وردپرس چست ؟آیا می شه با وردپرس سایت ساخت!

وردپرس چیست

برای راه‌­اندازی یک وب‌سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند که برخی از آن­ها نسبت به بقیه برتری­‌هایی دارند، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیار متنوع است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌گیرد، شما با استفاده از این سیستم بدون داشتن مهارت در برنامه‌­نویسی می‌­تونید سایت خود را راه‌اندازی کنید.

سیستم مدیریت محتوا

همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد، سایت­‌ها برای مدیریت به دو نوع بخش‌­بندی می‌­شوند: یکی سایت­‌های استاتیک یا ایستا و دوم سایت‌های داینامیک یا پویا. سایت‌های استاتیک (ایستا) معمولا با زبا­ن‌های HTML, CSS ایجاد می‌شوند و هزینه کمتری نسبت به سایت‌های داینامیک (پویا) برای ساخت دارند.

برای راه‌اندازی وب‌سایت می‌توانید توسط نرم‌افزارهای مختلفی سایت خود را راه‌اندازی کنید. در علم طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت برای پیاده‌سازی یک وب‌سایت باید کدهایی نوشته شود. به‌عنوان‌مثال در زبان html برای اینکه یک تصویر در یک صفحه وب قرار دهیم باید کد img src را در کدهای آن صفحه قرار می‌دادیم.

سایتی که با سیستم‌های مدیریت محتوا ایجاد می‌کنید درواقع همان سایت‌های داینامیک یا پویا هستند. اگر درزمینه‌ی طراحی سایت مبتدی هستید و قصد دارید یک وب‌سایت ایجاد کنید پیشنهاد می‌کنیم که از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید، چراکه طراحی و برنامه‌نویسی سایت بسیار وقت‌گیر و هزینه‌بر است.

سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم مدیریت محتوا یا همان content management system) CMS) یک سیستم نرم‌افزاری مدیریت محتوای تحت وب می‌باشد، که شما با استفاده از این سیستم نرم‌افزاری می‌توانید، محتوا سایتتان (متن، فیلم ، تصویر و هر چیز دیگری) را مدیریت کنید.

با استفاده از این CMS می‌توانید بدون دانش برنامه‌نویسی از صفر تا صد یک سایت را راه‌اندازی کنید، همچنین بدون نیاز به تغییر کدهای برنامه‌نویسی شده سایت، به سایتتان محتوا اضافه کنید و محتوا را به‌راحتی آب خوردن مدیریت کنید.

از ویژگی‌‌­های CMSها می‌­توان به ویرایش راحت و سریع مطالب، ویرایش قدرتمند صفحه‌های سایت، دسته‌بندی مطالب، صرفه‌جویی در زمان، پشتیبانی مطمئن و سفارشی‌سازی اشاره کرد. از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب می‌‌­توان به wordpress, Joomla, Drupal اشاره کرد.

قیمت سیستم‌های مدیریت محتوا

یکی از مشکل‌هایی درگذشته که باعث می‌شد افراد کمتری به سمت داشتن وب‌سایت‌های اینترنتی بروند، هزینه‌ی خیلی زیاد برای طراحی وب‌سایت بود. امروزه با در دسترس قرار گرفتن سیستم‌های مدیریت محتوا دیگر چنین مشکلی وجود ندارد. سیستم مدیریت محتوا نرم‌افزارهای تحت وبی هستند که به کمک آن‌ها، شما قادر خواهید بود که محتوای سایت خود را مدیریت، به‌روزرسانی و بازیابی کنید.

شما با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به‌راحتی می‌توانید سایت بسازید و با توجه به نیازتان و زمینه فعالیت سایتتان ویژگی‌های مختلفی را در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه اضافه کنید و درواقع یکی از مزایای بسیار مهم سیستم‌های تولید محتوا قابلیت انعطاف‌پذیری آن‌ها با توجه به نیاز مخاطب است.

https://virgool.io/p/zn6wjbcu53dy/%DA%A9%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8CHTML

در CMSها اطلاعات از یک دیتابیس خوانده‌شده و با اجرای کدها و تجزیه تحلیل اطلاعات طی چند صدم ثانیه، این اطلاعات در معرض دید بازدیدکننده قرار داده خواهد شد.

چرا از وردپرس استفاده کنیم

چون شما با استفاده از این سیستم می‌توانید بدون کد نویسی و هیچ تخصص خاصی سایت خود را راه‌اندازی کنید. همین‌طور این امکان را دارید که کار با این سیستم را در زمان بسیار کوتاهی یاد بگیرید، چراکه استفاده از این سیستم بسیار راحت می‌باشد. همچنین با استفاده از وردپرس دیگر نیازی به استخدام یک فرد برای پشتیبانی سایتتان ندارید و خود به‌تنهایی می‌توانید سایتتان را مدیریت کنید (در صورت نیاز می‌توانید از دوره‌های آموزشی نوین رنگ که  در این راستا جمع‌آوری‌شده است استفاده کنید).

