اهمیت و لزوم تدوین برنامه بازاریابی در وردپرس

قصد داریم در مورد اهمیت و لزوم تدوین برنامه بازاریابی برای وردپرس کاران مطلبی را ارائه کنیم.

بازاریابی در وردپرس
بازاریابی در وردپرس

وردپرس، محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا

یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای راه اندازی یک سایت اینترنتی، سیستم وردپرس است. وردپرس جزو محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا محسوب می شود و امروز بیش از ۶۳ درصد سایت‌ های جهان با استفاده از وردپرس ساخته شده اند. از این رو بازاریابی در وردپرس مورد توجه قرار گرفته است. امروزه اغلب سایت های بزرگ نیز بازاریابی در وردپرس را در دستور کار خود قرار داده اند.

دلیل استقبال گسترده مردم از سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که استفاده از آن بسیار ساده است و بدون هیچ دانش برنامه نویسی، می توانید یک سایت را راه اندازی کنید.

البته اگر دانش برنامه نویسی خود را ارتقا دهید، قطعا به شما در ارتقای سایت کمک خواهد کرد. اما به عنوان یک کسب و کار نوپا می توانید روی سیستم مدیریت محتوا حساب ویژه ای باز کنید.

امروزه کسب و کارهای زیادی بر بستر اینترنت فعالیت می کنند. استقبال از خرید و فروش اینترنتی نیز به حدی در بین مردم بالا رفته است که خیلی از مدیران و صاحبان کسب و کارها، تصمیم گرفته اند تا فعالیت خود را در فضای مجازی و در بستر اینترنت انجام بدهند.

قطعاً با داشتن یک سایت، جامعه هدف (یا همان مخاطبان و مشتریان شما) بسیار گسترده تر خواهند بود.

در واقع این روش جایگزین روش های بازاریابی و تبلیغات سنتی محسوب می شود. اما نکته بسیار مهم این است که صرف ساختن یک سایت وردپرسی و قراردادن محصولات در آن، نمی تواند عاملی برای موفقیت ما محسوب شود. بلکه حتماً باید سایت وردپرسی به بهترین شکل ممکن تبلیغ بشود و بازاریابی در وردپرس برای آن صورت بگیرد.

تدوین برنامه بازاریابی برای وردپرس کاران
تدوین برنامه بازاریابی برای وردپرس کاران

بازاریابی در وردپرس، شیوه مدرن و هوشمندانه

یک سایت وردپرسی حتماً باید برنامه بازاریابی داشته باشد. منظور از بازاریابی، تمام تکنیک ها و فعالیت هایی است که در آن سایت انجام می‌شود تا بهتر دیده شود. همان طور که مستحضر هستید به تکنیک های بهینه سازی یک سایت ( برای اینکه موتورهای جستجو آن را در صفحات اول به مخاطبان و کاربران نشان دهند)، سئو می‌گویند.

به عبارت دیگر سئو تکنیک‌هایی است که با استفاده از آن می توان بازدید و ترافیک سایت را بالا برد و از اینرو مشتریان زیادی را جذب کرد.

هر چه شما برای سایت وردپرسی خود برنامه مدون و قابل اجرایی داشته باشید و بتوانید بازاریابی در وردپرس را به خوبی در فضای اینترنت انجام دهید، قاعدتاً حجم یا نرخ بازدید افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال اینکه به واسطه بازدید بیشتر، مشتری بیشتری نیز داشته باشید بالا خواهد بود.

خوشبختانه این کار با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس آسان تر است. این سیستم مدیریت محتوا قالب ها و افزونه های بسیار زیبایی برای بازاریابی در وردپرس فراهم کرده است که شما با استفاده از نصب وردپرس بر روی هاست و راه اندازی سایت خودتان توسط این سیستم مدیریت محتوای محبوب، می توانید از آن ها استفاده کنید.

افزونه های بسیار خوبی که باعث می شود میزان بازدید از سایت (توسط افرادی که به محصول یا خدمت شما نیاز بیشتری دارند) افزایش یابد.

تدوین برنامه بازاریابی برای سایت های وردپرسی، جهت سفارش به وبسایت وردپرس مارکتینگ مراجعه کنید.

بازاریابی محصولات در سایت های وردپرسی

روش های افزایش درآمد و سود از یک سایت وردپرسی بستگی به بازاریابی محصولات دارد . روشهای بسیار زیادی برای بازاریابی محصولات در سایت های وردپرسی وجود دارد که یکی از آنها تبلیغ در خود گوگل است. ابزاری مانند گوگل ادوردز یکی از ابزارهای شرکت گوگل است که برای سایت های وردپرسی مورد استفاده قرار می گیرد.

شما میتوانید با استفاده از تبلیغ در گوگل برای محصولات سایت وردپرسی خود بازاریابی کنید.

همچنین شما می توانید در وب سایت های مختلف کشور که دارای بازدید های چند صد هزار نفری در روز هستند نیز تبلیغات بدهید. این سیستم بازاریابی روش بسیار مناسبی است. همچنین شما می توانید با خرید رپورتاژ و دادن بک لینک، بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود بیاورید.

خوشبختانه سایت های وردپرسی در ایران بسیار محبوب هستند و شما می توانید با استفاده از عضویت در انجمن ها و لینک سازی در آنها برای وبسایت وردپرسی خود بازاریابی داشته باشید. بازاریابی در وردپرس با استفاده از بک لینک ها امروزه در معتبرترین سایت ها نیز صورت می پذیرد.

اما بهترین روش بازاریابی محصولات در سایت های وردپرسی این است که با تولید محتوای مناسب و منظم رتبه سایت خود را افزایش دهید. قاعدتا با استفاده از این روش بازدید کنندگان بیشتری به سایت شما خواهند آمد. اگر از هر هزار نفر بازدید کننده، ۱۰ نفر محصول شما را بخرند، نتیجه مناسب و قابل قبول خواهد بود.

منبع: سایت وردپرس مارکتینگ _ www.marketingwp.ir

نویسنده مطلب: محمد امینی

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.