لیست وبلاگ های ایرانی

زمانی که صحبت از بهترین وبلاگ های ایرانی می شود فاکتورهای زیادی مطرح می شود که باید با توجه به آنها برترین و مناسب ترین وبلاگ فارسی زبان را انتخاب کرد، به همین دلیل انتخاب بهترین و کامل ترین وبلاگ فارسی کار بسیار سختی می باشد. هر کدام از وبلاگ های ایرانی دارای محاسن و معایب خاص خودشان می باشند که باید مجموعه این فاکتورها را در بررسی آنها لحاظ کرد.

به دلیل آنکه وبلاگ ها یکی از ابزارهای مهم در کسب درآمد اینترنتی ، انتشار اخبار و عقاید، گرفتن بک لینک ، معرفی کسب و کار و… محسوب می شوند در این مقاله سایت فارسی به معرفی بهترین وبلاگ های ایرانی از نظر خدمات رسانی پرداخته می شود .

معرفی بهترین وبلاگ های ایرانی

وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ (و به انگلیسی Blog )  هم می گویند، نوعی وب‌سایت است که حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی یا مقالات علمی مورد نظر طراح و نویسنده آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمهٔ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه می باشد. مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروه بندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد.

سرویس دهندگان خدمات وبلاگ به فارسی، ابتدا متمرکز بر خدمات وب‌نوشت یا نوشتاری بودند اما کم کم انواع دیگر خدمات، نظیر میزبانی پادکست و وب‌نوشت‌های تصویری هم ارائه شد. اولین وبلاگ تماما فارسی، پرشین‌بلاگ بود که در ۲۳ خرداد ۱۳۸۱ به طور رسمی شروع به کار کرد. تا پیش از آن، سرویس دهنده های چند زبانه نظیر بلاگر برای وب‌نوشت‌های فارسی استفاده می شد.

در طول دهه های ۸۰ و ۹۰ خورشیدی، بر تعداد وب‌نوشت دهنده‌های تماماً فارسی افزوده شد. آمار رسمی از تعداد این وبگاه‌ها موجود نیست اما گمان می‌رود که بیش از ۳۵۰ سرویس وبلاگ فارسی مشغول فعالیت باشند.

اگر به دنبال کسب درآمد از وبلاگ ، تولیدمحتوا و انتشار نوشته ها و عقاید شخصی ، ساخت بک لینک ارزان و… هستید می توانید یکی از این وبلاگ های فارسی را بر حسب نیاز خود انتخاب کنید.

از بین تمام این وب نوشت ها چند تا از بهترین وبلاگ های ایرانی که نسبت به بقیه سابقه و عملکردی بهتری دارند معرفی شده و در ادامه فهرستی از معروف ترین وبلاگ های فارسی ارائه می شود:

۱- بلاگفا

Blogfa.com

سرویس بلاگفا، هم اکنون به عنوان یکی از بهترین وبلاگ های ایرانی و فارسی زبان مطرح است که در  از سال ۱۳۸۳ توسط علیرضا شیرازی راه اندازی شده است. سرورهای این وبلاگ در کانادا قرار دارند و تقریبا بصورت پیوسته و پایدار خدمات ارائه می دهند. بلاگفا  از زمان شروع تا کنون حوادث زیادی را از سر گذرانده است  از جمله : فیلتر شدن در سال ۸۹ ، مسائل فنی و دو ماه خارج شدن از سرویس و پاک شدن برخی مطالب کاربران در سال ۹۴، حوادث سال ۸۸ و حکم دستگیری مدیر بلاگفا در سال ۸۹ .

مهم ترین مزایای بلاگفا : سادگی و کم حجم بودن پنل کاربری، سرعت مناسب بارگزاری وبلاگ ها با وجود تعداد بالای کاربران و مطالب، مناسب بودن برای وبلاگ شخصی، عدم بروز ایرادات فنی در سیستم ، خدمات پشتیبانی نسبتا مناسب، تعداد قالب موجود برای سیستم ، امکان اتصال دامنه به وبلاگ، امکان پشتیبان گیری از مطالب .

