برخی افزونه‌هایی که در FireFox استفاده می‌کنم.

با کمک افزونه‌هاست که مرورگر شکل خاصی به خودش می‌گیره، کاربرپسند می‌شه و تغییرات رو میشه خیلی آسون انجام داد، به مرورگر سرعت داد، توانایی و قدرتش رو بالا برد. در زیر فهرست برخی افزونه‌ها در فایرفاکس که استفاده می‌کنم رو قرار دادم، امید هست که مفید باشه برای همه.

افزونه User-Agent Switcher and Manager

برای تغییر راحت User-Agent و استفاده از یک یوزر ایجنت تقلبی از این افزونه استفاده می‌کنم، قابلیت این رو داره که اگر یوزر ایجنت رو تغییر دادین مجدد به یوزر ایجنت اصلی خودتون برگردین، یا برای هر سایتی که بازدید می‌کنید تصادفا یک یوزر ایجنت انتخاب بشه.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/user-agent-string-switcher/

افزونه Privacy Settings

وقتی سایتی رو مرور می‌کنید نگران حریم خصوصی خودتون هستید؟ دسترسی به برخی تنظیمات برای حفظ حریم خصوصی نیاز به سر و کله زدن با مرورگر داره، این افزونه بیشتر تنظیمات مربوط به حریم خصوصی رو برای شما به همراه آورده.

غیر فعال کردن کوکی‌های ثالث، ناخواسته روی لینکی کلیک می‌کنید و وارد سایتی می‌شوید اما تمایل ندارید این سایت بداند از کجا به اون ارجاع داده شدید، تنظیمات مربوط به وب‌آرتی‌سی، فعال کردن مرور امن، غیرفعال کردن موقعیت جغرافیایی و…

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/privacy-settings/

افزونه Privacy Badger

وقتی وارد سایتی شدید و انواع مختلف از تبلیغات به چشمتون خورد شاید براتون جالب نباشه و از افزونه‌ای مثل uBlock Origin که چند میلیون نفر کاربر داره استفاده کنید، انتخاب من یک گزینهٔ سبک‌تر هست، جدای از مسدودکردن تبلیغات مزاحم با کمک Privacy Badger می‌توانید انتخاب کنید یک سرویس ارائه‌دهنده تبلیغات به طور کل مسدود بشه و کدهایی که برای ردیابی اطلاعات شما استفاده می‌شوند بلااستفاده شوند همچنین یک CDN خاص رو براحتی با این افزونه مسدود کنید.

با این کار آسوده‌تر از یک سایت دیدن می‌کنید، توجهتون صرفا جلب محتوا می‌شه برای اینکه خبری از گزینه‌های مزاحم و حواس‌پرت‌کن نیست، پهنای باند شما بیهوده هدر نمی‌ره، سرعت مرور شما به دلیل مسدود کردن موارد تبلیغاتی و ردیاب‌ها بالا می‌ره.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/privacy-badger17/

افزونه Popup Blocker Ultimate

یک کار خوب وطنی، برای جلوگیری از باز شدن پاپ‌آپ یا همون پنجره‌های بازشو. نصب کنید و خیالتون از باز شدند هر پاپ‌آپی راحت باشه ?

تصویری از افزونهٔ Popup Blocker Ultimate از جناب مجتبی دانشی
تصویری از افزونهٔ Popup Blocker Ultimate از جناب مجتبی دانشی
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/popup-blocker-ultimate/

افزونه Buster: Captcha Solver for Humans

هربار وقت زیادی رو صرف وارد کردن reCAPTCHA می‌کنید؟ حالا با یک کلیک ساده از ریکپچای گوگل رد بشین، کاملا رایگان.

مرhttps://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/buster-captcha-solver/

جمع‌بندی

افزونه‌هایی که معرفی شدند عموما یک نقطه مشترک دارند که اون «حریم خصوصی» هست. همچنین این افزونه‌ها فعلا در میان افزونه‌های مشابه کارهای محوله رو به بهترین شکل انجام می‌دهند و نیاز به نصب افزونه‌های جانبی دیگری نیست.

نویسنده مطلب: dium

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.