نحوه انتخاب بهترین هاست وردپرس در سال 2022

کاربران گرامی در این پست قصد داریم در خصوص نحوه انتخاب بهترین هاست وردپرس در سال 2021، توضیحات و نکات کلیدی را مطرح کنیم.

خدمات میزبانی وب سایت چیست و کدام برای شما مناسب است؟

خدمات میزبانی وب اساساً قطعه زمینی است که ویترین فروشگاه شما در آن قرار دارد. اگر وب سایتی دارید، باید در وب باشد و این خدمات میزبانی مالکانی هستند که سایت شما را راه اندازی کرده و آن را در حال اجرا نگه می دارند تا مشتریان شما بتوانند هنگام وارد کردن آدرس اینترنتی شما به آن دسترسی پیدا کرده و مشاهده کنند.

یکی از اجزای کلیدی هر وب سایت موفق هاست و سرور است که اغلب نادیده گرفته می شود. انتخاب بهترین هاست برای وردپرس براساس نیازهای شما می تواند SEO سایت شما را بهبود بخشد و فروش شما را افزایش دهد. انواع مختلفی از گزینه های هاست وردپرس مانند هاست رایگان، اشتراکی، VPS، اختصاصی و مدیریت شده در دسترس است. در این راهنما، ما به شما کمک می کنیم بهترین هاست وردپرس را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

میهن وب هاست یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده هاست و سرور در کشور است که سرویس های ارائه شده توسط این شرکت طبق بررسی های انجام شده سازگاری کاملی با وردپرس دارد. این بررسی حاصل تجربه شخصی بنده از کار با هاست های این شرکت و البته سایر افرادی است که با ما همکاری دارند. کاربرانی که برای راه اندازی سایت خود از وردپرس استفاده می کنند، روز به روز در حال افزایش است و می تواند گفت اهمیت انتخاب بهترین شرکت برای خرید هاست وردپرس یکی از دغدغه های یک وبمستر است. یادآور می شوم که کلمه هاست وردپرس صرفا یک اصطلاح است و در بیشتر موارد استفاده از این کلمه صرفا برای فروش بیشتر هاست توسط شرکت های ارائه دهنده هاست های اشتراکی و سرور می باشد.

هدف ما از ارائه این راهنما به اشتراک گذاشتن 15 سال تجربه ما در مورد مواردی است که هنگام انتخاب یک شرکت هاستینگ برای کسب و کار خود باید در نظر بگیرید.

چگونه می توانید بهترین هاست را برای سایت وردپرسی خود انتخاب کنید؟ با در نظر گرفتن نکات زیر شروع کنید:

پهنای باند

هنگام خرید هاست اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان فضای دیسک و پهنای باند خود را ارزیابی کنید. اگر سایت شما دارای گرافیک زیاد، ده ها صفحه و حجم زیادی از فایل های مختلف است، به پهنای باند مناسب و فضای دیسک بالا احتیاج دارید. اگر سایت شما ساده باشد و حجم استفاده از ترافیک آن کم است، می توانید پلنی را خریداری کنید که پهنای باند و فضای آن کم باشد، با اینکار در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کنید.

برای کمک به شما در جهت تصمیم گیری درست در خصوص خرید هاست مناسب برای وردپرس، مقایسه ای از بهترین شرکت های میزبانی وردپرس از جمله تست سرعت، آپتایم، بکاپ گیری منظم، قوانین بازگشت وجه، پشتیبانی و … را انجام داده ایم (برای مشاهده مقایسه کامل در ادامه با ما همراه باشید).

سیستم عامل

سیستم عامل را نیز در نظر داشته باشید. در هیجان جستجوی ارائه دهنده میزبانی وب سایت، ممکن است یک نکته مهم را نادیده بگیرید: نوع سیستم عامل های پشتیبانی شده. اگر قصد دارید از وردپرس استفاده کنید، قطعا می بایست هاستی خریداری کنید که بر روی سیستم عامل لینوکس راه اندازی شده است، هاست های ویندوزی توابع موردنیاز برای اجرای بدون مشکل وردپرس را ارائه نمی دهند، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای خرید هاست، این نکته مهم از بخس فروش شرکت هاستینگ موردنظر جویا شوید.

آپتایم

آپتایم بالا و در دسترس بودن ویژگی های مهمی هستند که هنگام خرید هاست باید در نظر بگیرید. بهترین شرکت های هاستینگ آپتایم 98 و 99 درصد را ارائه می دهند. اگرچه چنین ادعایی قابل بررسی است، اما مطمئن شوید که تا چه حد این موضوع صحت دارد.

