شخصی سازی Url در وردپرس

اهمیت شخصی سازی URL در وردپرس

وردپرس محبوب ترین پلت فرم  CMSاست و نزدیک 40% وب سایت­ها، وردپرسی هستند . بنابراین به خاطر محبوبیت زیاد این وب سایت­ها اغلب مورد هدف هکرهایی قرار می­گیرند که با استفاده از به کارگیری تکنیک­هایی خاص سعی در نفوذ آن دارند.

ربات ها و هکرهایی که قصد ورود به سایت شما را دارند ، آدرس های عمومی ورود به سیستم مانند wp-admin و  wp-login را می دانند و در ابتدا سعی خواهند کرد با استفاده از این URLها به سایت شما دسترسی پیدا کنند. با تغییر URL صفحه ورود به وردپرس، شما می­توانید امنیت وب سایت وردپرسی خود را بهبود ببخشید و دسترسی به وب سایت وردپرسی خود را برای هکرها و ربات­ها دشوارترکنید.

بعد از اینکه امنیت وب سایت وردپرسی تان را بیشتر کردید شما با خیال راحت می­توانید روی وب سایتتان سرمایه گذاری کنید. حالا دیگر مطمئن هستید که هر اقدامی مانند تبلیغات و تولید محتوای اصولی و هر تلاش دیگری که جهت رشد بیشتر وب سایتتان می­کنید در معرض خطر هکرها نخواهد بود.

وب سایت شما گنجینه ای از تلاش ها و محتواهای شما جواهرات این گنجینه هستند که با تلاش و کوشش زیاد آن­ها را جمع آوری کردید. در پی امنیت بیشتر وب سایتتان بکوشید که این گنجینه ( وب سایت شما)  می­تواند شما را از فرش به عرش برساند و سبب موفقیت­های چشمگیر شما در کار و زندگیتان شود. راه­های زیادی برای افزایش امنیت وب سایت وجود دارند که یکی از این راهکارها شخصی سازی آدرس URL در وردپرس می­باشد. همراهان کلارو عزیز این بخش از آموزش را مهمان ما باشید .

ناکارآمدی آدرس ­های پیش فرض وردپرس

همانطور که گفتیم سیستم­های مدیریت محتوا مانند وردپرس جایگاه ویژه ­ای در بین فعالان اینترنت پیدا کرده است، شاید بتوان گفت دلیل مهم بودن و محبوبیت این سیستم­های مدیریت محتوا ، سادگی و آسان بودن مدیریت آن­ها نسبت به سایت­های استاتیک باشد. هر نصب وردپرس، به طور پیش فرض دارای دو URL ورود به سیستم است:

yourdomain.com/wp-admin.php

yourdomain.com/wp-login.php

هرچند آدرس­ پیش فرض می­تواند کاربردی باشد ، اما اصلاً کاربرپسند نیست. دو دلیل بسیار مهم نیز وجود دارد که باعث می­شود شما تصمیم به تغییر آدرس پیش فرض بگیرید.

اولین دلیل که مهم­ترین آن میباشد امنیت وب سایت شماست. دومین دلیل این است که به شما امکان تنوع و حق انتخاب در نحوه ورود به سایت توسط کاربران را می دهد. اما جای نگرانی نیست ! برای اینکه شما می­توانید این آدرس­ها را با سلیقه خودتون شخصی‌ سازی کنید، شاید با خود بگویید این کار را چگونه انجام دهم ؟

برای رفع نیاز شما عزیزان در این بخش از آموزش کلارو قصد داریم،  نحوه شخصی سازی آدرس URL  در وردپرس را به شما آموزش دهیم تا هم بتوانید آدرسی کاربر پسندتر و بهینه‌تر ( سئو فرندلی تر )  داشته باشید و هم اینکه دو مشکل عمده که در رابطه با آدرس پیش فرض ذکر کردیم برای وبسایت شما پیش نیاید . در ادامه با ما و آموزش شخصی سازی  آدرس های بخش ورود وردپرس همراه باشید.

شخصی سازی آدرس­های بخش ورود وردپرس

یکی از امکاناتی که سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس دارند ، قابلیت ورود و عضویت در سایت می باشد . در وردپرس بخش های ورود، عضویت، تغییر پسورد و … دارای آدرس پیش فرض هستند که بنا به دلایل ذکر شده در بالا و همچنین برای اینکه استفاده از آدرس پیش فرض ، ظاهراً  آدرس دهی زیبایی ندارد و علاوه برآن امکان آسیب پذیری بیشتر وب سایت شما در برابر نفود هکرها باعث تصمیم گیری شما به شخصی سازی آدرس وب سایت می­گردد.

حال در ادامه­ ی مقاله قصد داریم ، به شما  افزونه ای مختص وب سایت های تحت وردپرس معرفی کنیم تا به وسیله آن بتوانید آدرس­های بخش ورود وب سایت وردپرسی خود را شخصی سازی کنید.

