افزونه Autoptimize راهی برای بهبود و بهینه سازی وردپرس

استفاده از افزونه ها یک راه محبوب برای بهینه سازی وب سایت وردپرس شما است. مانند هر چیز دیگری تعداد زیادی افزونه وردپرس وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند، اما سخت است بدانید که کدام یک بهترین نتایج را ارائه می دهند و حتی نحوه انتخاب افزونه وردپرس متناسب با نوع هدف شما کار راحت تری نیست . برای صرفه جویی در زمان شما، ما تعدادی از افزونه های برتر برای بهبود و بهینه سازی سایت های وردپرسی را آزمایش کرده و می خواهیم یکی از بهترین افزونه ها را معرفی کنیم.

افزونه Autoptimize در آزمایشات انجام شده نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است و می توانید از طریق آن سایت خود را بهبود داده و سرعت آن را افزایش دهید. در ادامه به طور مفصل می خواهیم این افزونه را بررسی کرده و تمامی موارد مربوط به آن را ارائه دهیم.

بهینه سازی وردپرس چیست؟

یکی از فرایند های بهینه سازی و بهبود یک سایت وردپرسی فرآیند برداشتن یک کد و حذف تمام کاراکترهای غیرضروری از آن است ( حروف و کاراکتر های غیرضروری همان فاصله ها، خط های تیره و غیره هستند). فایل های بهینه سازی شده دقیقاً مانند کد اصلی عمل می کنند، فقط فضای کمتری را اشغال می کنند، زیرا اطلاعات اضافی را حذف می کنند. اغلب افزونه های بهینه سازی اسکریپت ها و کد ها را بهینه می کنند و از این طریق عملکرد وب سایت شما را گسترش می دهند.

فواید بهینه سازی وب سایت وردپرسی با استفاده از افزونه ها

بهینه سازی سایت وردپرس به ویژه برای اسکریپت ها و سایر اجزای وب سایت شما بسیار مفید است. انجام این کار با استفاده از افزونه ها بسایر راحت تر بوده و روند انجام آن تا حد زیادی ساده تر خواهد شد. برخی از مزایای بهینه سازی وب سایت های وردپرسی با استفاده از افزونه ها عبارتند از:

کاهش زمان بارگذاری

اکثر وب‌سایت‌های مدرن از چندین اسکریپت استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند منجر به زمان بارگذاری طولانی شود. بهینه سازی می تواند به سرعت بخشیدن عملکرد سایتتان کمک کرده و زمان بارگذاری آن را کاهش دهد. افزونه های بهینه سازی به کاهش زمان صرف شده برای بارگذاری یک صفحه خاص کمک می‌کند. صفحه ای که قبلا بهینه شده است، نسبت به صفحه وبی که بهینه نشده است، سریع تر عمل می کند. بهینه سازی سایت شما به افزایش زمان مورد نیاز برای بارگذاری صفحه تا 60٪ یا بیشتر کمک می کند. این نشان می دهد که بهینه سازی چقدر برای توسعه وب سایت شما اهمیت دارد.

حذف کد های غیر ضروری

پس از حذف کدهای ناخواسته، نیازی به دانلود داده های غیر ضروری نیست. کامنت ها، خط های تیره، فایل های کد و … تمامی مواردی هستند که با بهینه سازی کد حدف خواهند شد. این کار به کاهش اندازه فایل کمک می کند و کاری می کند که فقط کدهای مهم در میان کدهای عمومی یافت شوند. افزونه های بهینه سازی به شما کمک می کنند که دیگر فایل های غیر ضروری را دانلود نکنید و تنها موارد موردنیاز را دریافت کنید.

تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد.

بهینه سازی یک وب سایت بر نحوه تعامل کاربران با وب سایت یا برنامه شما تاثیر می گذارد. در واقعیت، هیچ کاربری نمی خواهد برای استفاده از وب سایت شما مدت ها منتظر بماند. استفاده از افزونه ها برای بهبود عملکرد سایت در نهایت تجربه ی کاربری بهتری را ارائه می دهند. در نهایت سایت شما به دلیل کاربرپسند بودن رتبه بهتری دریافت خواهد کرد.

افزونه Autoptimize چیست؟

Autoptimize یک افزونه بهینه سازی وردپرس است که علاوه بر بهینه سازی کد های HTML، CSS و جاوا اسکریپت شما می توانید سایر جنبه های سایت های مدرن وردپرس را نیز بهبود دهید. این افزونه همچنین دارای یک نسخه رایگان است که دارای مجموعه ای از ویژگی های کامل برای بهینه سازی سایت وردپرس را ارائه می دهد. افزونه Autoptimize روند بهینه سازی سایت شما را بسیار آسان می کند. این افزونه می‌تواند اسکریپت‌ها و کد ها را جمع‌آوری، کوچک و فشرده تر کند. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید تصاویر را بهینه‌سازی کنید و با داشتن قابلیت بارگذاری تنبل سرعت سایت خود را بهبود دهید.

