فیلترینگ اینستاگرام را چگونه رفع کنیم؟

فیلترینگ اینستاگرم
فیلترینگ اینستاگرم

کرونا با تمام بدی ها و دردهایی که برامون داشت اما خوبی هایی رو هم در کنارش حس کردیم. مثل تمام چیزها و اتفاقاتی که در زندگی و یا محیط کارمون، علاوه بر خوب بودنشون بدی هایی هم به همراه دارن، کرونا هم از این داستان مستثنی نبود.

به قول معروف “هیچ چیز خوب مطلق و بد مطلق نیست”.

شاید بپرسید این ویروس منحوس چطور میتونه با تمام غم و غصه هایی که تقریبا اکثر خانواده هامون کم و بیش تجربه اش کردیم، خوبی داشته باشه ؟

لطفا تا انتهای این نوشته همراهم باشید تا به این موضوع و راهکارهای اون بپردازیم و در نهایت درست و غلط بودن این قضیه رو با هم بررسی کنیم.

خوبی کرونا چیست ؟

کرونا ویروس
کرونا ویروس

اگر بخوایم یکم منصف باشیم باید خدمتتون بگم که کرونا :

  • به همه ی ما فرصت بهتر فکر کردن داد.
  • به خیلی از کسب و کارهامون رنگِ جدیدی بخشید.
  • تجربه های خریدمون رو زیاد کرد.
    و ….

اما صحبت من در این نوشته بیشتر در مورد کسب و کار و درآمدهامون هست. چیزی که امروزه با وجود کرونا خیلی از شغل ها رو تحت تاثیرِ منفی قرار داده و برای خیلی ها هم عاااالی بوده.
همینطور که در جریان هستید، این روزها اولین اتفاقات و خبرها، آموزش ها، آشپزی ها، فیلم ها و خیلی چیزهای دیگه روی بنرهای تبلیغاتی فضای مجازی مثل “اینستاگرام” به تصویر کشیده میشه، جاییکه جدایِ از تمام خوبی هاش، بدهایی هم داره که پر سروصدا شده و البته خارج از بحث ماست.

اگر بخوام صادقانه با شما صحبت کنم، من هم اولین جایی که برای سرچ البته بعد از گوگل سر میزنم اینستاگرام هست. چون دسترسی ها رو راحتتر کرده و در واقع جوری با زندگی هامون گره خورده که همه جوره خودمون رو مشغولش کردیم و حتی میتونم با اطمینان بگم که اکثریت ما به محض بیدار شدن از خواب گوشی به دست نشستیم و پیج (page) و دایرکت و اکسپلورمون رو بالا و پایین میکنیم.
اما تا به حال شده به این فکر کنید که اگر روزی بنا به دلایلی این محبوبِ دوست داشتنی ( اینستاگرام) فیلتر بشه یا اینکه اصلاً قدرت و محبوبیتش را از دست بده ما قراره کجا خودمون رو سرگرم کنیم؟ یا چیزی را دنبال کنیم؟ اصلا قراره چه بر سر فالوورهایی که اینهمه بابت حفظشون زحمت کشیدیم ، بیاد؟
یادتون میاد زمانی فیسبوک چقدر جذاب بود و الان دیگه به اندازه اینستاگرام محبوبیت نداره یا بهتره بگم مخاطب نداره. چرا؟
چون تمام این پیج ها (page) و برنامه ها خانه های اجاره ای من و شما هستند و ما همیشه نگران از دست دادن اون ها هستیم یا حتی این امکان وجود داره که بعد از مدتی به سمت برنامه ی دیگه ای حرکت کنیم. درست مثل مستاجری که همیشه انتظارِ پیام هایِ صاحبخونه اش رو میکشه ما هم دلهره ی پیام هایِ فیلترینگ رو داریم.
با تمام این صحبت هایی که شاید تا اینجا همه ی ماها میدونستیم و راجع بهش آشنایی داشتیم، سوالی که پیش میاد اینه که راه حل چیه؟

راه حل رهایی از فیلتر شدن اینستاگرام :

به نظر من چیزی که در حال حاضر ثابته و میشه گفت با هر برنامه ای سازگاری داره و اعمال فیلترینگ روی اون تقریبا نزدیک به صفر هست، وب سایتِ شماست.
همه ی ما میتونیم فعالیت هایی که روی شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام داریم رو به یک فضای بهتر و شاید امن تر مثل وب سایت منتقل کنیم. در حالی که طبق صحبتی که اوایل این نوشته داشتیم وب سایت هم میتونه خوبی ها و بدی های خودش رو داشته باشه.
خیلی از ما فکر می‌کنیم داشتن یک وب سایت فقط برای کسانی هست که کسب و کارهای لارج و لوکسی دارن و شامل ماهایی که داریم مثلا آموزش آشپزی یا آرایشگری میدیم، یا یک بلاگر هستیم و .. نمیشه در حالی که این طور نیست و ما هم توی هر شغل و حرفه ای می تونیم برای خودمون وب سایت داشته باشیم و مخاطبین و فالوورهامون رو برای همیشه حفظ کنیم.

