صفحه سوالات متداول وردپرس و اهمیت آن

سلام، برای خیلی از کاربرایی که وارد وبسایت شما میشن کلی سئوالات تکراری بوجود میاد که حتما دنبال پاسخ اون توی وبسایت شما میگردن!

عملا کار راحتی نیست بخواهید بصورت ایمیل، تیکت و یا حتی چت به تمام سئوالات تکراری کاربران پاسخ بدید. قطعا این مسئله وجود داره که اگه کاربران به پاسخ سئوالشون نرسن هرگز از شما خرید نمیکنن چراکه هنوز نتونستن به پاسخ جامعی برای سئوالشون برسن

قطعا تو تک تک وبسایت های بزرگ جهان و ایران دیدید که صفحه ای در سایتشون هست که درون اون سئوالاتی که توسط کاربران بسیار پرسیده شده‌اند رو قرار دادن تا شما بتونید با خوندن اون به جواب سئوالتون برسید

ایجاد صفحه سئوالات متداول

ما دنبال صرفا قرار دادن سئوالات متداول نیستیم، خیلی راحت میشه یه برگه جدید از پیشخوان وردپرس ایجاد کرد و در اون کل سئوالات متداول سایتمون رو زیر هم قرار بدیم.

اما این کار اصلا حرفه ای نیست، هیچ وقت کاربر کل سئوالات متداول سایت شما رو نمیخونه و این یه قانونه!

حرفه ای بودن ابزار

ما دنبال ابزاری هستیم که با استفاده از اون بتونیم کاربران رو سریعتر به پاسخ سئوالشون برسونیم ابزاری که بتونه مارو در این مسیر یاری کنه واقعا کم پیدا میشه.

اشتباه نکنید ما دنبال ابزاری نیستیم که صرفا سئوالات متداولمون رو دسته بندی کنه و امکان جستجو در بین اونها رو فراهم کنه. ممکنه هر ابزاری این کار رو انجام بده ولی ما دنبال یه نظم کلی تو صفحه سوالات متداول سایتمون هستیم

جستجوی حرفه ای بین سوالات متداول

قطعا ما نمیتونیم عنوان یا متنی برای سوال قرار بدیم که کاربر دقیقا با جستجوی اون بتونه به سوال و پاسخ اون برسه پس راه حل چیه؟ چطور میتونیم ابزاری رو پیدا کنیم که یه راهکاری برای این قضیه ارائه داده باشه؟

مثلا تصور کنید ما سوال زیر رو در صفحه سوالات متداولمون قرار دادیم و آیا با یه جستجوی فرضی میشه کاربر رو به سوال رسوند؟

آیا سرویس شما ایمن است؟
امیداوریم پاسخ مثبت باشد چراکه همیشه در تلاشیم تا سرویسی ایمن برای شما فراهم آوریم.

تصور کنید ابزاری پیدا کردیم که قابلیت جستجو در عنوان و متن رو داره، خب اگر کاربر عبارت “امنیت سرویس” رو جستجو کنه میتونه این ابزار کاربر رو به این سوال برسونه؟ طبق جستجویی که انجام شد خیر

فراموش نکنید ما دنبال ابزاری هستیم که قابلیت قرار دادن کلمات کلیدی رو برامون فراهم کنه تا بتونیم کلمات احتمالی جستجوی کاربران رو حدس بزنیم و اون ها رو ذخیره کنیم تا ابزار بتونه نتایج بهتری رو برای جستجوی کاربر ارائه بده

اما خب ما چطور میتونیم جستجوی کاربران رو رصد کنیم؟

مشاهده جستجوهای اخیر کاربران

ما اگه بتونیم ابزاری پیدا کنیم که جستجوهای اخیر کاربران رو به ما نمایش بده میتونیم در تکمیل صفحه سوالات متداول بصورت نامحسوس ازش استفاده کنیم. کافیه جستجوهای کاربران رو در قسمت کلمات کلیدی سوالات وارد کنیم حالا اگه عبارت جستجو شده توی عنوان یا متن سوال پیدا نشه ابزار بتونه با تفکیک کلمات کلیدی جستجوی حرفه ای تری رو برای کاربر انجام بده

