تدریس خصوصی زبان انگلیسی در شهر جدید گلبهار

دوستان عزیزم سلام

مهرداد کبری زاده مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم .

حدود ۵سال است که در آموزشگاه های زبان واقع در استان خراسان رضوی شهرستان گلبهار مشغول به تدریس زبان انگلیسی در سطوح مختلف می باشم.

در بحث یادگیری و آموزشچ زبان, کلاس های خصوصی نیز نقش به سزایی دارد .به نظر من کیفیت تدریس در گلبهار نقش مهمی دارد ، روز به روز کیفیت تدریس آموزشگاه های زبان گلبهار رو به پیشرفت می باشد .

همچنین کلاس های خصوصی متداولی نیز در گلبهار برگزارمی کنم .شاید براتون سوال پیش بیاد که چرا کلاس خصوصی؟

از اونجایی که جو راحت تری در منزل نسبت به کلاس حاکم است زبان آموز احساس راحتی میکند از لحاظی دیگر نیز، زبان آموز وقت خود را در مسیر موسسه از دست نمی دهد و در زمانش صرفه جویی می شود.

از سوی دیگر زبان آموز روی محبث مورد نظری که زبان آموز نسبت به آن احساس ضعف می کند ،وقت بیشتری صرف می شود و کیفیت تدریس نیز افزایش می باید .

معمولا در کلاس های خصوصی تعداد زبان آموزان بین ۱ تا ۳ نفر می باشد ،اما در موسسات زبان گلبهار تعداد زبان آموزان بیشتر می باشد ، در نتیجه درصد یادگیری در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی نسبت به کلاس های گروهی یا آموزشگاه برگزار می شود بیشتر و انتقال مطالب سریع تر می باشد.

اگر بخواهیم به یکی دیگر از مزیت های کلاس خصوصی اشاره کنیم ،این موضوع حائز اهمیت می باشد، تعداد جلسات کاملا اختیاری می باشد و زبان آموز و مدرس می توانند تایم خود را با یک دیگر تنظیم نمایند و با توجه به شناخت مدرس نسبت به زبان آموز در کمترین زمان بر زبان انگلیسی مسلط شود.

کلاس های خصوصی زبان، همانند کلاس های آموزشگاه ها چارت از قبل تعیین شده ای ندارند، لذا زبان آموز و معلم زبان می توانند با هر متدی که مد نظرشون می باشد تدریس را پیش بگیرند و بهترین بازده را کسب کنند.

شاید خیلی ها بگویند قطعا کلاس های گروهی موسسات بهتر از کلاس خصوصی می باشد، اما باید به این موضوع توجه کنید که موسسات نیز معایبی دارند .پیدا کردن آموزشگاه های زبان معتبر دشوار است . از طرفی دیگر رفت و آمد به آموزشگاه در برخی اوقات دشوار است‌. و با داشتن معلم خصوصی در زمان صرفه جویی می شود و همان زمان را می توان صرف یادگیری کرد.اگر بخواهیم برتری دیگر کلاسی خصوصی را نسبت به کلاس گروهی را بیان کنیم ، باید به این امر اشاره کرد که در کلاس های گروهی شاید زبان آموز خجالت بکشد و در کلاس نتواند سوال خود را مطرح کند و آن مطلب برای آن جا نیافتد. اما در کلاس خصوصی تمام تمرکز معلم به زبان اموز می باشد و اگر بخشی برای وی نا مفهوم بود را متوجه می شود و مشکل شما را حل می کند ‌.همچنین در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی یک هدف خاص را مد نظر میگیرید و زودتر به نتیجه ایده ال خود خواهید رسید. از طرفی دیگر هزینه کلاس های خصوصی زبان انگلیسی به مراتب گران تر از کلاس های گروهی می باشد.

تمامی این مطالبی که ذکر شد معایب و مزایای از تدریس خصوصی بود که در شهرهای مشهد و گلبهار مورد بررسی قرار دادم.

من مهرداد کبری زاده با سابقه تدریس در آموزشگاه های زبان انگلیسی متعدد در گلبهار و مشهد و همچنین برگزاری کلاس های متعدد خصوصی زبان انگلیسی ، می توانم شما زبان آموزان عزیز را در راستای یادگیری زبان انگلیسی همراهی کنم .

