راهنمای خرید بهترین هاست و دامنه + 6 هاست برتر ایران – ویرگول

راهنمای خرید بهترین هاست و دامنه
راهنمای خرید بهترین هاست و دامنه

* بعد از مطالعه این مقاله شما تمام اطلاعات و منابع لازم برای خرید بهترین هاست و دامنه متناسب با نیاز سایت و کسب و کار خودتون رو خواهید داشت.

سلام
امیدوارم هرجا که هستید حالتون عالی باشه

اگر تا حالا طراحی سایت انجام داده باشید یا اینکه بخواید در آینده سایتی طراحی کنید حتما میدونید که اولین قدم برای راه‌اندازی سایت ، خرید دامنه برای آدرس سایت و هاست مناسب برای قرار دادن اطلاعات و دیتای سایت هست . احتمالا این سوال برای شما هم پیش اومده که ” بهترین هاست و دامنه برای سایت چیه و هاست و دامنه خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه ؟؟؟ ”

برای نمایش یک سایت به دامنه و هاست احتیاج داریم و برای خریدشون باید نکات مهمی رو بدونیم که بعد از خوندن این مقاله این اطلاعات رو کامل کسب میکنید.

زمانی که شروع کردم به طراحی سایت خیلی تحقیق کردم از منابع مختلف و تجارب افراد متخصص تا متوجه بشم چه هاست و دامنه ای خوبه و به کار من میاد اینکه دامنه سایت رو از کجا بخرم و چه دامنه ای خوبه؟ و برای هاست اینکه برای شروع کسب‌و‌کار که میخوایم هزینه‌ها تا حد امکان کمتر باشه و برای ادامه که محتوا تولید میکنیم، سایت رو تبلیغ میکنیم، شلوغ میشه ترافیکش میره بالا و میخوایم کیفیت و امکانات هاست بهتر باشه با هزینه بالاتر چه هاستی خوبه؟

سوالاتی که برای من پیش اومده بود:

1-‌ دامنه چیست؟

2- بهترین دامنه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟

3- دامنه از کجا بخرم؟

4- هاست چیست؟

5- بهترین هاست باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟

6- چه هاستی برای من مناسب هست و از کجا بخرم؟

در این مقاله میخوام تجارب و نتیجه تحقیقاتم رو در اختیار شما بزارم و گام به گام تمام توضیحات هاست و دامنه مناسب رو بررسی کنیم‌ …

1- دامنه چیست؟

دامنه چیست؟
دامنه چیست؟

دامنه یا domain به آدرس وبسایت گفته می‌شود که برای هر سایت اختصاصی و منحصر‌بفرد است.
دامنه، همان آدرس سایت و به نوعی هویت شما در اینترنت است، پس باید برای دامنه‌­­ خودتان نامی انتخاب کنید که مناسب فعالیت سایت و کسب­‌و‌کارتان باشد.
مخاطبان با وارد کردن نام دامنه شما در مرورگر خود، سایت شما را پیدا می‌کنند. برای مثال اگر سایت را شبیه به یک خانه تصور کنیم، دامنه همان آدرس خانه است.

دامنه یا domain از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شود:

1- نام دامنه: به همان اسمی میگوییم که برای وبسایت انتخاب می‌شود. برای مثال اسم این وبسایت virgool است که در ابتدای دامنه سایت قابل مشاهده است.
نام دامنه توسط صاحبان سایت‌‌ها و به صورت اختیاری و دلخواه انتخاب و ثبت می‌شود. در ادامه مقاله به ویژگی های مهم در انتخاب نام دامنه می پردازیم.

2- پسوند دامنه: در فضای اینترنت پسوند‌های دامنه مختلفی وجود دارد. مثلاً com | .ir | .info | .io. و … که هر پسوند نوع فعالیت سایت را نشان می‌دهد.
مثلا دامنه‌ی com. (مخفف commercial) برای ‌سایت‌‌های تجاری استفاده می‌شود.
شما می‌‌توانید هر دامنه ای که مدنظرتان هست ثبت کنید به شرطی که دامنه قبلا توسط اشخاص دیگری ثبت نشده باشد! بررسی ثبت دامنه هم کار آسانی است که در ادامه به آن می‌‌پردازیم.

