وردپرس wordpress تامبلر tumblr را می‌خرد.

شاید لازم باشه شما هم بدونید که شرکت اتوماتیک (مادرشرکتِ شرکتهایی مانند وردپرس، ووکامرس، جت پک و سیمپل نت) در حال خرید شرکت تامبلر هست.
تامبلر یک سرویس وبلاگنویسی با ویژگی‌های منحصر به فردی هست که افراد زیادی از جمله تصویرسازان رو به سمت خودش جذب کرده بود.
اگر در تامبلر حساب کاربری دارید، حتماً ای‌میلی برای شما اومده که به شما اطلاع داده باشه که قوانین استفاده از سرویس و سیاستهای حریم خصوصی شرکت در حال تغییر هست.

شش سال بعد از اینکه مادرشرکت صاحب یاهو، تامبلر را به قیمت یک میلیارد دلار خرید، شرکت اتوماتیک در مورد خرید تامبلر به توافق رسیده. جالبه که قیمت احتمالی این معامله کسری از کسری از پولی باشه که شش سال برای خرید این شرکت پرداخت شد. صحبت از بیست میلیون دلار و اینها شده.

در مورد وبلاگهای دو شرکت و در مورد یوزر و پسوردها هیچ اتفاقی نخواهد افتاد! تنها تغییر در خصوص قوانین استفاده و مسائل حفاظت از حریم خصوصی کاربران هستش. این تغییرات 25 سپتامبر 2019 اعمال خواهد شد.

با توجه به رویه حاکم بر تامبلر (که چندی پیش تعدیل شد) که محتوای معروف به «محتوای مخصوص به بزرگسالان» در اون به وفور یافت می‌شد و با توجه به سیاستهای شرکت اتوماتیک که برای همه آشناست، از سوی خیلی از کاربران این سؤال پیش اومده که با این نوع محتوا چه برخوردی خواهد شد؟

در حال حاضر در ای میلی که تامبلر برای کاربران فرستاده گفته شده نگران این نوع محتوا نباشید! ولی من فکر می‌کنم در آینده این قسمت از محتوای تامبلر و این نوع استفاده کنندگان نقش زیادی در تاثیرگذاری بر روی سیاستگذاری شرکت اتوماتیک در مورد آینده تامبلر خواهد داشت.

همچنین یکی از ویژگی‌های تامبلر که برای خیلی‌ها نوعی مزیت نسبت به وردپرس دات کام محسوب میشه اینه که در تامبلر شما دسترسی به html و css دارید و می‌تونید هر چقدر خواستید وبلاگ خودتون رو تغییر بدید. ولی در وبلاگهای وردپرس چنین چیزی تنها در صورت ارتقاء از طرح رایگان به پرمیوم امکان پذیره. آیا قراره چنین چیزی تغییر کنه؟

همچنین در تامبلر، فید قوی و خوبی وجود داره به طوری که وبلاگها به نسبت وردپرس بهتر دیده میشن. آیا قراره در این زمینه هم تغییری ایجاد بشه؟

از جهت سئو، وردپرس البته قویتره و باید منتظر باشیم آیا در این زمینه هم قراره تغییری صورت بگیره یا نه.

در نهایت شرکتی مانند اتوماتیک چرا باید تامبلر رو بخره؟ آیا طرحی برای ادغام دو شرکت wordpress.com و tumblr.com در سر دارن؟

باید منتشر باشیم ببینیم چی میشه.

نویسنده مطلب: اسماعیل اصلانی دیرانلو

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.