چرا وب سایت داشته باشیم؟

1. داشتن وب سایت شما رو حرفه ای تر جلوه میده.

2. تقریبا حدود 93 درصد از تصمیم برای خرید و یا تعامل با کسب و کارها از طریق جست و جوی گوگل و وب سایت شما انجام میشه.

3. شانس دیده شدن شما نسبت به رقبای شما بیشتر میشه.

4. باعث سهولتِ دسترسی مشتریان و مخاطبان به شما و دسترسی شما به آن ها میشه.

5. باعث میشه ارزش و ماندگاری شما در ذهن مخاطب بیشتر بشه.

6. پشتیبانی راحت و امنی رو میتونید به مخاطبینتون ارائه بدید.

و…..

برای داشتن وب سایت از کجا شروع کنیم؟

قبلا شاید داشتن وب سایت یک آرزوی سخت‌ بود چون باید حتماً کدنویسی و برنامه نویسی خوبی را بلد بودیم اما امروزه به لطف سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مثل وردپرس و جوملا و … می تونیم با حداقل دانش و کمک گرفتن از افرادی که تو این مسیر هستند یا حتی آموزش هایی که بصورت آنلاین از طریق وب سایت های معتبرِ طراحی وب سایت ارائه میشه، یک خونه دائمی برای خودمون توی فضای وب دست و پا کنیم تا اگر روزی برنامه های محبوب ما دچار مشکل شدن فالوورهای ما همچنان جایی برای دنبال کردن ما داشته باشند و ما هم نگران از دست دادن فعالیت و زحمات هایی که برای حرفه مون کشیدیم، نباشیم.

وب سایت و اجزای آن چیست؟

طراحی وب سایت
طراحی وب سایت

اگر بخوایم تعریف واضح و شفافی برای وب سایت ارائه بدیم میتونیم اون رو به یک فروشگاه شبیه سازی کنیم که از چند قسمتِ اسم فروشگاه، مکان فروشگاه، متراژ فروشگاه، دکوراسیون و ویترین فروشگاه تشکیل شده ، من در ادامه این مثال رو روی وب سایت باز میکنم تا شما بهتر متوجه بشید.

  • اسمی که برای فروشگاه انتخاب میکنیم همان نام وب سایت یا دامنه ی ماست.
  • مکان فروشگاه درواقع همان سرور و هاستی هست که برای وب سایت باید انتخاب کنیم و از موارد مهمی در ایجاد وب سایت می باشد.
  • متراژ فروشگاه حکم فضایی ست که برای وب سایت در نظر میگیریم و این بسته به نوع فعالیت ما میتواند متفاوت باشد، دقیقا شبیه فروشگاهی که بنا بر نوع فعالیتش میتواند بزرگ یا کوچک باشد.
  • دکوراسیون یا ویترین فروشگاه، برای یک وب سایت شکل ظاهری و طراحی آن می باشد که میتواند متناسب با نوع فعالیت و سلیقه هر فرد متفاوت باشد.

کلام آخر ..

از اینکه این نوشته رو دنبال کردید و برای مطالعه اش زمان گذاشتید، از شما متشکرم.
هدف من در این نوشته آگاهی دادن به شما مخاطبین عزیز بود تا قبل از به جریان افتادن هر اتفاقی نظیر فیلترینگ به فکر جایگزین مکانی برای ادامه ی کسب و کار و فعالیت خود باشید تا تلاش و زحمات شما هدر نره.
همچنین میتونید درصورت هر گونه سوال پیرامون این موضوع با ایمیل من در ارتباط باشید و باعث خوشحالیه منه اگر بتونم کمکی به شما ارائه بدم.
و در نهایت اگر از این مطلب رضایت داشتید میتونید با دوستانتون به اشتراک بگذارید تا اون ها هم به فکر وب سایتی مناسب برای کار و حرفه شون باشند.

نویسنده مطلب: Najmeh.Dortaj | نجمه درتاج

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.