انواع پسوند دامنه
انواع پسوند دامنه

2- بهترین دامنه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟

7 نکته مهم برای خرید بهترین دامنه:

1- هرچه دامنه کوتاه‌تر و ساده‌تر باشد بهتر است
اولین قدم پیدا کردن دامنه‌ای است که نوشتن آن راحت باشد. چون در دامنه طولانی، امکان دارد که مخاطبان هنگام جستجوی دامنه دچار مشکل شوند. دامنه کوتاه و ساده بهترین انتخاب برای ثبت دامنه است.

2- دامنه به یادماندنی باشد و به ذهن سپرده شود
دامنه‌ای را انتخاب کنید که به یاد‌ماندنی باشد. میتوانید وقتی که دامنه ای را انتخاب کردید، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و نظر آنها را بپرسید.

بهتر است دامنه زیر ۱۵ کلمه باشد چون راحت به ذهن سپرده می‌شود.

3- تایپ آسان مهمه
برای اینکه مخاطب راحت پیداتون کنه و اشتباه تایپی به وجود نیاد! به عنوان مثال نام منصور که ممکن است به شکل‌های mansoor , mansor , mansour نوشته شود.

4- بهتر است دامنه یک تکه باشد
بهتر است در دامنه از اعداد و خط فاصله استفاده نشود تا به راحتی به یاد بماند.
برای مثال irancell به جای iran_cell , irancell100

5- با کسب و کار شما در ارتباط باشد
هرچقدر دامنه با حوزه کاری شما ارتباط نزدیکتری داشته باشد بهتر در ذهن می ماند.

6- استفاده از کلمه کلیدی در دامنه
زمان خرید دامنه از کلماتی به کار ببرید که کسب و کار شما را معرفی کنند. همینطور چون کاربران برای پیدا کردن محصولات و خدمات شما آن را در اینترنت سرچ می‌کنند باعث افزایش رتبه سایت شما هم می‌شود. البته تاثیر این کار به اندازه بهینه‌سازی سایت، محتوای باارزش و لینک‌سازی نیست. ولی به موتورهای جستجو برای درک محتوا و هدف سایت کمک می‌کند و در سئو موثر است.

7- انتخاب پسوند دامنه مناسب
پرکاربردترین پسوندهای دامنه در ایران com. و ir‌. هستند و مخاطبان هم موقع سرچ این دو پسوند را سرچ می‌کنند. البته پسوندهای دیگری هم وجود دارد که هرکدام کاربرد مخصوصی دارند.

پسوند دامنه‌ یکی از موارد مهم در خرید دامنه است که در انتهای نام دامنه قرار می‌گیرد.

هنگام خرید دامنه مطمئن شوید پسوندی را انتخاب می‌کنید که مناسب کسب و کارتان است.
پسوند دامنه com. خیلی محبوب است، انتخاب دامنه‌ با این پسوند که کوتاه و به‌ ­یادماندنی باشد کمی دشوار است اما شدنی! کاربرد برخی از پسوند دامنه های دیگر:

.com مناسب سایت‌ تجاری (پسوند بین المللی)
.ir مناسب ­سایت‌ و اشخاص ایرانی (پسوند ملی)
.co مناسب سایت شرکتی­
.info مناسب سایت­­ اطلاع‌رسانی
.net مناسب سایت­­ فنی

خرید دامنه خوب
خرید دامنه خوب

وقتی نام و پسوند دامنه مورد‌نظرتان را انتخاب کردید وقت آن است که استعلام بگیرید آیا دامنه قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده یا نه؟
برای گرفتن استعلام دامنه را در سایت نمایندگی دامنه که پایین تر معرفی شده اند یا سایت whois سرچ کنید.

استعلام دامنه از سایت who.is
استعلام دامنه از سایت who.is

3- دامنه از کجا بخرم؟

بعد از اینکه دامنه مناسب با کسب‌و‌کارتان پیدا کردید حالا نوبت به خرید و ثبت دامنه می رسد.
* پیشنهاد میکنم اگر قصد ساخت یک سایت آزمایشی دارید از دامنه ir. استفاده کنید و نیازی نیست برای خرید دامنه com. هزینه زیادی پرداخت کنید.

نحوه ثبت دامنه‌ com | .net | .org | .info.