شاید براتون این سوال پیش بیاد که چه کتاب هایی در آموزشگاه های مشهد و گلبهار برای زبان انگلیسی تدریس می شود ؟

هر آموزشگاه زبان انگلیسی با توجه به شیوه آموزشی خود و برنامه آموزشی که در پیش دارد کتاب های متفاوتی را جهت آموزش خود استفاده می کنند .از سری کتاب های پرطرف دار در سطح استارتر و بیسیک می توانیم به family and friends اشاره کنیم .

family friends
family friends

این کتاب شامل ۷ سطح می باشد و از نظر من این کتاب بسیار عالی است و اگر زبان آموزی بتواند این ۶ جلد کتاب را به بهترین شکل فرا بگیرد ؛می تواند به سطح خوبی از زبان برسد.کتاب های آموزشی Family and Friends مجموعه کتاب های آموزش ابتدایی زبان به کودکان و در سطح پایه است. این کتاب هفت سطح دارد و برنامه آموزشی فوق العاده قوی شامل زبان، صداشناسی و آموزش های اجتماعی را پوشش می دهد. این کتاب توسط «نائومی سیمونز» (Naomi Simmons)، «تمزین تامپسون» (Tamzin Thompson) و «جنی کوئینتانا» (Jenny Quintana) تالیف و نگاشته شده است. سایت آکسفورد بیان می کند هیچ کتابی اندازه family and friends مزایای آموزشی در اختیار شما قرار نمی دهد.

لازم به ذکر است سری کتاب های family and friends داری کتاب های مکمل جهت تقویت گرامر می باشد که این کتاب ها با تمارین متنوع ،مطلب گرامری را به بهترین شکل برای شما جا می اندازد .همچنین کتاب داستان های family and friends باعث افزایش دایره واژگان و مهارت readingزبان آموزان می شود .

Big English
Big English

مجموعه کتاب های Big English یکی از بهترین مجموعه کتاب های آموزشی فوق العاده برای رده سنی 7 تا 13 سال می باشد این سری از کتاب های شامل 7 سطح است که یک سطح استارتر و 6 سطح اصلی دیگر استارت زبان آموزی را در بر دارد .

در این مجموعه سعی شده تا حد ممکن از تصاویر و کاراکاتور های جذاب استفاده شود تا زبان آموز برای یادگیری زبان انگلیسی ترغیب شود. این مجموعه آموزشی شامل کتاب زبان آموز، کتاب کار، کتاب معلم، فایل های صوتی دانش آموزش و تمرین، فایل های تصویری و نرم افزار می باشد که می توان از آن به عنوان منبع عالی جهت یادگیری زبان انگلیسی به دانش آموزان باشد. سری کتاب های Big English با کتاب های Family and friends در یک سطح قرار دارند و این کتب در آموزشگاه های زبان انگلیسی مشهد و گلبهار طرفدارهای خاص خود را دارد و به صورت حرفه ای تدریس می گردد .

مجموعه Top Notch یکی از بهترین مجموعه هایی است که برای آموزش زبان انگلیسی منتشر شده است.تمرکز این کتاب بر روی هر چهار skill به خصوص listening می باشد.این کتاب از متد های به روز و جذاب برای درگیر کردن زبان اموز ب مبحث درسی و همچنین تمرین های گوناگون جهت ارتقای مهارت های گرامر ، شنیداری ،کلمه و لغت استفاده می کند ‌.

این مجموعه در کنار سایر کتابهای آموزش از قبیل American English file و Touchstone مورد استقبال مدرسان زبان انگلیسی و زبان آموزان را بخود قرار بگیرد.

مجموعه تاپ ناچ دارای چهار سطح اصلی است که در هر سطح به همراه کتاب درسی و یک کتاب کار و یک سی آموزسی فشرده حاوی فایل­های صوتی و ویدئو آموزشی ارائه می­شود. بعضی از سطح های این کتاب مثل سطح FUNDAMENTAL دارای قسمت A و B می باشد .

از نظر من سری کتاب های Top notchکتاب های بی نظیری برای بزرگسالان می باشد . در کلاس های خودم در گلبهار و مشهد این کتاب را تدریس کردم و واقعا نتیجه ان رو در زبان اموزانم دیدم و این کتاب را برای اون دسته از زبان اموزایی ک می خواهند زبان را شروع کنند پیشنهاد می کنم .

همانطور که اشاره کردم کتاب های American English file از بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی در گلبهار می باشد . این کتاب شامل 6 جلد می باشد . همچینین باید به این موضوع اشاره کرد که این کتاب یکی از بهترین منابع جهت آموزش بزرگسالان در گلبهار و مشهد می باشد .

اگر به دنبال تدریس خصوصی زبان انگلیسی در گلبهار یا مشهد به صورت تخصصی و حرفه ای می گردید می توانید با شماره من تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس : 09390560823

اینستاگرام : mehrdad_kobrazade

ایمیل : [email protected]

نویسنده مطلب: Mehrdad_Kobrazadeh

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.