امنیت

امنیت نیز یک نگرانی اساسی است. انتخاب ارائه دهنده میزبانی وب بدون اطلاع از ویژگی های امنیتی موجود آن یک اشتباه بزرگ است. مواردی مانند فایروال، پشتیبان گیری منظم و احراز هویت کاربران در هنگام ورود به پنل مدیریت سرویس ها و استفاده از تیم امنیت سرور و مانیتورینگ 24 ساعته میتواند خیال شما را راحت کنید. همچنین دریافت اعلان ها در هر زمان که تغییرات ایجاد می شود بسیار خوب است زیرا می توانند به شما در مورد فعالیت مشکوک هشدار دهند. ارائه سامانه گزارش اشکال در سرورها و سایر سرویس ها نیز می تواند یک امتیاز مثبت برای شرکت هاستینگ باشد.

محل قرارگیری سرورها

موقعیت مکانی سرورها نقش بسزایی در سرعت بارگذاری و خدمات وب سایت شما دارد. بدیهی است که هرچه سرورهای سایت شما به کاربران سایت نزدیک تر باشد، سایت شما برای کاربران سریعتر لود خواهد بود. نکته مهم بعد دیتاسنتر اختصاصی است که شرکت هاستینگ به صورت مستقیم به زیرساخت شبکه و سرورها دسترسی کامل و سریع داشته باشد.

قیمت و ارزش میزبانی وب

برخی از کاربران ملاک انتخاب هاست خود را صرفا براساس قیمت آن در نظر می گیرند. در حالی که این یک استراتژی کاملا اشتباه است، مطمئناً باید قیمت را در نظر بگیرید. شرکت های هاستینگ معتبر پلن های مختلف و متناسب با بودجه کاربران خود را ارائه و همچنین برای خرید پلن های مختلف به صورت پلکانی و … تخفیف ارائه می کنند.

جایی برای رشد بگذارید. انتخاب پلن هاست که نیازهای فعلی وب سایت شما را برآورده کند بسیار عالی است. اما سایت شما در طول زمان رشد کرده و گسترش می یابد و ممکن است نیازهای شما تغییر کند. از آنجا که تغییر هاست و سرور مشکلات مربوط به خود را دارد، حتما قبل از خرید هاست امکان ارتقا بدون مشکل هاست و تغییر سرور را جویا شوید. به این معنی که شما باید بتوانید به راحتی و در صورت لزوم هاست فعلی را به پلن دیگری ارتقا دهید (بدون اینکه مشکلی برای سایت شما ایجاد شود). قیمتهای پایین همیشه خوب است، اما اگر قیمت پایین با محدودیت فضا یا پهنای باند همراه باشد، باید مطمئن باشید که هاست خریداری شده نیازهای شما را رفع می کند یا خیر.

همچنین به امکاناتی مانند تعداد اکانت ایمیل های ارائه شده در هاست، تعداد سایت هایی که میتوانید در هاست راه اندازی کنید، توابع خاصی که سایت شما برای اجرا به آن نیاز دارد، نسخه PHP و … توجه ویژه داشته باشید.

خدمات و پشتیبانی مشتریان ارائه دهندگان میزبانی را بررسی کنید

حتی اگر در راه اندازی وب سایت خود حرفه ای هستید، در صورت نیاز به کمک می بایست پشتیبان هاست در هر ساعت از شبانه روز در دسترس باشد. مطمئن شوید شرکت ارائه دهنده هاستی که انتخاب می کنید از پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته برخوردار است و مطمئن شوید که راه های مختلفی نیز برای دریافت پشتیبانی وجود دارد. معتبرترین شرکت های هاستینگ از طریق تیکت پشتیبانی، تلفن و چت آنلاین پشتیبانی را انجام می دهد و به شما امکان راحتی می دهند.

پشتیبانی یکی از مهمترین ملاک های انتخاب هاست است. قوانین موجود در سایت شرکت هاستینگ را به صورت کامل مرور کنید تا اطمینان حاصل کنید که در صورت عدم رضایت از محصول، ضمانت بازگشت وجه به چه صورت است. پس از محدود کردن جستجو بر روی چند شرکت هاستینگ، نظرات آنلاین در مورد هر یک از آنها را جستجو کنید. در حالت ایده آل، پیشنهاد می شود میانگینی از نظرات را در نظر بگیرید و صرفا به چند نظر منفی یا مثبت اکتفا نکنید.

