هاست اشتراکی چیست و چگونه کار می کند؟

هاست اشتراکی یک سرویس میزبانی وب است که به بسیاری از وب سایت ها اجازه می دهد از سرور یکسانی استفاده کنند. شاید بپرسید چرا این اتفاق می افتد؟ پاسخ ساده است: هزینه و منابع. یک سرور می تواند بیش از یک وب سایت را میزبانی کند. بنابراین، با اختصاص منابع به کاربران مختلف، هزینه نگهداری سرور به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر در مورد هاست اشتراکی، بیایید نحوه عملکرد سرورها و میزبانی را به طور کامل توضیح دهیم.

چگونه کار می کند
به زبان ساده، هر بار که آدرس وب سایت را در مرورگر خود وارد می کنید، مرورگر اساساً در جستجوی سروری است که این وب سایت روی آن ذخیره شده یا “میزبانی شده است”. هنگامی که مرورگر سرور را پیدا می کند، یک درخواست HTTP به سرور ارسال می کند و اطلاعات و داده ها را برای دیده شدن وب سایت درخواست می کند.

هاست اشتراکی با روشی که توضیح داده شد دقیقاً یکسان است. تنها تفاوت این است که یک سرور مسئول ذخیره/میزبانی داده ها برای چندین وب سایت به طور همزمان است.

هاست اشتراکی را به عنوان یک کشتی کروز با کابین های مختلف در نظر بگیرید. کابین ها وب سایت ها هستند، کشتی خود سرور است و مردم … کسانی هستند که می خواهند به یک مقصد برسند.

در حالی که همه از یک سرور و روش حمل و نقل یکسان استفاده می کنند، سفر آنها متفاوت است. شما موتور را برای رسیدن به مقصد خود به اشتراک می گذارید، اما از انعطاف پذیری و آزادی برای یک سفر و تجربه منحصر به فرد برخوردار هستید. هاست اشتراکی مقرون به صرفه ترین گزینه در بین همه راه حل های میزبانی وب است، به همین دلیل است که توسط بسیاری از افراد ترجیح داده می شود.

هاست اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟
این نوع میزبانی برای وبلاگ ها، وب سایت های خبری، مبتدیان توسعه وب، کاربران وردپرس و فروشگاه های تجارت الکترونیکی که در ابتدای راه هستند ایده آل است. به اشتراک گذاری سرور به این معنی است که وب سایت شما هنوز در مرحله ای نیست که نیاز به منابع، فضا یا پهنای باند زیادی داشته باشد.

مزایای هاست اشتراکی چیست؟
هاست اشتراکی یکی از محبوب ترین راه حل های ارائه شده توسط شرکت های هاستینگ است و دلیل خوبی نیز برای ارائه چنین سرویس وجود دارد. این نوع هاست مزایای زیادی برای افرادی که در شروع کار هستند و قصد دارند سایتی را برای کسب و کار خود راه اندازی کنند، دارد. بیایید برخی از مزایایی را که هاست اشتراکی را مورد علاقه کاربران قرار می دهد، ببینیم.

راه حل مقرون به صرفه
اگر قصد دارید اولین سایت خود را راه اندازی کنید و یا ایده جدیدی به ذهنتان رسیده است، در ابتدای کار هزینه ها بسیار مهم است. هیچکس نمی خواهد سرمایه زیادی صرف ایجاد وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه الکترونیکی خود کند. هاست اشتراکی به شما امکان می دهد تا خدمات مورد نیاز خود را با هزینه کمی دریافت کنید زیرا با سایر کاربران به صورت اشتراکی از منابع و سایر امکانات سرور استفاده می کنند.

مقایسه سرور مجازی و هاست اشتراکی مانند رزرو بلیط کشتی کروز در مقابل رزرو قایق بادبانی است. در این مورد، قایق بادبانی یک سرور VPS است که در آن شما دارای امکانات انحصاری هستید، اما در عین حال، هزینه کل استفاده و نگهداری را متحمل می شوید.

مدیریت آسان و نیازی به تجربه قبلی نیست
میزبانی وب سایت زمانی که هیچ تجربه قبلی ندارید ممکن است مانعی بسیار فنی و چالش برانگیز برای ادامه کار به نظر برسد. هاست اشتراکی برای ساده سازی راه اندازی و مدیریت هاست ارائه شده است.

پس از خرید هاست، براحتی می توانید سایت خود راه اندازی کنید و نیازی نیست درگیر کانفیگ سرور، مدیریت سرور و … شوید. یکی از شرکت هایی که در ایران هاست های اشتراکی با کیفیت بالا ارائه می کند، میهن وب هاست است. کارشناسان فنی میهن وب هاست، سرور را آماده سازی می کنند، نرم افزار های لازم را نصب و کانفیگ حرفه ای بر روی آن انجام می دهند، سپس سرورها را کنترل می کنند تا از خرابی احتمالی جلوگیری شود و به طور منظم نسبت به پایش و بکاپ گیری از اطلاعات کاربران بر روی سرور پرداخته و آمادگی لازم برای مواجه با هر گونه مشکل احتمالی را دارند. شما هیچیگاه درگیر مشکلات سرور نمی شوید و اگر مشکلی ایجاد شود توسط پشتیبانی فنی بررسی و رفع می شود. مدیریت سرور و هاست در هر شرکتی به نحوی انجام می شود و تقریبا در تمامی شرکت های هاستینگ مشابه هم می باشد.

بنابراین شما نیازی به تجربه برنامه نویسی یا توسعه ندارید. آنچه پس از خرید هاست اشتراکی دریافت خواهید کرد یک پنل زیبا و با امکان دسترسی آسان به بخش های مختلف آن است. از تنظیم ایمیل تا مدیریت دامنه ها، همه جزئیات به صورت ساده برای شما ارائه می شود. این یک راه ایده آل برای شروع سفر آنلاین شما است.

نویسنده مطلب: محسن میرزایی

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.