برای ثبت این دامنه‌ها باید به یکی از نمایندگی‌های ثبت دامنه مراجعه کنید و دامنه خودتان را بخرید.
مزیت نمایندگی‌ها این است که معمولا با قیمت کمتری ثبت دامنه را انجام می‌دهند و پشتیبانی خوبی از آنها دریافت می‌کنید.
فقط حتما دقت کنید که از شرکت‌های با تجربه و معتبر خرید کنید و مطمئن شوید که دامنه به نام خود شما ثبت می‌شود و پنل مدیریت دامنه بگیرید!
چون بعضی از شرکت‌های نامعتبر دامنه را با قیمت بسیار کمی می فروشند ولی به هر بهانه‌‌­ای مالکیت کامل دامنه را در اختیار شما نمی‌گذارند.
شرکتی که می خواهید انتخاب ­‌کنید باید این شرایط را دارا باشد:
1- در مکاتبات داخلی و بین المللی تسلط داشته باشد.
2- مالکیت دامنه را در اختیار شما بگذارد و دخل و تصرفی در آن نداشته باشد.
3- دسترسی تغییر DNS و تغییر مالکیت با استفاده از پنل مدیریت دامنه.
4- دسترسی همیشگی برای تمدید و ثبت دامنه و پشتیبانی خوب.

برای ثبت دامنه شرکت های زیر را پیشنهاد میکنم که شناخته شده هستند و تمام شرایط بالا را دارند:
ایران سرور
نت افراز
سون هاست
هاست نگار
برتینا
گنجه هاست
* در حال حاضر برای ثبت دامنه ir. نت افراز و com. ایران سرور مناسب‌ترین قیمت را دارند.

کد تخفیف 10% ایران سرور برای خرید دامنه: 19birth-domain

6 هاستینگ برتر ایران
6 هاستینگ برتر ایران

پس از خرید دامنه می‌توانید برای اطمینان ثبت مالکیت از سایت whois دامنه خودتان را استعلام بگیرید.

نحوه ثبت دامنه‌ ir.

برای ثبت دامنه‌ ir. ابتدا یک شناسه‌ کاربری در سایت نیک بسازید. برای ساختن شناسه کاربری به سایت ایرنیک nic.ir/Create_New_Handle مراجعه کنید و مراحل ساخت شناسه را طی کنید.

ثبت دامنه ir در سایت ایرنیک
ثبت دامنه ir در سایت ایرنیک

بعد از گرفتن شناسه از نیک برای ثبت دامنه ir. دو راه وجود دارد:

1- ثبت دامنه در ایرنیک

راه اول به سایت nic.ir مراجعه کنید و از منوی دامنه‌ها زیرمنوی ثبت دامنه را انتخاب کنید.

*پیشنهاد می کنم از راه دوم استفاده کنید.

2- ثبت دامنه در نمایندگی‌ ثبت دامنه

برای ثبت دامنه ir.در نمایندگی ثبت دامنه باید به سایت آنها که بالاتر در بخش “نحوه ثبت دامنه‌ com | .net | .org | .info.” معرفی کردم مراجعه کنید و با وارد کردن دامنه‌ خودتان، شناسه ایرنیک و پرداخت هزینه از طریق آنها در سایت ایرنیک دامنه به نام شما ثبت می شود.

  • پس از انتخاب و خرید دامنه، قدم بعدی انتخاب و خرید هاست است. انتخاب هاست با کیفیت برای سایت خیلی مهم است چون می‌ ­­تواند رتبه سایت شما را افزایش یا کاهش دهد. هاست بی‌کیفیت سبب ناپایداری و در‌دسترس‌ نبودن سایت ، کاهش رتبه سایت ، کاهش بازدید و کاهش درآمد شما می‌شود.

4- هاست چیست؟

هاست یا فضای میزبانی سایت بخشی از یک کامپیوتر سرور است که همیشه باید روشن و متصل به اینترنت باشد و دارای ظرفیت‌های گوناگونی است. وظیفه آن نگهداری از اطلاعات و منابع وبسایت و نمایش آنها در اینترنت به کاربران است.