نصب راحت صفحه سوالات متداول

من دوست ندارم درگیر مسائل فنی برای یه همچین مسئله ای بشم. دنبال یه ابزاری میگردم که فقط با چند کلیک بتونه صفحه سوالات متداولم رو در قسمت دلخواه سایتم قرار بده، مثلا دوست دارم تو یه صفحه ای از وبسایتم قرار بگیره یا حتی روی صفحه اصلی یا مثلا اگه بخوام خیلی راحت اون رو تو ساب دامنه سایتم نصب کنم. واقعا شگفت آوره یعنی همچین ابزاری رو پیدا میکنم؟ ابزاری مثل این:

ارسال سوال توسط کاربران

قطعا من نمیتونم به تنهایی این صفحه رو کامل کنم، یا هیچ وقت نمیتونم با قاطعیت بگم این صفحه دیگه کامله. نیازه کاربران هم مشارکت داشته باشن. اما نمیخوام بگم از طریق ایمیل یا فرم تماس با ما سوالت رو برام ارسال کن دنبال یه ابزاری هستم که علی رقم اینکه سوال رو از کاربر به من برسونه بتونه وقتی به اون سوال پاسخ میدم بصورت خودکار به ایمیلش ارسال کنه

بصورت عادی یعنی وقتی کاربر پیامش رو از صفحه تماس با ما ارسال کرد باید وارد سرویس دهنده ایمیلم بشم کلی دنگ و فنگ تا آخرش پاسخش رو برای کاربر بفرستم و بعد اون رو بصورت دستی توی صفحه سوالات متداول سایتم اضافه کنم!

وای خیلی خسته کننده میشه این روند! من دنبال ابزاری هستم که تنها با چند کلیک پاسخ سئوال کاربر رو به ایمیلش ارسال کنه و سوالو پاسخ رو خودکار در صفحه سوالات متداول سایتم اضافه کنه

ارتباط از طریق REST API

من نیاز به یه سیستم یک پارچه دارم که بتونه این دسترسی رو بهم بده تا سوالات متداول سایتم رو از طریق اپلیکیشن سایتم دریافت کنم و خیلی راحت اون سوالات رو به کاربران اپلیکیشنم هم نمایش بدم

نمایش سوالات متداول در موبایل

اگه کاربری با موبایل وارد صفحه سوالات متداول سایتم شد آیا میتونم این صفحه رو کاملا حرفه ای براش نمایش بدم؟ یه ابزار که کاملا واکنش گرا یا همون Responsive باشه! موبایل صفحه نمایش کوچیکی داره یه ابزار که بدون نقص تو این اندازه صفحه نمایش، کاربر رو به پاسخ سوالش برسونه!

دسته بندی حرفه ای سوالات متداول

دوست ندارم سوالات متداول سایتم رو زیر هم قرار بدم و یه صفحه شلوغ رو برای کاربر ایجاد کنم. دلم میخواد خیلی منظم سوالات رو دسته بندی کنم بطوری که کاربر گیچ نشه و خیلی راحت بتونه در دسته های مختلف دنبال سوالش بگرده!

پشتیبان گیری از سوالات متداول

خب من یه همچین ابزاری رو اگه پیدا کرده باشم و کلی سوال متداول در اون اضافه کرده باشم و خب یه صفحه سوالات متداول جامعی رو برای کاربرانم ایجاد کرده باشم آیا این دغدغه وجود نخواهد داشت که هر لحظه ممکنه اطلاعات سایتم از بین بره؟ یا اصلا من تصمیم دارم کل سوالات متداول سایتم رو به یه سایت دیگه انتقال بدم آیا این ابزار یه همچین قابلیتی رو برام فراهم میکنه؟

اوه چقد بد!

یه همچین ابزاری رو پیدا نکردم! نمونه ایرانی که بماند حتی نمونه خارجیش رو هم پیدا نکردم. ابزارهایی برای این کار پیدا شد که خب نمیتونست همه ی این نیازهارو برطرف کنه.

مجبور بودم یکی رو انتخاب کنم و امکاناتی که میخواستم رو فراموش کنم. اما همیشه یا باید یه راهی پیدا کرد یا یه راهی ساخت.

افزونه WPDONE FAQ

برای همین تو کارگاه WPDONE تصمیم گرفتیم یه ابزاری رو تولید کنیم که بتونه این نیازهارو برطرف کنه یه ابزار کاملا ایرانی و کاملا سازگار با وردپرس!

این افزونه دقیقا همون چیزیه که دنبالش بودم!

میتونید اونو از ژاکت بخرید و از امکانات بی نظیر اون نهایت لذت رو ببرید.

خرید و دانلود افزونه WPDONE FAQ

نویسنده مطلب: WPDONE

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.