مهم ترین معایب بلاگفا : مناسب نبودن برای تجارت ( به سختی می توان از بلاگفا کسب درآمد اینترنتی داشت) ،عدم استفاده از ابزارها و کدهای جانبی ، رسپانسیو نبودن صفحات اصلی، پنل و رابط کاربری بلاگفا و عدم امکان استفاده سرویس با مرورگرهای دستگاه های هوشمند، نمایش آگهی در تمام وبلاگها از ابتدای فعالیت خودش، عدم به روز رسانی خاص و شاخص در سال های اخیر.

۲- بلاگ

Blog.ir

گروه دانش بنیان بیان در سال ٨۵، به مدیر عاملی علی قدیری در زمینه IT، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. سرویس بلاگ این شرکت در حدود سال ۱۳۸۸ ابتدا بصورت دعوتنامه ای در وضعیت آزمایشی با جذب تعدادی کاربر شروع به کار و سپس خدماتش را به صورت عمومی توسعه داد. اگرچه گروه بیان در بروزرسانی خدمات خود نسبت به سایر سرویس های ایرانی کمی فعال تر بوده و تغییراتی هر چند جزئی در برخی خدماتش ایجاد کرده اند، اما این تغییرات، رضایت بخش نبوده و انتظار از این شرکت دانش بنیان، خیلی بیشتر از اینهاست.

مهم ترین مزایای بلاگ عبارتند از: ارائه فضای بارگزاری فایل با امکان مدیریت آن، وبلاگ نویسی با پیامک ، عدم نمایش آگهی در وبلاگهای این سرویس ، پایداری و قطعی کم ، امنیت نسبتا بالا، اطلاع رسانی به موتورهای جستجو ، موضوع بندی مطالب.

مهم ترین معایب بلاگ عبارتند از: با وجود رسپانسیو بودن پنل کاربری، صفحات اصلی رسپانسیو نیستند، عدم هماهنگی کامل پنل و رابط کاربری با مرورگرهای دستگاه های هوشمند (موبایل و تبلت)، پولی بودن بسیاری از امکانات وبلاگ ، مناسب نبودن برای فعالیت های تجاری و کسب درآمد اینترنتی ، پشتیبانی ضعیف.

۳- بلاگ اسکای

Blogsky.com

بلاگ اسکاری در سال ۱۳۸۲ توسط مرتضی توکلی و مسعود چنگیزی به عنوان دومین سرویس وبلاگ دهی ایرانی شروع به کار کرد و امروزه به عنوان یکی از برترین و بهترین وبلاگ های ایرانی مطرح است. در آغاز با دو زبان فارسی و انگلیسی شروع کرد ولی بخش فارسی را بعد از مدتی حذف کرد. این سرویس وبلاگ دهی به صورت نسبتا پایدار و بدون قطعی مهم در دسترس بوده و در مقاطعی هم به روز رسانی ها خوبی داشته است.

مهم ترین مزایای بلاگ اسکای عبارتند از: در آخرین به روز رسانی ، با تغییراتی که در طراحی ظاهری و رابط کاربری خود ایجاد کرده، ریسپانسیو بودن صفحات اصلی، پنل و رابط کاربری این سرویس دهنده تبدیل به مهم ترین نقطه قوت آن شده، راحتی وبلاگ نویسی با مرورگر دستگاه های هوشمند ، سهولت کار با بخش مدیریت ، عدم بروز ایرادات فنی در سیستم، وجود تعداد قالب های مناسب .

مهم ترین ایرادات بلاگ اسکای عبارتند از: عدم ارائه فضای آپلود فایل در این سرویس ، ارجاع کاربران به پیکوفایل ، مناسب نبودن برای کسب درآمد اینترنتی و تجارت آنلاین ، عدم پشتیبان گیری از مطالب ، نداشتن خبرنامه اختصاصی وبلاگ، محدود کردن دسترسی به کدهای اچ تی ام ال قالب و کدهای جاوا اسکریپت در نتیجه حذف برنامه های کاربردی و حرفه ای.