ارتباط بین هاست ، سرور ، اینترنت و کاربران
ارتباط بین هاست ، سرور ، اینترنت و کاربران

5- بهترین هاست باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟

اگر بخوایم هاست خوب و مناسبی بخریم باید نکاتی رو در نظر بگیریم که اینجا به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

11 نکته مهم برای خرید بهترین هاست:

1- ضمانت بازگشت وجه و دوره تست
زمان خرید هاست به این مورد دقت کنید که هاستینگ موردنظرتان ضمانت بازگشت وجه یا دوره تست روی سرویس‌های خودش ارائه می دهد یا نه. چون که این تضمین به معنی اطمینان از خودشان و سرویس و خدماتشان است و اگر شما از خریدتان ناراضی بودید درواقع چیزی را از دست نداده‌اید!

2- قیمت مناسب و منصفانه
قیمت همیشه ملاک مهمی در تصمیم‌گیری برای خرید است ولی مهم‌ترین ملاک نیست! هیچوقت هاست را به خاطر قیمت کم و ارزان از شرکت­‌های نامعتبر نگیرید، چون ممکن است در آینده به خاطر کیفیت پایین یا وعده‌های کاذب مجبور شوید با ضرر مالی و زمانی سایتتان را به هاست باکیفیت‌تر و معتبرتری منتقل کنید. البته منظور این نیست که گران‌ترین و پر‌‌امکانات‌ترین هاست را بخرید! منظور این است که هاستی که مورد نیازتان است از شرکت‌های معتبر بخرید. مثلا اگر کسب‌و‌کارتان را به تازگی می‌خواهید راه‌اندازی کنید نیازی نیست که هاستی با منابع زیاد بخرید چون هنوز بازدیدکننده زیادی ندارید ولی وقتی بازدیدکننده‌های سایتتان بالاتر رفت زمان ارتقاء به هاستی با ظرفیت بالاتر است. خیلی از هاستینگ‌های معتبر دارای قیمت‌گذاری خوب و منصفانه‌ای هستند که پایین‌تر به معرفی آنها می‌پردازم.

3- ترافیک و پهنای باند مناسب
ترافیک یا پهنای باند یعنی مقدار دیتایی که بین سایت شما و دستگاه کاربران در یک دوره زمانی مشخص و برحسب گیگابایت GB منتقل می‌شود. اگر سایت پربازدیدی دارید یا حجم زیادی از سایت شما دانلود می شود نیاز به پهنای باند بیشتری هست. برخی از هاستینگ‌ها پهنای باند نامحدود ارائه می‌کنند اما باید در نظر داشته باشید که خیلی از هاست ها دارای سقف استفاده منصفانه هستند.

4- فضای هاست مناسب
فضای هاست مقداری از ظرفیت یک سرور است که متناسب با حجم فایل‌های سایت و نیازتان باید آن را انتخاب کنید و شرکت هاستینگ در اختیار شما می گذارد. بعضی از شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست پلن‌های متنوعی ندارند ولی هاستینگ‌های خوب پلن‌های مختلفی برای نیازهای مختلف ارائه می‌دهند. مثل پهنای باند برخی از هاستینگ‌ها فضای هاست نامحدود ارائه می‌کنند اما باید در نظر داشته باشید که خیلی از هاست‌ها دارای سقف استفاده منصفانه هستند.

5- سرعت بالا
یکی از فاکتور‌های مهم سرعت سایت است چون سرعت لود سایت یکی از پارامتر‌های سئو و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو می‌باشد.

6- آپتایم Uptime و پایداری بالای 99% (مدت زمان در دسترس بودن سایت)
اگر آپتایم بالا نباشد سایت در زمان‌های زیادی در دسترس نیست پس اهمیت بالایی دارد چون باعث قطعی سایت، لطمه به اعتبار و برند شما و کاهش بازدید و کاهش درآمد شما می‌شود. آپتایم 100% نداریم ولی

هاستینگ‌های برتر آپتایم بالای 99% را ضمانت می‌کنند.

7- امنیت بالا
امنیت سرور و سایت از ضروریات و موارد پراهمیت است که هاستینگ‌های خوب از تیم متخصص، برنامه‌ها و تنظیمات حرفه‌ای برای تامین امنیت استفاده می‌کنند.

