تفاوت هاست وردپرس و هاست ووکامرس، کدام یک را انتخاب کنیم؟

تفاوت هاست وردپرس و هاست ووکامرس
تفاوت هاست وردپرس و هاست ووکامرس

امروزه برای این که کسب و کار اینترنتی شما موفق شود، باید مسیرهای زیادی را طی کنید. دوراهی‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود؛ از تولید محتوای مناسب گرفته تا تبلیغات و هاست یا میزبان مناسب برای وب‌سایت شما! در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که هاست مناسب برای سایت شما چه هاستی است و هاست وردپرس و هاست ووکامرس چه تفاوتی دارند؟‌ بعد از خواندن این مقاله تفاوت هاست ووکامرس و هاست وردپرس گنجه هاست را متوجه می‌شویم.

هاست وردپرس و هاست ووکامرس گنجه چه تفاوتی دارند؟

اگر نمی‌دانید هاست چیست، توصیه می‌کنم فعلا همین جا دست از خواندن این مقاله بکشید و قبل از ادامه مطلب، مقاله‌ی هاست چیست از سایت گنجه هاست را بخونید. بعد از خوندن اون مقاله کاملا با مفهوم هاست و انواع هاست آشنا می‌شید. اما بریم سراغ موضوع اصلی بحثمون؛ هاست وردپرس و هاست ووکامرس چه تفاوتی باهم دارند؟

اگه شما هم برای سایت خودتون به دنبال هاست مناسب بوده باشید، مطمئناً این سوال برای شما هم پیش اومده. بگذارید این جوری بگیم که تا چندی پیش اصلا هاست ووکامرس وجود نداشت و این نوع میزبانی به نوعی جدید به حساب میاد. قبلاً برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از هاست وردپرس یا هاست لینوکس استفاده میشد. اما اگر یک سایت فروشگاهی را روی هاست معمولی یا هاست وردپرس راه‌اندازی کنید، احتمالا نمی‌توانید از بیش‌ترین توان فروشگاه خود استفاده کنید.

یک سایت فروشگاهی که برای فروش محصولات استفاده شود، از سایت‌های معمولی به منابع بیش‌تری احتیاج دارد. هرچقدر فروشگاه اینترنتی شما بزرگتر شود به منابع بیش‌تری نیز احتیاج خواهید داشت. یکی از راه‌ها و گزینه‌های پیش روی شما استفاده از سرور مجازی (VPS) یا حتی سرور اختصاصی (dedicated Server) است. اما اگه بخواهیم روراست باشیم، این مورد ممکنه به مذاق همه خوش نیاد چون بالاخره هزینه خیلی زیادتری نسبت به میزبانی مشترک باید پرداخت بشه. از هاست وردپرس (WordPress) یا هاست لینوکس هم می‌تونیم استفاده کنیم، اما این موارد هم برای سایت فروش بهینه سازی نشدند. اینجاست که هاست ووکامرس (WooCommerce) به عنوان گزینه‌ای با قیمت مناسب و بهینه شده ظاهر می‌شود.

اما برای این که تفاوت هاست وردپرس و هاست ووکامرس را بهتر بدانیم، باید یکم تخصصی‌تر بریم جلو! و از اونجایی که می‌دونم شما هم به بررسی تخصصی علاقه بیش‌تری دارید، برای ادامه مقاله با دقت همراه ما باشید. بگذارید اول ببینیم هاست وردپرس چیست، هاست ووکامرس چیست و هرکدام چه مزایایی دارند؟

هاست وردپرس (WordPress) چیست؟

به ساده‌ترین حالت ممکن اگر بخواهیم بگوییم، هاست وردپرس هاستی است که برای وب‌سایت‌های وردپرسی ساخته شده است. یعنی منابع سرور براساس نیاز وردپرس تقسیم بندی شده‌اند. به طور معمول در هاست وردپرس با چند کلیک به سادگی می‌توانید وردپرس را روی هاست خود نصب کنید. حتی هاست وردپرس گنجه به صورت خودکار وردپرس شما را آپدیت می‌کند. عموماً میزان منابع در هاست WordPress از هاست‌های لینوکس بیش‌تر است. همچنین سخت‌افزارهای هاست وردپرس گنجه هاست از بروزترین و بهترین سخت‌افزارهای جهان است. گنجه‌هاست در حال استفاده از جدیدترین نسل‌ها و بهترین سرورهای روز جهان برای هاست وردپرس است. برای خرید هاست ورپرس گنجه هاست، می‌توانید از صفحه خرید هاست وردپرس استفاده کنید.