افزونه Autoptimize چگونه کار می کند؟

افزونه Autoptimize ابزار ساده، محبوب و بسیار کارآمد برای بهینه سازی وب سایت شما است. این افزونه بهینه سازی وب سایت شما را به سه روش هوشمندانه انجام می دهد:

1. پایگاه داده خود را بهینه می کند.

آزمایش‌های گسترده نشان می‌دهد که ویژگی ذخیره سازی به تنهایی می‌تواند عملکرد سایت‌های وردپرس را تا حد زیادی بهبود دهد. اما افزونه های بهینه سازی تاثیر بسیار بیشتری بر سایت شما دارند. پایگاه داده وردپرس شما همه چیزهایی را که برای وب سایت خود نیاز دارید ذخیره می کند و افزونه Autoptimize تمامی این داده های غیر ضروری و جداول شما را پاک می کند و حتی فضای از دست رفته بر اساس داده ها را بازیابی می کند.

در حالت کلی وقتی یک پست یا صفحه را در وب سایت خود ویرایش می کنید، وردپرس به طور خودکار نسخه جدید آن را در پایگاه داده خود ذخیره می کند. اگر تمامی این موارد را چند بار ویرایش کنید (و به خصوص اگر پست طولانی باشد)، پایگاه داده شما به زودی مسدود می شود و فضای ارزشمندی را اشغال می کند. بنابراین افزونه Autoptimize این ویرایش های غیر ضروری را حذف می کند، ظرفیت حافظه را افزایش می دهد و سرعت و کارایی را بهبود می دهد.

2. تصاویر را فشرده می کند.

بارگذاری تصاویر پر حجم اغلب بزرگترین عامل در افزایش زمان بارگذاری سایت شما هستند.

افزونه Autoptimize ابزار فشرده‌سازی تصویر دارد که از تکنیک‌های فشرده‌سازی پیشرفته استفاده می‌کند تا تصاویر بزرگ (که دانلود آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد) را به فایل‌های فشرده‌شده تبدیل کند. این افزونه به شما این امکان را می دهد تا تصاویر PNG، JPG، GIF، BMP و TIF را تا اندازه 5 مگابایت فشرده کنید و دارای ویژگی های مفید دیگری است، از جمله:

  • فشرده سازی انبوه ، به شما امکان می دهد چندین تصویر موجود را به طور همزمان فشرده کنید.
  • الگوریتم فشرده سازی پیشرفته، که به شما دو برابر فشرده سازی را با افت کیفیت بسیار کمتر ارائه می دهد.
  • عملکرد “بازیابی نسخه های اصلی” ، که به شما امکان می دهد تصاویر اصلی خود را در هر نقطه بازیابی یا برگردانید.
  • عملکرد فشرده سازی خودکار، که به طور خودکار تصاویر را به محض اضافه شدن به سایت فشرده می کند.

لازم به ذکر است که این افزونه وردپرس به شما اجازه می دهد تا سرعت صفحه خود را بدون افت کیفیت تصویر افزایش دهید و آن ها را بهینه کنید.

3. صفحات را ذخیره می کند.

بسته به تنظیمات شما، ذخیره و یا کش کردن یک صفحه می تواند بیشترین تفاوت را در سرعت و عملکرد وب سایت شما ایجاد کند. ذخیره سازی شامل نگهداری داده های پویا در یک فضای ذخیره سازی موقت است تا بتوان آن ها را در یک لحظه بازیابی کرد. کش کردن یک راه مطمئن برای اطمینان از بارگیری صفحات وب با سرعت رعد و برق است!

با استفاده از این قابلیت افزونه Autoptimize وردپرس فایل های php پویا را برای تولید یک صفحه پردازش می کند و آن را در یک فایل html ایستا در پوشه کش ذخیره می کند تا در هنگام بازدید بعدی، صفحه ذخیره شود و نیازی به پردازش دوباره آن نباشد. این کش منجر به زمان بارگذاری بسیار سریع تر می شود و بار کمتری برای سرور شما خواهد داشت.

جمع بندی

اگر می خواهید وب سایت وردپرس خود را بهبود دهید، افزونه Autoptimize گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در این مقاله ما سعی کردیم مزایای استفاده از این افزونه و همچنین نحوه ی عملکرد آن را به طور کامل بررسی کرده و به شما ارائه دهیم. امیدواریم که بتوانید با استفاده از این افزونه قدرتمند وب سایت خود را بهینه کرده و رتبه عالی در نتایج جستجو گوگل کسب کنید.

این مقاله توسط تیم تحریریه وبلاگ ژاکت نوشته شده.

نویسنده مطلب: ژاکت بزرگترین پلتفرم فروش قالب و پلاگین وردپرس

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.