8- بکاپ‌گیری و پشتیبان‌گیری منظم
یکی از خدمات مهمی که همه هاست‌ها آن را ندارند بکاپ‌گیری بصورت خودکار و منظم است. هاستینگ‌های برتر از اطلاعات و منابع شما فول‌بکاپ می‌گیرند تا اگر اتفاقی افتاد نگران از دست رفتن اطلاعات قبلی نباشید و بتوانید در سریع‌ترین زمان اطلاعات را بازگردانی کنید.

9- کنترل پنل
کنترل پنل درواقع به رابط کاربری بین هاست و کاربر گفته می شود که می‌توانید از آنجا به منابع سایتتان دسترسی داشته باشید و آنها را مدیریت کنید. اکثر هاستینگ‌ها دو کنترل پنل سی پنل Cpanel و دایرکت ادمین Direct Admin را به کار می‌برند.

10- سرویس ایمیل
بعضی از هاستینگ‌ها علاوه بر هاست سرویس ایمیل هم ارائه می‌کنند که می‌توانید تحت آدرس دامنه سایت خودتان آدرس ایمیل هم داشته باشید که زمان خرید باید به این ویژگی توجه کنید.

11- پشتیبانی 24 ساعته و در دسترس
به جز موارد فنی بالا، هاستینگ خوب و باکیفیت باید پاسخ‌دهی 24 ساعته به همراه تیم فنی متخصص داشته باشد که اگر مشکلی برای شما پیش آمد هاست و سایت را پشتیبانی و نظارت کنند و پاسخگوی شما باشند.
هاست‌های برتر پشتیبانی از طریق تیکت، ایمیل و تلفن را ارائه می‌کنند تا شما با سریع‌ترین و راحت‌ترین روش مشکلتان را حل کنید.
* پیشنهاد می‌کنم برای اطمینان از پشتیبانی و پاسخگویی هاست مورد‌نظرتان قبل از خرید با آنها ارتباط بگیرید و سوالاتی که درباره خدماتشان دارید از آنها بپرسید.

موقع انتخاب هاست این 11 نکته مهم را در نظر داشته باشید.

خرید هاست خوب
خرید هاست خوب

6- چه هاستی برای من مناسب هست و از کجا بخرم؟

اکنون که مفهوم و مزایای هاست خوب را متوجه شدیم مشخص شد که هاست چه نقش مهمی در موفقیت سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای اینترنتی دارد.

راز موفقیت سایت‌های بزرگ هاستینگ آنهاست.

بهترین هاست ایران چه هاستی است؟

در این بخش به معرفی و مقایسه 6 هاستینگ برتر ایران با توجه به نکاتی که بالاتر بیان شد و همنیطور تحقیق و پرس و جو از کاربران و شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست می‌پردازیم تا به جواب این سوال برسیم.

بعد از خرید یک هاست خوب و مطمئن می‌تونید دیگه با خیال راحت تمرکزتون رو روی تولید‌محتوا و توسعه‌ کسب‌و‌کارتون بزارید.

بعد از خرید دامنه و هاست باید به سراغ نصب وردپرس یا انتقال فایل های سایتتان به پنل هاست بروید.

1- ایران سرور

بهترین هاست ایران ، ایران سرور
بهترین هاست ایران ، ایران سرور

ایران سرور با تجربه ای بیش از 19 سال (از سال 1381) در زمینه خدمات هاستینگ، با بیش از 160،000 کاربر
، بیش از 600،000 خدمات ارائه شده و همینطور بیش از 50 دیتاسنتر در سراسر جهان یکی از قدیمی‌ترین ، معتبر‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های این حوزه است که فعالیت خودش را از مشهد شروع کرد.

از مهم‌ترین مزایای رقابتی ایران سرور می‌توان به بهره‌‌گیری از متخصصین حرفه‌ای و پشتیبانی فعال، 14 روز ضمانت بازگشت وجه که خیلی تضمین خوبی هست، تخصص در بخش نصب و نگهداری سرور‌های هاست اختصاصی، مجازی و اشتراکی، به روز بودن و تنوع خدمات و سرویس‌‌ها، هاست بهینه شده و تخصصی سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس WordPress و جوملا Joomla اشاره کرد.