۴- پرشین بلاگ

Persianblog.ir

پرشین بلاگ، نخستین سرویس دهنده وبلاگ ایرانی است که از سال ۱۳۸۱ با دامنه دات کام شروع به کار کرده بود ولی از سال ۱۳۸۶ با از دسترس خارج شدن دامنه اصلی، با دامنه دات آی آر به خدمات خود ادامه داد. بنیانگذاران اولیه این سرویس دهنده قدیمی، عطا خلیقی سیگارودی، بهرنگ فولادی، و سهند قانون بودند و از دیگر همکاران می‌توان به مهدی بوترابی مدیرعامل پیشین و رضا هاشمی از مؤسسان این سرویس‌دهنده اشاره کرد.

پرشین بلاگ با آخرین به روز رسانی جدیدی که انجام داد عملا می توان گفت از یک سرویس وبلاگ دهی تبدیل به یک شبکه اجتماعی مثل ویرگول یا امیگو شده است.

مهم ترین نقاط قوت و مزایای پرشین بلاگ عبارتند از: خدمات لایک مطالب ، لینک کردن کلمات یادداشت به تگ های وبلاگ ، نسخه موبایل وبلاگ ، پنل کاربری منظم ، ساده و مورد پسند کاربران بودن، پایداری نسبتا بالا (غیر از مشکلی که سال ۸۶ برای دامنه اش پیش آمد)، پشتیبانی گیری از مطالب ، امکانات صفحه بندی مطالب.

مهم ترین معایب پرشین بلاگ عبارتند از: مناسب نبودن برای کسب درآمد اینترنتی و تجارت آنلاین ، رسپانسیو نبودن صفحه های اصلی، پنل و رابط کاربری ، عدم امکان کار با مرورگرهای دستگاه های هوشمند (موبایل و تبلت) ، نمایش آگهی در اندازه ۴۶۸ در ۶۰ پیکسل داخل وبلاگها، عدم امکان ارسال مطالب از سایر وبلاگها و عدم امکان بازگردانی پشتیبان.

۵- رزبلاگ

Rozblog.com

سرویس وبلاگ دهی رزبلاگ از دیماه ۱۳۸۸ با مدیریت جواد صداقت پور فعالیت خود را شروع کرده و پیشرفت خوبی در جذب کاربر و ارائه خدمات متنوع داشته است. در آخرین ورژن رزبلاگ برخی امکانات برای سهولت دسترسی کاربران موبایل و تبلت به روزرسانی شده است.

مهم ترین نقاط قوت و مزایای رزبلاگ عبارتند از: تنوع خدمات رسانی ، به روز رسانی های نسبتا سریع و مستمر ، خدمات در ربات تلگرامی ، مناسب بودن برای کسب درآمد اینترنتی و فعالیت های تجاری و حتی راه اندازی فروشگاه اینترنتی، مناسب برای ایجاد هر نوع وبلاگ شخصی و حقوقی، بالا بودن خدمات پشتیبانی به کاربران، امکان استفاده از ابزارها و کدهای جانبی، پشتیبانی گیری از مطالب ، داشتن آمارگیر مناسب.

برخی از ایرادات و معایب رزبلاگ عبارتند از: نمایش تبلیغات، پاپ آپ و پاپ داون در صفحات وبلاگ کاربران ، شلوغی پنل و رابط کاربری ، رسپانسیو نبودن کامل وبلاگ ، عدم امکان تغییر آدرس وبلاگ در سیستم، پایین بودن پایداری سرور سایت ، عدم به روز رسانی و رفع ایرادات فنی در سیستم ، کم بودن و عدم تنوع قالب های سیستم.

۶- پارسی بلاگ

Parsiblog.com
سرویس خدمات وبلاگ دهی ، پارسی بلاگ، سومین سرویس وبلاگدهی ایرانی (بعد از پرشین بلاگ و میهن بلاگ )، تقریبا همزمان با بلاگفا و میهن بلاگ در اردیبهشت ۱۳۸۳ فعالیت خود را با تیم مدیریتی ( سادات چهارگانه ): سیدمحمدرضا فخری، سیدمهدی موشح، سیدمحمدحسین فخری و سیدهادی میرغنی  شروع کرد.

