریافت کنید. همچنین نیازی نیست که سفارش گیری را به صورت دستی انجام دهید. در صورتی هم که مشتری ببیند در کنار اینستاگرام یک سایت فروش آنلاین زعفران نیز دارید، بیشتر به شما اعتماد می کند و راحت تر می تواند خرید خودش را انجام دهد.

فروش آنلاین زعفران در سایت های دیگر

احتمالا در سایت هایی مثل دیجی کالا مشاهده کرده اید که برای یک محصول چندین فروشنده وجود دارد. این ویژگی علاوه بر دیجیکالا در سایت های مختلف دیگر هم فراگیر شده است و از طریق آن شما می توانید محصولات خودتان را در این سایت ها نیز بفروشید. در صورت استفاده از این روش برای فروش آنلاین، درصدی از فروش شما توسط دیجی کالا کسر خواهد شد و با توجه به شهرت بالای دیجیکالا، فروش شما نیز به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت.

هزینه طراحی سایت برای فروش آنلاین زعفران

برخلاف تصور عموم، طراحی سایت برای فروش آنلاین زعفران هزینه چندانی ندارد. در واقع اینکه از چه روشی برای طراحی سایت خودتان استفاده می کنید، تا حدود زیادی تعیین کننده هزینه ای است که باید برای این کار پرداخت کنید. برای مثال سایت های بزرگی مثل دیجیکالا تمام فرآیند طراحی و برنامه نویسی سایت را از صفر تا صد خودشان انجام می دهند و ممکن است هزینه ای بیش از صد میلیون تومان برای شما به دنبال داشته باشد.

اما در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید، هزینه چندانی به شما تحمیل نمی شود. فقط کافیست هزینه های مربوط به خرید هاست و دامنه را پرداخت کنید و سپس یک قالب برای سایت خودتان خریداری کنید. این روش در مجموع هزینه ای زیر ۵ میلیون تومان برای شما خواهد داشت. البته تولید محتوا، سئو، پشتیبانی کاربران و… همگی هزینه دارند ولی هزینه اولیه ای که برای راه اندازی سایت خودتان پرداخت می کنید، معمولا همین مقدار است.

مهارت های مورد نیاز برای فروش آنلاین زعفران

یکی از موضوعاتی که ممکن است شما را از راه اندازی سایت و فروش آنلاین زعفران منصرف کند، نداشتن مهارت کافی در این زمینه است. اما نگران نباشید! در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید، با کمترین دانش فنی در زمینه راه اندازی سایت، می توانید یک سایت برای خودتان طراحی کنید و از طریق آن شروع به فروش کنید. در صورتی هم که به کمک نیاز داشته باشید، افراد زیادی هستند که حاضرند در ازای مبلغ خیلی کمی، تغییرات موردنیاز شما را داخل سایتتان اعمال کنند. متخصصان طراحی سایت ژاکت سرویس می توانند به شما کمک کنند.

نکات ضروری برای افزایش فروش زعفران از طریق سایت

اکنون که با روش های فروش آنلاین زعفران و راه اندازی سایت برای این کار آشنا شدید، بهتر است نکات زیر را هم مدنظر داشته باشید تا بتوانید فروش خودتان را به شکل چشمگیری افزایش دهید:

1. استفاده از شیوه های پرداخت مختلف: به احتمال زیاد از قبل با روش های مختلفی که می توانید هزینه خریدهای آنلاین را پرداخت کنید، آشنایی دارید. معمولا پرداخت هزینه سفارش های خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی انجام می شود، اما به خصوص اگر در ابتدای راه باشید ممکن است خیلی از افراد در همان قدم اول به شما اعتماد نکنند، به همین خاطر باید روش های جایگزینی مثل پرداخت در محل برای این دسته افراد در نظر بگیرید. در این روش مشتری پس از تحویل گرفتن سفارش خود، هزینه آن را پرداخت خواهد کرد که باعث اعتماد بیشتر او به شما خواهد شد.

2. استفاده از تخفیف های ویژه: استفاده از تخفیف های ویژه باعث می شود مشتری از نظر روانی به خرید ترغیب شود. البته استفاده از تخفیف باید به شیوه صحیح انجام شود و در غیر این صورت ممکن است حتی باعث شود که مشتری از خرید خود منصرف شود. اگر سایت وردپرسی دارید، بسته شگفت انگیز افزونه های تخفیف و قیمت گذاری را حتما تهیه کنید.

3. ارائه تضمین به مشتری: زمانی که یک کالا را به صورت آنلاین می ‎فروشید، کاربر امکان دیدن و لمس آن را ندارد و ممکن است نتواند به راحتی به شما اعتماد کند. به همین خاطر بهتر است به مشتری اطمینان دهید که در صورت عدم رضایت از محصول، کالای موردنظر را پس می گیرید. این موضوع باعث جلب اعتماد مشتری نسبت به شما خواهد شد.

4. ارائه اطلاعات دقیق در مورد محصول: یکی از موضوعاتی که باید خیلی مراقب آن باشید، این است که اطلاعات کافی را در مورد محصول موردنظر در اختیار مشتری قرار دهید. ویژگی هایی مثل وزن زعفران داخل بسته، شرکت بسته بندی کننده، درجه کیفی و… باید به خوبی روی محصول درج شده باشد.

سخن نهایی

برای کسب درآمد از فروش زعفران، لزوما نیازی نیست که حتما یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید، بلکه می توانید از طریق فروش آنلاین زعفران بدون نیاز به نگرانی بابت هزینه ها و دردسر مغازه داری، به فروش این کالای ارزشمند بپردازید. همچنین از آنجایی که در این روش کاربران شما محدود به یک شهر و منطقه نیستند نیز می توانید فروش خودتان را به شکل چشمگیری افزایش دهید. در صورتی که در این زمینه سوال خاصی دارید، از طریق قسمت نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

این مقاله توسط تیم تحریریه وبلاگ ژاکت نوشته شده.

نویسنده مطلب: ژاکت بزرگترین پلتفرم فروش قالب و پلاگین وردپرس

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.