بهترین ارائه دهندگان هاست وردپرس

1. میهن وب هاست

یکی از قدیمی ترین شرکت های هاستینگ در کشور است که از سال 1389 شروع به کار کرد، در مدت کوتاهی میهن وب هاست به عنوان بزرگترین هاستینگ ارائه دهنده هاست سازگار با وردپرس در بین کاربر معروف شد، از ویژگی های برتر این هاسیتنگ ارائه سرویس هایی ارزان و مقرون بصرفه بود که باعث شد نظر طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب کند. میهن وب هاست یک ارائه دهنده هاست کاملا سازگار با وردپرس است. با میهن وب هاست، هرگز نگران کندی وب سایت خود نباشید، حتی وقتی ترافیک زیادی برای سایت شما می توانید از هاست های پربازدید این شرکت استفاده کنید. پشتیبانی تخصصی 24 ساعته و 7 روزه آنها همیشه برای کمک به شما در صورت نیاز از طریق تلفن، تیکت و یا چت زنده وجود دارد، حتی یک ساعت نیز بدون پشتیبان نخواهید ماند، واقعا دیگه چی میخواین :). این شرکت دارای دیتاسنتر اختصاصی در محل شرکت بوده و به معنی آن است که در صورت بروز مشکل سریعا برای رفع آن اقدام می کنند و به صورت کلی تسلط کامل بر سرورها و زیرساخت دیتاسنتر دارند.

میهن وب هاست هم اکنون دارای رتبه 1 در ارائه هاست و سرور برای سایت های کوچک و متوسط است. علاوه بر این، در زمان خرید هاست می توانید از کدهای تخفیف متنوع و منحصر به فردی که در اختیار شما قرار می دهند نیز استفاده کنید، SSL رایگان، امکان بازگردانی بکاپ در هر زمان از شبانه روز فقط با یک کلیک، انتقال رایگان سایت شما از سایر شرکتها، ارائه پشتیبانی تخصصی برای مشکلات مربوط به وردپرس، ارائه سرویس های آنتی تحریم و ارائه راهکارهای امنیتی از ویژگی های مهم این شرکت هاستینگ است.

مزایای میهن وب هاست:

  • دیتاسنتر اختصاصی
  • استفاده از حافظه NVME جهت افزايش سرعت
  • ریست، تغییر دامنه اصلی و بازگردانی بکاپ هاست توسط کاربر
  • قابلیت LScache
  • سیستم امنیتی یکپارچه اختصاصی
  • سرویس های آنتی تحریم (اختصاصی میهن وب هاست)
  • سازگاری کامل با گوگل و سایر موتورهای جستجوگر
  • تفکیک مصرف منابع هر کاربر در هاست های اشتراکی
  • استفاده از وب سرور پرسرعت LiteSpeed

برای دریافت کدتخفیف 20 درصدی خرید هاست از میهن وب هاست لطفا از طریق واتس آپ پیام ارسال کنید: 09377527859 (تعداد محدود-کدتخفیف دائمی)

2. وب رمز

وب رمز با بیش از 18 سال سابقه فعالیت در زمینه میزبانی و ثبت دامنه، در حال حاضر به هزاران مشتری در بخش های مختلف سرویس ارائه می کند.

هنگامی که صحبت از خدمات میزبانی اشتراکی می شود، این شرکت هاستینگ یکی از ارائه دهندهگان میزبانی وب قابل اعتماد در بین کاربران است، قیمت سرویس های ارائه شده مقرون به صرفه است و از پشتیبانی نسبتا خوبی نیز برخوردارد می باشد.

وب رمز انواع سرویس هایی مانند سرور مجازی، اختصاصی، هاست و دامنه را به کاربران خود ارائه می دهد، در سرویس هاست حرفه ای، پهنای باند نامحدود می باشد. برخی از مزایای این شرکت هاستینگ شامل ضمانت بازگشت وجه (مدت محدود 7روز)، نصب رایگان وردپرس، پشتیبانی مطلوب و … می باشد. اگر به دنبال ارائه دهنده خدمات میزبانی وب در حد قابل قبول هستید، پیشنهاد ما وب رمز است.

مزایای وب رمز:

  • نصب رایگان وردپرس
  • مجهز به آنتی ویروس قوی
  • گارانتی بازپرداخت وجه
  • لایت اسپید اصلی همراه کش
  • آپتایم شبکه بالای %99.9
  • بکاپ گیری منظم

