چرا دیجی کالا از وردپرس استفاده نمی‌کند؟

همانطور که می دانید در دنیای امروزی هر کسب و کار اینترنتی به دنبال ایجاد یک وب سایت برای خود و تلاش برای متمایز بودن از رقبا است. وردپرس یکی از ابزار هایی است که افراد وب سایت خود را از طریق آن ایجاد می کنند و طرفداران بسیار زیادی دارد. تقریباً 40 درصد از وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند و این موضوع بع دلیل سهولت استفاده از آن و امکاناتی است که ارائه می دهد. با این حال این سوال پیش می آید که چرا کسب و کار های بزرگ مانند دیجی کالا با وجود محبوبیت وردپرس از آن برای سایت خود استفاده نمی کنند. در این مقاله می خواهیم جنبه های مختلف این موضوع را بررسی کنیم.

هدف این مقاله تحقیر وردپرس نیست، زیرا یکی از بهترین پلتفرم های موجود برای ایجاد یک تجارت آنلاین باقی مانده است.

در عوض، این به منظور اطلاع کاربران از هر آنچه که در مورد وردپرس باید بدانند است تا بتوانند انتخابی آگاهانه داشته باشند.

دلایل استفاده نکردن دیجی کالا از وردپرس

یکی از مزایای اصلی وردپرس این است که یک پلت فرم منبع باز است. این بدان معناست که توسعه‌دهنده ها می‌توانند از کد آن استفاده کنند، آن را تغییر دهند و بدون نیاز به ایجاد آن از ابتدا آن ویرایش کنند. برنامه نویسان وردپرس که نرم افزار منبع باز هستند، می توانند کد را به صورت آنلاین با توسعه دهندگان دیگر نیز به اشتراک بگذارند. این به صرفه جویی در زمان و هزینه زیادی برای نوشتن و پیاده سازی یک پایگاه کد جدید برای تغییرات جزئی یا عمده کمک می کند.

با وجود میلیون ها کاربر، وردپرس به طور گسترده ای مورد تحسین و قدردانی قرار گرفته است. اما با این حال وب سایت های بزرگ مانند دیجی کالا از ان استفاده نمی کنند. دلیل آن چیست؟ در ادامه می خواهیم برخی از دلایل احتمالی آن را بررسی کنیم.

همزمان بودن توسعه وردپرس با تاسیس دیجی کالا

دیجی کالا دقیقاً در زمانی ظهور پیدا کرد که وردپرس تنها یک و یا دو نسخه منتشر کرده بود. بنابراین در آن زمان وردپرس ابزار قدرتمندی نبود و یک پنل کاربری بسیار ساده با حداقل امکانات را دارا بود. هیچ قالب و افزونه ای نیز در اختیار کاربران قرار داده نمی شد. بنابراین در آن زمان برادران محمدی برای توسعه سایت خود ترجیح دادند از وردپرس استفاده نکنند.

آسیب پذیر بودن وردپرس

بدون شک بزرگترین نقطه ضعف وردپرس امنیت آن است. وردپرس یک پلت فرم متن باز است و برای سفارشی سازی به شدت به افزونه ها و قالب ها متکی است. هم پلاگین ها و هم قالب ها توسط افراد و شرکت های مختلف توسعه داده شده اند و از آنجایی که هیچ فردی بر آن ها نظارت ندارد، به راحتی می توانند حاوی اشکالات یا کد مخرب باشند. علاوه بر این، همانطور که در بالا گفته شد، امروزه وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است. این واقعیت به تنهایی وردپرس را به یک هدف اصلی برای هکرها در همه جا تبدیل می کند. بنابراین این می تواند یکی از دلایل دیگر برای عدم استفاده دیجی کالا از وردپرس باشد.

ظاهر یکسان و متفاوت نبودن

تشخیص اینکه آیا یک وب سایت با وردپرس ساخته شده است و یا خیر واقعاً کار آسانی است. به همین دلیل است که سایت های وردپرس هر ماه بیش از 132 میلیون پیام اسپم دریافت می کنند. تعداد نظرات اسپم در یک سایت وردپرس 24 برابر بیشتر از یک سایت معمولی است. همچنین وب سایت های ایجاد شده توسط وردپرس بسیار یکسان به نظر می رسند و ممکن است دیجی کالا در پی ایجاد یک وب سایت بسیار خاص و متفاوت بوده باشد. به همین دلیل سعی کردند سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خود را ایجاد کنند.

مدیریت کردن وردپرس سخت تر است.

اکثر وب سایت های وردپرسی توسط ربات ها هک می شوند. بنابراین سایت های وردپرسی ممکن است مورد هدف هکرها قرار گرفته شوند. از طرفی هرچه از افزونه های بیشتری استفاده کنید، احتمال اینکه با مشکلات بیشتری مواجه شوید، بیشتر می شود. کل فرآیند نگهداری و مدیریت سایت در وردپرس می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و برای داشتن یک وب سایت کاربردی باید آماده باشید تا تغییراتی در افزونه ها و قالب خود انجام دهید. به همین دلیل توسعه دهندگان دیجی کالا تصمیم گرفته اند که یک سیستم ایجاد کنند که از طریق آن بتوانند صفر تا صد سایت خود را تحت نظر داشته و به ابزار های دیگر وابسته نباشند.

جمع بندی: آیا ما نیز باید مانند دیجی کالا از وردپرس برای سایت خود استفاده نکنیم؟

تا به امروز، 62٪ از سایت هایی که با استفاده از CMS ساخته شده اند از وردپرس استفاده کرده اند.

پاسخ این سوال تا حد زیادی به کسب و کار شما، وسعت آن، بودجه و موارد دیگر بستگی دارد. ما توصیه می کنیم که کسب و کار های کوچکتر حتما از وردپرس استفاده کنند و به فکر ایجاد CMS اختصاصی خود مانند دیجی کالا نباشند. وردپرس دارای ویژگی ها و مزایای زیر می باشد:

  • استفاده از یک CMS مانند وردپرس به مدیر سایت اجازه می دهد تا به راحتی صفحات را ویرایش کند و محتوای جدید را بدون نیاز به داشتن هیچ دانش فنی آپلود و بارگذاری کند.
  • بیش از 45000 پلاگین برای ایجاد هرگونه قابلیت و ویژگی وجود دارد.
  • وردپرس به شما کمک می کند تا عبارات و کلماتی که بیشترین استفاده را در صنعت شما دارند را شناسایی کنید و از آن ها در صفحات خود استفاده کنید. این کار به منظور بهینه سازی محتوای سایت صورت می گیرد و انجام می شود.
  • اکثر قالب ها و طرح های وردپرس واکنش گرا و یا ریسپانسیو هستند.

بنابراین می توان این نتیجه را گرفت که استفاده از وردپرس برای کسب و کار های کوچک و تازه کار بهترین گزینه است و استفاده از آن منطقی تر خواهد بود.

نویسنده مطلب: حسین

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.