از شرکت‌هایی که از ایران سرور خدمات گرفتند می‌توان به دیوار ، شیپور ، اسنپ ، کافه بازار ، علی بابا ، تلوبیون ، خانه سرمایه و بسیاری از وزارت‌ها، سازمان‌ها و بانک‌های خصوصی و دولتی اشاره کرد.

سیاست‌گذاری ایران سرور این است که سرویس‌های باکیفیتی را با قیمت بالا ارائه می‌دهد و در کنارش برای ثبت دامنه، قیمت مناسبی را نسبت به بقیه هاستینگ‌ها عرضه می‌کند.

سرورهای خارجی ایران سرور در کشور‌های آلمان، فرانسه و فنلاند قرار دارند و مزیت درخشان ایران سرور این است که با استفاده از منابع سخت‌افزاری قوی از نظر سرعت و آپتایم هم عالی هست.

در روز تعطیل میانگین زمان پاسخگویی ایران سرور به تیکت‌ها 60 دقیقه بود.

مزایای استفاده از ایران سرور

  • تضمین بازگشت وجه تا 14 روز
  • بهترین هاست برای فروشگاه‌های اینترنتی
  • ارائه هاست مخصوص برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، دروپال و پرستاشاپ
  • ارائه هاست ماهانه
  • ارائه سرورهای مجازی و اختصاصی
  • ارائه هاست دانلود تا حجم 3 ترابایت با سرعت بالا
  • آپتایم 99.9
  • ارائه گواهی SSL رایگان
  • ارائه اکانت ایمیل
  • استفاده از قدرتمندترین منابع و فناوری‌های جهان
  • تنوع زیاد پلن‌ها متناسب با نیاز کاربران
  • پشتیبانی 24 ساعته

معایب استفاده از ایران سرور

  • قیمت گذاری بالای خدمات

* پیشنهاد خرید !

ایران سرور از نظر منابع و امکانات واقعا عالیه ولی از نظر قیمت برای راه اندازی سایت شاید برای خیلی‌ها به صرفه نباشه. اگه میخواید سایتی رو راه اندازی کنید یا سایت کم‌ ترافیک و کم بازدیدی دارید و دنبال هاست مناسب و ارزون هستید، ایران سرور گزینه مناسبی نیست. وقتی که سایتتون پربازدید شد حتما از ایران سرور استفاده کنید. ایران سرور رو برای سایت های پرترافیک و پربازدید پیشنهاد می‌کنم.

کد تخفیف 10% ایران سرور ویژه خرید سرور مجازی: BBB-SERVER10
کد تخفیف 10% خرید سرور اختصاصی از ایران سرور: 19birth-server
کد تخفیف 20% خدمات میزبانی وب ایران سرور: Zhkt-wbdsign
کوپن تخفیف ایران سرور برای سایت ساز و فروشگاه ساز: 19birth-site
کد تخفیف 20% هاست ابری ایران سرور: 19birth-host

2- نت افراز

برترین هاست ایران ، نت افراز
برترین هاست ایران ، نت افراز

نت افراز با بیش از 10 سال (ثبت رسمی از سال 1390) تجربه و ارائه دامنه و هاست به بیش از 70،000 کاربر ایرانی یکی از بهترین و قدیمی ترین شرکت‌های میزبانی هاست ایران است که فعالیت خودش را از اصفهان شروع کرد.

از مزایای رقابتی نت افراز می‌توان به ارائه هاست‌های باکیفیت با فضای زیاد و قیمت بسیار مناسب برای کسانی که می‌خواهند با بودجه متوسط هاست خوب و حجم بالا بگیرند، دیتاسنتر ایران و فرانسه و تنوع خدمات و پلن‌های عرضه شده اشاره کرد.

این شرکت هم اکنون هاست‌های مقرون به صرفه برای سایت‌های کم بازدید و کم ترافیک و هاست‌های حرفه‌ای برای سایت‌های پربازدید و پرترافیک ارائه می‌دهد.

تنها ایرادی که میشه از نت افراز گرفت عدم پشتیبانی از پنل مدیریت سی پنل هست. نت افراز برای کلیه سرویس های هاست از پنل دایرکت ادمین که سریع‌ترین کنترل پنل هم هست استفاده می‌کنه.