این سرویس دهنده در بروزرسانی های فنی نسبت به بقیه وبلاگ های فارسی زبان، معمولا با سرعت کمتری اقدام کرده است و در میان افراد مذهبی بیشتر طرفدار دارد .

یکی از وبلاگ های خوب پارسی بلاگ هم که در زمینه سلامتی فعالیت می کنید این وبلاگ است

مهم ترین نقاط قوت و مزایای پارسی بلاگ عبارتند از: پایداری سرویس در طول فعالیت ، ارائه ربات تلگرام ، امکان استفاده از ابزار و کدهای جانبی ، تعداد قالب های مناسب ، امکان انتقال مطالب از سایر وبلاگ ها، خدمات پشتیبانی نسبتا مناسب به کاربران، عدم بروز ایرادات فنی در سیستم ، سهولت کار با بخش مدیریت وبلاگ.

مهم ترین ایرادات و معایب پارسی بلاگ : کاربرپسند نبودن پنل و رابط کاربری با وجود رسپانسیو آن و عدم هماهنگی کامل با مرورگرهای دستگاه های هوشمند، نمایش آگهی در وبلاگها ، مناسب نبودن برای کسب درآمد اینترنتی و تجارت دیجیتال، عدم پشتیبان گیری از مطالب، عدم امکان بازگردانی پشتیبان، عدم امکان جستجوی مطالب.

۷- نی نی وبلاگ

Niniweblog.com

سرویس نی نی وبلاگ را می توان نخستین و تنها سرویس وبلاگدهی ایرانی موفق دانست که جامعه هدف و محدوده موضوعی برای عملکرد خود مشخص کرده و بر اساس آن عمل می کند. نی نی وبلاگ چنانکه خودش اشاره می کند، بستری برای ثبت عکس ها و خاطرات کودکان، گفتگو در موضوعات مربوط به کودک و خانواده، و به اشتراک‌گذاری نکته ها، ایده‌ها و تجربه های دوران بارداری و بچه داری می باشد.

این وبلاگ از اواخر سال ۱۳۸۹ با مدیریت محمد عبدالله زاده و طراحی و برنامه نویسی جعفر نقی زاده با هدف ارائه به گروه سنی خاصی راه اندازی شد و در این زمینه موفقیت های فراوانی هم به دست آورده است. این وبسایت ضمن ارائه خدمات پایدار، با بروزرسانی های مستمر، توانسته سطح مناسبی از رضایت کاربرانش را جلب کند.

مهم ترین نقاط قوت و مزایای نی نی وبلاگ عبارتند از : رسپانسیو بودن پنل و رابط کاربری آن و هماهنگی کامل با مرورگرهای دستگاه های هوشمند، امکان وبلاگ نویسی از طریق ربات تلگرامی ، میزان بالای پایداری سرور سایت ، عدم بروز ایرادات فنی در سیستم ، خدمات پشتیبانی مناسب به کاربران ، امکان استفاده از ابزارها و کدهای جانبی، امکان اتصال دامنه، وجود ابزارهای اختصاصی، مانند اپلود و درج آسان تصاویر و یا سن شمار کودکان با تمرکز بر جامعه هدف ، ابزار گفتگوی زنده اعضا، خلاصه مجموعه اینها، عملا این سرویس را از سطح وبلاگدهی فراتر برده، به جامعه مجازی تبدیل کرده است.

مهم ترین ایرادات و نقاط ضعف نی نی وبلاگ عبارتند از: رسپانسیو نبودن صفحات اصلی و عدم ارائه اپلیکیشن تحت موبایل ، نمایش آگهی در وبلاگ ها ، مناسب نبودن برای کسب درآمد از اینترنت و فعالیت های تجارت اینترنتی ، آسان نبودن کار با بخش مدیریت وبلاگ، محدودیت در تعداد قالب ها، نداشتن صفحه اختصاصی تماس با مدیر.