3. نت افراز

نت افراز از 1390 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت سرویس های ارائه شده خود را از دیتاسنترهای مختلف اجاره کرده و به کاربران خود ارائه می کند. از ویژگی های این هاستینگ می تواند به داشبورد مدیریت مناسب، ارائه انواع سرویس ها با قیمت های متنوع، ارائه هاست دانلود ایران، پهنای باند نامحدود در سرویس های هاست لینوکس حرفه ای، و استفاده از حافظه های SSD در سرورها که باعث می شود سایت شما سریعتر لود شود، نام برد. نت افراز جزو 10 شرکت برتر ارائه دهنده هاست در ایران به شمار می رود. یکی از بهترین مزیت های نت افراز ارائه هاست های حجیم با قیمت مناسب است. خیلی از کاربرانی که هاست با حجم بالا نیاز دارند دیگر سراغ هاست های دانلود نمی روند و از سرویس های با حجم بالای نت افراز استفاده می کنند. البته این نوع هاست ها قاعدتا برای میزبانی سایت مناسب نیستند و پیشنهاد می شود صرفا برای نگهداری فایلهای خود از آن استفاده کنید. نکته منفی در خصوص این شرکت پشتیبانی آن است که در مقابل پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته شرکت میهن وب هاست حرفی برای گفتن ندارد. ساعات پاسخگویی تلفن های شرکت نت افراز از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۵:۳۰ در روز های اداری از شنبه تا پنجشنبه می باشد.

کدتخفیف: UC802MBU
9 درصد

مزایای نت افراز

  • سازگاری تمامی سرویس ها با وردپرس
  • پشتیبانی سریع و حرفه ای ۲۴ ساعته
  • دامنه ir رایگان
  • SSL رایگان
  • بک آپ هفتگی
  • مانیتورینگ ۲۴ ساعته سرورها

4. میزبان فا

میزبان فا یکی دیگر از هاستینگ های برتر کشور است که به تازگی توانسته به جمع هاستینگ های برتر کشور اضافه شود. این شرکت با جمع اوری تیمی حرفه ای در زمینه تولید محتوا و تهیه آموزش های تخصصی برای وردپرس توانسته محبوبیت خوبی در بین علاقمندان به وردپرس پیدا کند. برخلاف شرکت هایی مانند میهن وب هاست، میزبان فا دارای زیرساخت اختصاصی برای سرورهای خود نیست و از زیر ساخت دیتاسنترهایی مانند آسیاتک و … استفاده می کند. سرویس های ارائه شده توسط این شرکت برای هر کاربری که می خواهد سایتی را با وردپرس راه اندازی کند می تواند رضایت بخش باشد و هاست های این شرکت عملکرد مطلوبی دارد. قیمت سرویس های ارائه شده در این هاستینگ رقابتی بود و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

سرویس های ارائه شده توسط این شرکت شامل هاست ایران، هاست دانلود، هاست ابری و … می باشد.

ویژگی های میزبان فا

  • دارای آموزش های کامل برای کار با وردپرس
  • میزبانی وبسایت بر بستر شبکه ملی اطلاعات
  • درایوهای SSD پرسرعت
  • وب سرور LiteSpeed
  • قابلیت راه اندازی چندین سایت

5. ایران سرور

ایران سرور یکی از محبوب ترین ارائه دهنده گان هاست برای وردپرس است. این هاستینگ راه حل های امنیتی و سرعت لود بالایی را برای سایت های وردپرس ارائه می دهند تا سایت شما تا حد ممکن سریع و ایمن شود. این شرکت هاستینگ پشتیبانی مطلوبی را به کاربران ارائه می کند و در برخی موارد نیز مشاهده شده است که کاربران از نحوه برخورد پشتیبان ها و رفع مشکلات بوجود آمده ناراضی هستند، به همین دلیل پیشنهاد می شود در هنگام خرید سرویس از این شرکت موارد مربوط به پشتیبانی فنی را مدنظر قرار دهید. سایت های زیادی در این هاسیتینگ میزبانی می شوند و نسبت به میهن وب هاست، سرویس های ارائه شده در این شرکت قیمتی بالاتر و گرانتر دارند. از آنجایی که محل میزبانی سرویس‌های هاست وردپرس ایران سرور بصورت پیشفرض روی ایران قرار دارد، پس سرعت بالایی را در میزبانی سایت مشاهده خواهیم کرد. البته نمی‌توان شاخصی از سرعت هیچ‌کدام از هاستینگ‌ها ارائه داد چون میزان استفاده هر سایت از منابع سرور بسیار مهم است.

ویژگی های ایران سرور

  • سرویس های Anti DDos سخت افزاری و نرم افزاری
  • ارائه سرور از دیتاسنترهای افرانت/پارس‌آنلاین/زیرساخت
  • پشتیبانی از زبان های PHP-JQuery-Javascript
  • ۱۴ روز گارانتی بازگشت وجه

لطفا در بخش دیدگاه ها بنویسید که از کدام شرکت هاست تهیه کرده اید و چرا؟

نویسنده مطلب: محسن میرزایی

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.