افزونه هایی که در فایرفاکس استفاده میکنم

به نام خدا

فایرفاکس مثل کرومیوم تعداد زیادی افزونه دارد که استفاده کردن از آنها میتواند تجربه کاربری شما را بهبود ببخشد. در این نوشته میخواهم افزونه هایی که در فایرفاکس استفاده میکنم را به شما عزیزان معرفی کنم تا شاید به دردتان بخورد.

Dark reader

به جرئت میتوانم بگویم این افزونه بهترین افزونه تاریک کننده صفحه است که تابحال دیده‌ام. برای من زیاد پیش میاید که در اینترنت مطلبی بخوانم. به همین دلیل به افزونه ای نیاز داشتم که با تاریک کردن صفحه، از آسیب به چشم هایم محافظت کند. در جستجوی بین افزونه ها، این افزونه را انتخاب کردم.

AdGuard AdBlocker

افزونه ای قدرتمند در زمینه جلوگیری از تبلیغات. این افزونه را انتخاب کردم چون قابلیت حذف تبلیغات یکتانت را نیز دارد!

FlagFox

این افزونه در بخشی از نوار آدرس، پرچم کشور سرور سایت کنونی را نمایش میدهد:

FontARA

با افزونه فونت‌آرا میتوانید فونت سایت های فارسی را مشخص کنید. برای بسیاری از سایت ها که فونت غیرقابل استفاده‌ای دارند بسیار موثر است.

GNOME Shell integrator

این افزونه مناسب کسانی است که از گنوم استفاده میکنند. با استفاده از این افزونه میتوانید افزونه های گنوم را از این سایت نصب کنید.

Popup Blocker (strict)

افزونه‌ای برای جلوگیری از باز شدن ناخواسته‌ی لینکی در تب جدید و یا باز شدن ناخواسته‌ی پنجره‌‌ای به صورت پاپ‌آپ. در زمان هایی (مثل کلیک روی لینک هایی که برای باز شدن در تب جدید ساخته شده‌اند) پیامی از این افزونه دریافت میکنید که از شما کسب تکلیف میکند. راه های مختلفی برای پاسخ به این پیام وجود دارد؛ مثلا میتوانید آن را تایید، رد، قابل اعتماد و … کنید. پیشنهاد میکنم حتما این افزونه را امتحان کنید.

Tabliss

تب‌لیس از دسته افزونه هایی است که برای شخصی‌سازی تب جدید استفاده میشوند. با این افزونه میتوانید پس‌زمینه تب جدید خود را انتخاب کنید. همچنین تعدادی ویجت (مثل لیست تودو) دارد که میتوانید آنها را به صفحه تب جدید خودتان اضافه کنید.

Tarjomak

با استفاده از ترجمک میتوانید با انتخاب کردن متنی در وب، ترجمه آن را (با استفاده از ترگمان) ببینید. مثل افزونه مترجم گوگل ولی با این مزیت که نمایش فارسی را به خوبی پشتیبانی میکند.

User-Agent switcher and manager

این افزونه عامل کاربر مرورگر شما را تعویض میکند. برای مطالعه درباره عامل کاربر میتوانید از این لینک استفاده کنید. به زبان ساده، شما با این افزونه یک مرورگر (و ورژن آن) و یک سیستم‌عامل انتخاب میکنید و پس از آن، وبسایت ها فکر میکنند مرورگر و سیستم‌عامل شما آن چیزی است که شما انتخاب کرده‌اید.

این افزونه ها، ۹ افزونه ای هستند که من استفاده میکنم. شاید از بین این افزونه ها، افزونه باشد که به آن نیاز داشته باشید و شاید هم افزونه ای باشد که به دردتان نخورد. لطفا شما هم افزونه هایی که در فایرفاکس استفاده میکنید تا با من و بقیه دوستان به اشتراک بگذارید.

نویسنده مطلب: رضا حسین زاده

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.