۸- سایر وبلاگ های معروف ایرانی

فهرست تعدادی از سرویس های وبلاگ دهی ایرانی که می تواند برای بک لینک سازی ، کسب درآمد اینترنتی ، انتشار اخبار و محتوا و… مورد استفاده قرار گیرد، عبارتند از:

لوکس بلاگ  www.loxblog.com

بطور مثال می توانید از طریق لینک زیر یک نمونه از وبلاگ های حوزه تکنولوژی را مشاهده کنید

کوثر بلاگ  www.kowsarblog.ir

پارسی کیوت  www.vcp.ir

نیلو بلاگ  www.niloblog.com

ثامن بلاگ  www.samenblog.com

تبیان (تبلاگ)  www.teblog.tebyan.net

اسپورت بلاگ  www.sportblog.ir

بلاگ وب  www.blogveb.com

جوان بلاگ  www.javanblog.com

بلاگ پارس  www.blogpars.com

بلاگ فان  www.bgfan.ir

مهدی بلاگ  www.mahdiblog.com

تارلاگ  www.tarlog.com

آرزو بلاق (ترکی)  www.arzublog.com

آوا بلاگ  www.avablog.ir

نصر بلاگ  www.nasrblog.ir

دی بلاگ  www.deyblog.ir

همه بلاگ  www.allblog.ir

آرام بلاگ  www.aramblog.ir

بیگ سایت  www.bigsite.ir

بلاگ راز  www.blograz.ir

بلاگ سازان  www.blogsazan.com

فام بلاگ  www.famblog.ir

فارسی بلاگ  www.farsiblog.com

آی اس بلاگ  www.isblog.ir

لیمو بلاگ  www.limoblog.ir

لاگر  www.loger.ir

مونو بلاگ  www.monoblog.ir

راحت بلاگ  www.rahatblog.ir

راتا بلاگ     www.ratablog.com

شاپ لاگر  www.shoplogger.ir

تاینی سایت  www.tinysite.ir

تون بلاگ     www.toonblog.ir

ویا بلاگ  www.viablog.ir

بلاگیکس  www.blogix.ir

رویا بلاگ  www.royablog.ir

بلاگتز  www.blogtez.com

مهدی بلاگ   www.mahdiblog.com

رومفا  www.roomfa.com

۹- سرویس وبلاگ دهی معروف خارجی

در کنار معرفی مجموعه بهترین وبلاگ های ایرانی ، چند تا از مهم ترین سرویس های وبلاگ دهی خارجی هم برای آشنایی بیشتر و استفاده مخاطبان سایت پول یابی معرفی می شوند:

بلاگ اسپات  www.blogspot.com

وردپرس  www.wordpress.org

بلاگر  www.blogger.com

سنتر بلاگ   www.centerblog.net

بلاگ   www.blog.com

وبلاگ دهی  midilibre www.midilibre.fr

وبلاگ دهی blog4ever www.blog4ever.com

وبلاگ دهی  sosblogs www.sosblogs.com

آل مای بلاگ  www.allmyblog.com

وبلاگ دهی بلاگ (افغانستان)   www.blog.af

وبلاگ دهی  creerunblog www.creerunblog.fr

وبلاگ دهی بلاگ   www.blog.co.uk

وبلاگ دهی تیبلاگ  www.tiblog.fr

وبلاگ دهی  bloggles  www.bloggles.info

اسپیس بلاگ  www.space-blogs.com

وبلاگ دهی blogsayfasi www.blogsayfasi.com

کریرون بلاگ      www.creerunblog.fr

نکته مهم درباره سرویس دهندگان وبلاگ خارجی اینکه ، اگر چه بیشترشان به زبان انگلیسی می باشند ولی برخی دامنه های آن به زبان های دیگر از جمله فرانسوی می باشند. نکته دوم اینکه بیشترشان اعتبار دامنه بسیار بالایی دارند و برای بک لینک گرفتن بسیار مناسب می باشند.

اهمیت لیست سرویس دهندگان وبلاگ ایرانی

این لیست بهترین وبلاگ های ایرانی می توانند یکی از منابع مناسب برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان باشند . البته ممکن است در استفاده از این لیست وبلاگ های برتر فارسی ، هر کسی با اهداف مختلفی وبلاگ ایجاد کند که یکی از این اهداف، می تواند لینک سازی برای وب سایت باشد.