درصورتی‌که بخواهید برنامه‌نویسی سایت و طراحی وب را آموزش ببینید نیاز به صرف هزینه و زمان بسیار زیادی هستید.

بنابراین با استفاده از سیستم‌­های مدیریت محتوا شما قادر خواهید بود سایت‌های داینامیک(پویا) را راه‌اندازی کنید.

اما چرا وردپرس؟ وردپرس بهترین و پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتوای جهان است و البته از همه مهم‌­تر رایگان بودن وردپرس است. سایت‌های بزرگی همچون فیسبوک و CNN از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند.

وردپرس چیست

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) متن باز (open source) تحت وب و رایگان می‌باشد، شما با این نرم‌افزار مدیریت محتوا می­‌توانید محتوا و مطالب سایتتان را به‌راحتی مدیریت کنید.

با استفاده از وردپرس می­‌توان گونه­‌های مختلفی از وب­‌سایت را بسازیم. وردپرس شامل تعداد زیادی قالب­‌های متنوع و پوسته­‌های وردپرسی است همچنین افزونه‌­های وردپرس به شما کمک می‌کند تا بخش‌­های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید.
شما می­‌توانید با استفاده از وردپرس یک سایت را بدون نیاز به مهارت برنامه­‌نویسی یا کمک گرفتن از برنامه‌نویس راه‌­اندازی کنید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (cms) همه‌کاره و چندمنظوره تحت وب است، که با زبان PHP برنامه‌نویسی شده و شما می‌توانید با آن انواع سایت‌های وبلاگی، شخصی، فروشگاهی، شرکتی و هر نوع سایت دیگری را راه‌اندازی کنید.

https://virgool.io/p/zn6wjbcu53dy/%F0%9F%93%B7%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

طراحی سایت با وردپرس

برای راه‌­اندازی یک وب‌سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند که برخی از آن­ها نسبت به بقیه برتری­‌هایی دارند، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیار متنوع است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌گیرد، شما با استفاده از این سیستم بدون داشتن مهارت در برنامه‌­نویسی می‌­تونید سایت خود را راه‌اندازی کنید.

مهارت برنامه‌­نویسی از مواردی است که افراد فکر می­‌کنند بدون داشتن این مهارت قادر نیستند فعالیتی در اینترنت داشته باشند اما سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد داده است که بدون نیاز به پیش‌­زمینه­‌ای در مورد برنامه­‌نویسی بتوانند به آسانی کسب و کار اینترنتی خود را راه بیندازند، البته این سیستم برای افرادی که قابلیت برنامه‌نویسی نیز دارند مناسب است و کاربران می­‌توانند با کدنویسی هرگونه شخصی­‌سازی را در وب­‌سایت خود انجام دهند و صاحب یک وب‌سایت حرفه‌ای شوند.

از دیگر ویژگی‌های وردپرس می‌تونیم به منبع باز بودن آن اشاره کنیم یعنی اینکه این سیستم به شما منابع رایگانی را ارائه می­‌کند در واقع شما بدون پرداخت هیچ هزینه­‌ای می­‌تونید به طور کامل از منابع وردپرس استفاده کنید. در این دوره به شما آموزش ساخت سایت با وردپرس را توضیح خواهیم داد. اما بیایید بیشتر از وردپرس بدانیم…

با وردپرس، هر نوع سایتی بسازید!

وردپرس توسط گروه automattic ساخته‌شده و در چند سال نخست فقط برای ایجاد سایت‌های وبلاگی استفاده می‌شد. اما طراحی و کد نویسی افزونه‌ها و قالب‌های حرفه‌ای وردپرس ماجرا را تغییر داد. امروزه شما هر نوع قالب وردپرس اعم از وبلاگی، مجله‌ای خبری، شرکتی، مشاور املاک، دانلود، شخصی، فروشگاهی، پزشکی و آموزشی را می‌توانید برای وردپرس پیدا کنید. پس وردپرس امروز می‌تواند برای شما هر نوع سایتی راه‌اندازی کند.

خب اینجا می‌خوایم به زبان خیلی راحت در ارتباط با مفهوم وردپرس برای شما توضیحاتی را بدیم! وردپرس یه نرم افزار رایگان و متن باز می‌باشد. متن باز یا Open Source بودن یک نرم‌افزار به این معنی است که هر فردی این امکان را دارد که این نرم افزارها را بعد از بررسی ویرایش کند و تغییراتی را روش به وجود بیاره و توسعه بده! طراح این نوع برنامه‌های متن باز کد منبع برنامه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهدند و در نتیجه اگر برنامه باگ و یا مشکل خاصی داشته باشد این اشکالات سریع‌تر پیدا و برطرف می‌شوند.

اما چرا وردپرس؟ وردپرس بهترین و پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتوای جهان است و البته از همه چی مهم­تر رایگان بودن وردپرس است. سایت‌های بزرگی همچون فیسبوک و CNN از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند.

نوشته شده توسط مجموعه نوین رنگ کمک گرفته از میهن وردپرس

www.novin-rang.ir

نویسنده مطلب: تیم نوین رنگ

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.