معرفی افزونه شخصی سازی آدرس­های بخش ورود

افزونه­ای که میخواهیم به شما معرفی کنیم، افزونه (CLU Custom Login URL) نام دارد. یک پلاگین سبک می­باشد که آدرس­های ورودی پیش فرض مانند ثبت نام و رمز عبور را ، شخصی سازی می­کند و همچنین آدرس های ورودی را بدون اصلاح هیچ فایلی، ساده و سریع یادآوری می­کند.

قابلیت­های افزونه Custom Login URL

به عنوان مثال آدرس   /wp-login.phpرا به  /user/login/ تغییر می­دهد.

به عنوان مثال آدرس  /wp-login.php?action=register  را به  /user/register/ تغییر می­دهد.

به عنوان مثال آدرس  /wp-login.php?action=lostpassword را به /User/remind/ تغییر می­دهد.

به عنوان مثال    /wp-login.php?action=logout را به /user/logout/   تغییر می­دهد.

امکان تعریف مسیرهای سفارشی برای هر یک از URLهای بالا وجود دارد.

تنظیمات موفق Login و Logout  را به آدرس سایت­ها (URL) بازارسال می­کند.

حال در ادامه با مراحل  ببینیم

شخصی سازی آدرس­های بخش ورود وردپرس با افزونهCustom Login URL

افزونه Custom Login URL یک افزونه عالی و کاربردی وردپرس می باشد که به وسیله­ی آن می­توانید آدرس های بخش ورود سایت وردپرسی را شخصی سازی کنید. با استفاه از این افزونه شما میتوانید آدرس ورود به پیشخوان وردپرس را تغییر دهید، به این دلیل که به منظور افزایش امنیت و شخصی سازی صفحات وب سایت خود ، بعضی مواقع نیاز دارید تا آدرس لاگین ، ریست پسورد ، عضویت پیشفرض وب سایت وردپرسی خود را تغییر دهید.

همچنین شما می­توانید با استفاده از این افزونه وردپرس( Custom Login URL)  آدرس ورود به صفحات را تغییر دهید.

آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وب سایت وردپرس:

جهت استفاده از این افزونه ابتدا باید آن را از طریق بخش  افزودن در بخش پیشخوان وردپرس نصب کنید. پس از نصب این افزونه وارد بخش تنظیمات آن شوید. به بخش تنظیمات آن می­توانید از طریق بخش تنظیمات/ پیوند های یکتا دسترسی پیدا کنید و شما در بخش Authentication Permalinks میتوانید:

آدرس ورود ، فراموشی رمز عبور ، عضویت وب سایت وردپرسی خود را تغییر بدهید، بدین ترتیب که  بعد از اضافه کردن آدرس های جدید کلید ذخیره تغییرات را بزنید تا تغییرات مورد نظر شما اعمال شود .بخش به بخش موارد موجود در عکس را برای شما توضیح می­دهیم:

Login URL : از این قسمت قادر به شخصی سازی صفحه ورود وب سایت وردپرسی خود هستید.

:Registration URLاز این قسمت قادر به شخصی سازی صفحه ثبت نام وب سایت وردپرسی خود هستید.

:Lost Password URL از این قسمت قادر به شخصی سازی صفحه بازیابی رمز عبور وب سایت وردپرسی خود هستید.

Logout URL : از این قسمت قادر به شخصی سازی صفحه خروج کاربر در وب سایت وردپرسی خود هستید.

:Login Redirect URL شما از این قسمت می توانید مشخص کنید که کاربر پس از ورود به وب سایت شما به کدام صفحه انتقال یابد.

:Logout Redirect URL  از طریق این قسمت می توانید مشخص کنید که کاربر بعد از خروج از وب سایت شما به کدام صفحه انتقال یابد.

نتیجه گیری :

هنگام نصب سیستم وردپرس URL ( آدرس ) وب سایت شما عمومی خواهد بود که اگر این آدرس عمومی را شخصی سازی نکنید ، صفحه ی شما در معرض نفوذ ربات­ها و هکرها قرار خواهد گرفت برای اینکه آن­ها اطلاعات  زیادی درباره آدرس­های عمومی وردپرس دارند و راه­های نفوذ به URL های عمومی را می­دانند و خیلی راحت می­توانند به وبسایت­های وردپرسی با آدرس عمومی دسترسی پیدا کنند.

دلیل دوم برای شخصی سازی آدرس URL این است که آدرس­های عمومی کاربر پسند نیستند و ظاهر مناسبی ندارند پس در درجه­ی اول برای امنیت بیشتر وب سایت وردپرسی خود و دوم برای اینکه آدرسی کاربرپسند تر و بهینه تر ( سئو فرندلی تر ) داشته باشید باید آدرس صفحه ( وب سایت ) وردپرسی تان را شخصی سازی کنید. امیدوارم این بخش از وبلاگ کلارو  مورد رضایت شما همراهان گرامی بوده باشد.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده باشد با دوستانتان به اشتراک بگذارید ، هرگونه سؤال یا نظری داشته باشید ، همکاران ما جوابگوی شما خواهد بود.

شما چطور؟ آیا آدرس وب سایت وردپرسی خود را شخصی سازی کرده اید؟

نویسنده مطلب: امیررضا حیدری

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.