لینک سازی در وبلاگ های ایرانی با رعایت اصول مختلف ، می تواند نتایج مثبتی برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و آلکسا داشته باشد. لیست بالا یکی از متنوع ترین لیست سرویس دهندگان وبلاگی ایرانی رایگان بوده که وبلاگهای متنوع قوی و ضعیف را شامل می شود.

لذا پیش از انتخاب وبلاگ های ایرانی و شروع لینک سازی در آنها، حتماً به قدرت وبلاگهای معرفی شده و اعتبار آنها توجه لازم را داشته باشید.

علاوه بر این، یکی از راه های کسب درآمد اینترنتی، ساخت وبلاگ و تولید محتوا در آن است. برای یادگیری تولید محتوا به صورت حرفه ای نیاز به ساخت یک وبلاگ رایگان دارید که بتوانید محتوا تولیدی خود را درآن بارگذاری کنید و پس از بالا رفتن سطح دانش و توان شما در این زمینه، بتوانید به خوبی مشکلات محتواهای تولیدی خود در گذشته را برطرف کنید.

از طرفی، با توجه به شباهت قسمت مدیریت وبلاگ ها با سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، شما با تولید محتوا در وبلاگ های خود، به نوعی با تولید محتوا در سایت های وردپرسی نیز آشنایی پیدا می کنید واین مورد در آینده بسیار به شما کمک خواهد کرد.

اولویت ها در انتخاب وبلاگ مناسب

به طور کلی سیستم های وبلاگ دهی فراوانی در ایران و جهان وجود دارند. شاید اگر بخواهیم تک تک سایت های وبلاگ ساز ایرانی را نام ببریم، تعداد آنها به صدها سایت وبلاگ ساز برسد. در این مقاله سایت پول یابی گلچینی از بهترین وبلاگ های ایرانی و نیز وبلاگ های خارجی آمده است.

اگر هدفتان کسب درآمد با وبلاگ نویسی ، گرفتن بک لینک و یا تولید محتوا جهت جذب مخاطب می باشد باید در انتخاب بهترین وبلاگ های ایرانی و خارجی به اولویت های زیر توجه کنید :

۱- اعتبار دامنه سایت

یکی از مهم ترین نکات در افزایش رتبه یک سایت یا وبلاگ در نتایج گوگل، اعتبار دامنه آن سایت است. اعتبار دامنه یا دامین آتوریتی domain authority یک شاخصه جهت اندازه گیری اعتبار یک سایت، برای گوگل می باشد. این اندازه گیری توسط سایت معروف moz انجام می شود.

یکی از مهم ترین خصلت های یک وبلاگ، بالا بودن اعتبار دامنه آن است. یعنی شما با راه اندازی یک وبلاگ در سایت های وبلاگ ساز مثل سرویس بلاگفا، از دامین آتوریتی بالای آن سیستم وبلاگ دهی، برای وبلاگ خود استفاده کرده اید و اعتبار خوبی نزد گوگل و موتور های جستجو پیدا می کنید.

تقریبا تمامی وبلاگ های بالا از اعتبار دامنه خوبی برخوردار هستند که موجب گرفتن نتایج خوب در موتورهای جستجو می شود.

۲- سیستم مدیریت حرفه ای

خیلی از سایت های ساخت وبلاگ دارای سیستم های مدیریتِ وبلاگ نامنظم و غیر حرفه ای هستند که به شدت موجب نارضایتی کاربران می شود. اما در اینجا سعی شد ، فقط سیستم های وبلاگ دهی با سیستم مدیریت حرفه ای در اختیارتان قرار داده شود تا در هنگام ایجاد پست و مطلب به مشکل برنخورید و کار برای همه افراد از حرفه ای و تازه کار ساده و راحت باشد.

۳- رایگان بودن

برخی از سایت های وبلاگ ساز، پس از گذشت چند ماه از ساخت وبلاگ ، برایتان محدودیت هایی تعیین می کنند و در انتها از شما می خواهند برای ادامه کار با این سیستم، مبلغی را پرداخت کنید که این مبلغ از چند ده هزار تا چند صد هزار تومان می باشد.

