معرفی چند افزونه کارراه‌بینداز برای توسعه‌دهندگان وردپرس

افزونه Classic Editor

وردپرس از نسخه 5 به بعد، ویرایشگر گوتنبرگ را به جای ویرایشگر قبلی معرفی کرد. اما همچنان می‌توانید با نصب افزونه رسمی تیم وردپرس به نام Classic Editor، آن را به همان حالت قبلی یا «کلاسیک» برگردانید که شبیه یک ویرایشگر ساده متنی است و می‌توانید از قابلیت‌های HTML در آن به سادگی استفاده کنید.

افزونه HTML Editor Syntax Highlighter

با نصب این افزونه، اگر در بک‌اند سایت خود به بخش «متن» در نوشته‌ها و برگه‌ها یا بخش «ویرایشگر پوسته» بروید، محتوای آن را دقیقا مثل ویرایشگرهای کد می‌بینید (پس‌زمینه تیره، شماره‌گذاری هر خط، چپ‌چین شدن کدها و رنگ‌بندی تگ‌ها) که ناگفته پیداست کار با آن به مراتب راحت‌تر از حالت شلخته و درهم ویرایشگر کلاسیک است.

افزونه Enlighter – Customizable Syntax Highlighter

اگر بخواهید در فرانت‌اند سایت و محتوای مطالب خود برای خواننده کدها را به نحوی نمایش دهید که هم چینش درست و رنگ‌بندی داشته باشند و هم به سادگی قابل کپی کردن از سوی مخاطب باشند، می‌توانید از افزونه Enlighter – Customizable Syntax Highlighter استفاده کنید که با هر دو ویرایشگر کلاسیک و گوتنبرگ وردپرس سازگاری دارد.

افزونه Header and Footer Scripts

همانطور که نام این افزونه نشان می‌دهد، با استفاده از آن می‌توانید کدهای اسکریپت خود را به هر یک از نوشته‌ها یا برگه‌های دلخواه سایت وردپرسی‌تان اضافه کنید.

افزونه User Switching

اگر در سایت خود حساب‌های کاربری مختلفی با سطوح دسترسی متفاوت (از مدیر تا مشتری) دارید و نیاز دارید که مدام بین آن‌ها سوئیچ کنید، افزونه User Switching به کار شما می‌آید. چون برخلاف روال همیشگی که می‌بایست هر بار از یک حساب خارج و با وارد کردن نام کاربری و رمز وارد حساب دیگری شوید، اینبار از بخش کاربران وردپرس می‌توانید با یک کلیک به هر کدام از حساب‌ها وارد شوید که بی‌اندازه در وقت شما صرفه‌جوبی می‌کند.

افزونه WP Rollback

این افزونه به شما امکان می‌دهد که خیلی سریع و ساده و بدون دنگ و فنگ‌های روش‌های دستی، هر قالب یا افزونه‌ای از مخزن وردپرس را به هر یک نسخه‌های جدید یا قبلی آن ارتقا یا تنزل دهید.

افزونه Admin Custom Login

اگر می‌خواهید شکل و شمایل صفحه ورودی پیش‌فرض وردپرس (example.com/wp-login.php) را تغییر دهید یا به عبارتی این صفحه را به دلخواه خود سفارشی‌سازی کنید، افزونه Admin Custom Login یکی از بهترین‌ها و ساده‌ترین هاست که تقریبا همه امکانات لازم را به شما می‌دهد. ضمنا اگر نخواستید تبلیغ این افزونه در صفحه ورودی نمایش داده شود، خیلی ساده از قسمت «تنظیمات فرم ورود» افزونه، به بخش «استایل شخصی» بروید و کد CSS زیر را در آن وارد و ذخیره کنید.

1.divfooter {display: none;}

افزونه External Links

این افزونه عالی به شما امکان می‌دهد که تعیین کنید لینک‌ها (چه داخلی و چه خارجی) در تب جدید باز شوند یا در همان صفحه؛ ویژگی follow داشته باشند یا nofollow؛ ویژگی‌های noopener و noreferrer به آن‌ها تعلق بگیرد یا خیر؛ چه آیکونی برایشان نمایش داده شود و غیره.

افزونه String Locator

ممکن است نیاز پیدا کنید که از بین هزاران هزار کد، یک رشته کد معین را پیدا کنید؛ یا شاید پیش بیاید که قالب و افزونه شما عبارتی را به انگلیسی نمایش دهند که در این حالت مجبورید در فولدرهای مربوطه، فایل‌ زبان یا سایر فایل‌ها را برای یافتن آن عبارت و تغییرش زیر و رو کنید. مسلما چنین کارهایی بسیار دشوار و زمان‌بر است. اما افزونه String Locator کار را ساده می‌کنید و به سادگی می‌توانید دایرکتوری مورد نظر را (اعم از قالب، افزونه یا …) برای یافتن عبارت موردنظر خود جستجو کنید و بیابید.

افزونه Show IDs by 99 Robots

با این افزونه‌ی فوق‌العاده سبک و بی‌نیاز از هرگونه تنظیمات اضافی، آی‌دی هر یک از پست‌ها، برگه‌ها، تگ‌ها و دسته‌ها، محصولات و غیره برای شما به‌عنوان مدیر سایت نمایش داده می‌شود.

افزونه Query Monitor

افزونه حرفه‌ای و نام‌آشنای Query Monitor مشخصا برای اشکال‌زدایی یا دی‌باگ کردن سایت و یافتن مشکلات کوئری‌های آهسته و خطادار پایگاه داده، خطاهای PHP، Ajax API، API Calls و غیره است و اطلاعات مفصلی برای کشف منشا بروز مشکل می‌دهد.

وندا نوژن

نویسنده مطلب: روزمرگی فنی

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.