هاست وردپرس
هاست وردپرس

صبر کنید، هدیه هم داریم. گنجه هاست برای خرید هاست وردپرس یک هدیه ویژه در نظر گرفته است. اگر هاست وردرپرس گنجه را خریداری کنید، می‌توانند به تیم پشتیبانی تیکت بزنید و یک کد تخفیف از سایت ژاکت هدیه بگیرید. با استفاده از این کد تخفیف، تمام محصولات سایت ژاکت را می‌توانید با تخفیف ویژه‌ی 25 درصدی خریداری کنید. پس یادتون نره اگه هاست وردپرس گنجه رو خریدید، حتما به پشتیبانی تیکت بزنید و کد تخفیف خودتون رو بگیرید.

هاست ووکامرس (WooCommerce) چیست؟

احتمالاً می‌دانید که ووکامرس، محبوب‌ترین سیستم فروشگاه ساز اینترنتی است. هاست ووکامرس به نسبت هاست وردپرس نسبتاً جدید به حساب می‌آید. برخلاف هاست وردپرس، هاست ووکامرس گنجه برای سایت‌های فروشگاهی که از ووکامرس استفاده می‌کنند بهینه سازی شده است. از مزایای این هاست راه‌اندازی و نصب فروشگاه WooCommerce) به صورت خودکار است. بنابراین خیالتان از نصب و پیکربندی ووکامرس راحت باشد. همچنین افزونه‌ها و ویژگی‌های دیگر، برای رسیدگی بیش‌تر به سایت فروشگاهی روی هاست فعال می‌باشد. برای خرید هاست ووکامرس گنجه هاست، می‌توانید از صفحه خرید هاست ووکامرس استفاده کنید.

هاست ووکامرس
هاست ووکامرس

از مزایای هاست ووکامرس گنجه که در شرکت‌های میزبانی ایران بی نظیر است، تهیه بکاپ از دیتابیس به صورت 6 ساعته است. به خاطر این که سایت‌های فروشگاهی معمولاً تراکنش‌های مالی دارند، گنجه هاست تصمیم گرفته بکاپ گیری در این نوع هاست 6 ساعته باشد. همچنین کاربران می‌توانند این بک‌آپ گیری را خودشان مدیریت کنند.

بازم صبر کنید، گنجه برای خرید هاست ووکامرس هم هدیه در نظر گرفته است. در صورتی که شما هاست ووکامرس گنجه را خریداری کنید، یک دوره آموزش ووکامرس از 0 تا 100 به صورت ویدیویی برای شما ارسال می‌شود. این دوره کاملا رایگان در اختیار شما قرار میگیرد. حالا که با هاست ووکامرس و هاست وردپرس آشنا شدید، بریم سراغ سوال اصلی؛ نه؟! هاست وردپرس و هاست ووکامرس چه تفاوتی دارند.

مقایسه هاست وردپرس گنجه و هاست ووکامرس گنجه

سیستم عامل هردوی این هاست‌ها، لینوکس است. همچنین مواردی مانند فضای دیسک یا گواهی SSL کاملا شبیه به هم هستند. اما میزان رم هاست ووکامرس نسبت به هاست وردپرس قوی‌تر است. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، بک‌آپ دیتابیس در هاست ووکامرس هر 6 ساعت انجام می‌شود اما در هاست وردپرس هر 24 ساعت! که این مورد برای سایت‌های فروشگاهی مزیت بسیار خوبی به حساب می‌آید. البته قیمت هاست ووکامرس نسبت به قیمت هاست وردپرس کمی بالاتر است، که این مورد به خاطر سخت‌افزار قوی‌تر طبیعی است.

به صورت خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، هاست وردپرس (WordPress) برای سایت‌های شرکتی، شخصی و یا معمولی گزینه‌ای مناسب است. اما اگر سایت فروشگاهی دارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از هاست ووکامرس (WooCommerce) گنجه هاست است. با داشتن هاست ووکامرس نیازی به نصب ووکامرس نخواهید داشت چون به طور خودکار نصب ووکامرس انجام شده است. البته شما می‌توانید از هاست لینوکس UltraHost نیز استفاده کنید که از نظر سخت افزاری در بین میزبان های ایرانی بی نظیر است.

اکنون که تفاوت هاست وردپرس و هاست ووکامرس را متوجه شدید و با مزایای آن‌ها آشنا شدید، انتخاب با شماست که برای سایت خود چه هاستی خریداری کنید؟ همچنین مطالعه تفاوت بین هاست وردپرس و هاست لینوکس نیز در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

نویسنده مطلب: احسان دهداری

منبع مطلب

1 نظر
  1. طه می گوید

    ممنون از توضیحات خوب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.