در لیست بهترین وبلاگ های ایرانی که در اینجا ارائه شد، تمامی این سیستم ها رایگان هستند و شما برای استفاده از آنها نیازی به پرداخت هزینه ندارید. البته برخی مثل سرویس وبلاگ دهی بیان برای استفاده از امکانات خاص باید مبلغی را پرداخت کنید ولی در کل رایگان هستند.

۴- پشتیبانی مناسب

پشتیبانی مناسب نیز یکی دیگر از نکات مهم در ساخت وبلاگ است. سرویس های زیادی برای ساخت وبلاگ در سطح وب فارسی وجود دارد، اما یکی از بزرگترین مشکلات این سایتها، نداشتن پشتیبانی مناسب است.

در دنیای وب و مخصوصا سایتهای اینترنتی، یکی از رایج ترین مشکلات، مشکل قطعی در دسترسی سایت به هاست است. البته به جز قطعی دسترسی به هاست، مشکلات دیگری نیز برای وبلاگ ها به وجود می آید که در نهایت، به قطع شدن دسترسی کاربران به وبلاگ ختم می شود.

سرویس دهندگانی که بالاترین پشتیبانی و پاسخگویی را دارند و به رعایت حق مخاطبان و مشتریان اهمیت می دهند مناسب تر از بقیه می باشند.

۵- محدودیت

محدودیت یکی دیگر از مشکلات موجود در سایت های وبلاگ ساز است. شما ممکن در سایت های مختلف با محدودیت هایی مثل مشکل در بارگذاری صوت، ویدیو و حتی عکس و گاها تعداد پست روبرو شوید. لذا سرویس های وبلاگی را انتخاب کنید که دارای سرور های ذخیره سازی اطلاعات قوی، و کمترین محدودیت برای بارگذاری محتوای را داشته باشند.

سخن پایانی بهترین وبلاگ های ایرانی

در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد تا لیستی از برترین و بهترین وبلاگ های ایرانی تهیه شود .شما با توجه به هدفتان می توانید یک یا چند تا از این وبلاگها را انتخاب کنید و شروع به کار و تولید محتوا کنید. حتما در انتخاب وبلاگ دقت کنید تا مثل میهن بلاگ یک دفعه تعطیل نشود و تمام کارها و زحمات به هدر نرود.

اگر هدفتان کسب درآمد اینترنتی است وبلاگ مناسب که امکان راه اندازی فروشگاه، گذاشتن بنر، انواع تبلیغات و… را می دهد انتخاب کنید. مثلا لوکس بلاگ بهترین در زمینه کسب درآمد می باشد و امکانات عالی جهت کسب درآمد از اینترنت در اختیارتان قرار می دهد. ولی دو ایراد مهم یکی عدم پشتیبانی ( اصلا مدیر لوکس بلاگ به ایمیل ، پیامک و تلفن جواب نمی دهد= پشتیبانی صفر) و دوم قطعی دائمی (همیشه از چند ساعت در روز، تا چند روز در ماه به دلیل سرور فوق العاده ضعیف ) دارد.

توجه کنید ، شرایط این سرویس های وبلاگ در زمان نگارش مقاله مدنظر بوده ، لذا ممکن است که در آینده با به روز رسانی، ایرادات را رفع کرده و یا امکانات جدید اضافه کنند و چه بسا که به کارشان پایان دهند و خدمات دهی را تعطیل کنند.

نکته آخر لیست بهترین وبلاگ های ایرانی این است که ، سعی شد تا مهمترین نقاط قوت و ضعف آنها با توجه به الزامات حال حاضر در اینترنت بیان شوند. در طول زمان، ده ها و شاید صدها سرویس وبلاگ دهی وارد این عرصه شدند اما به دلایل متعددی از صحنه خارج شده و یا هنوز حرفی برای گفتن ندارند. سعی کنید سرویس هایی انتخاب شوند که امتحان خود را پس داده اند، و بررسی عملکرد آنها می تواند راهنما و راهگشای شما برای تولید محتوا ، فعالیت و یا کسب درآمد اینترنتی باشد.

منبع

نویسنده مطلب: دانشجوی همیشگی مدیریت

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.