ضمانت بازگشت وجه نت افراز 7 روز هست و در صورتی که پس از گذشت یک هفته از هاست خودتون راضی نبودید، می‌تونید هاست خودتون رو پس بدید و مبلغ پرداخت شده رو پس بگیرید.

در روز تعطیل میانگین زمان پاسخگویی نت افراز به تیکت‌ها 25 دقیقه بود.

مزایای استفاده از نت افراز

  • تضمین بازگشت وجه تا 7 روز
  • دامنه ir. رایگان که برای شروع کار لازمه و هدیه خوبیه
  • ارائه پلن‌های هاست مختلف با قیمت بسیار مناسب
  • پهنای باند بالا
  • امنیت بالای سرور
  • آپتایم 99.9
  • ارائه سرویس های پرحجم
  • ارائه هاست ماهانه در بعضی از سرویس‌ها
  • ارائه گواهی SSL رایگان
  • ارائه اکانت ایمیل
  • بکاپ‌گیری روزانه، هفتگی و ماهانه
  • پشتیبانی 24 ساعته و کاربلد

معایب استفاده از نت افراز

  • نداشتن پنل مدیریت سی پنل Cpanel

* پیشنهاد خرید !

اگه میخواید سایتتون رو تازه راه اندازی کنید یا بازدید و ترافیک کمی دارید و دنبال هاست باکیفیت با قیمت مناسب هستید و نمیخواید زیاد هزینه کنید و با رابط کاربری پنل دایرکت ادمین مشکلی ندارید، هاستینگ اقتصادی نت افراز بهترین گزینه‌ برای شماست. در آینده هم که بازدیدکننده سایت زیاد میشه می‌تونید از پلن‌های حرفه‌ای این شرکت استفاده کنید.

کد تخفیف 7% نت افراز برای خرید هاست: UC400CTQ

3- سون هاست

برترین هاستینگ ایران ، سون هاست
برترین هاستینگ ایران ، سون هاست

سون ‌هاست با بیش از 14 سال (از سال 1386) سابقه در زمینه ارائه خدمات میزبانی هاست و دامنه و همینطور بیش از 21،000 کاربر نامش در میان بهترین و معتبرترین هاستینگ های ایران می‌درخشد. این شرکت سیاست خود را بر مبنای کسب رضایت مشتریان قرار داده و فعالیت خودش را از شیراز شروع کرد و اکنون در سال 1400 در سطح بین المللی کار می‌کند و در سه کشور عمان، امارات و انگلستان به فعالیت می پردازد.

از مزایای رقابتی سون هاست می‌توان به ضمانت بازگشت وجه 30 روزه! که نشان دهنده اطمینان به خودشان است، پشتیبانی 24 ساعته و قدرتمند، کیفیت بالا، منابع خوب و قیمت مناسب اشاره کرد به همین دلایل است که افراد زیادی به سون ‌هاست اعتماد کرده‌اند.

در روز تعطیل میانگین زمان پاسخگویی سون هاست به تیکت‌ها 5 دقیقه بود.

مزایای استفاده از سون هاست

  • ضمانت بازگشت وجه تا 30 روز
  • ارائه بهترین هاست‌ها با منابع خوب و قیمت مناسب
  • ارائه هاست اقتصادی
  • ارائه دامنه ملی رایگان در پلن‌های سالانه
  • ارائه پهنای باند نامحدود
  • ارائه هاست حرفه‌ای لینوکس
  • ارائه هاست دانلود تا حجم 6 ترابایت
  • منابع سخت افزاری قدرتمند
  • ارائه گواهینامه SSL رایگان
  • ارائه اکانت ایمیل نامحدود
  • کیفیت بالای سرویس های ارائه شده
  • آپتایم 99.8
  • بکاپ‌گیری روزانه، هفتگی و ماهانه
  • پشتیبانی 24 ساعته و قدرتمند

معایب استفاده از سون هاست

  • ترافیک به نسبت بالا در سرور‌ها

* پیشنهاد خرید !

اگه نمیخواید مبلغ زیادی برای خرید هاست بدید و در جستجوی خرید میزبان‌های حرفه‌ای و باکیفیت برای سایت وردپرسی هستید، سون هاست بهترین گزینه برای شماست.

4- هاست نگار

هاست برتر ایران ، هاست نگار
هاست برتر ایران ، هاست نگار

هاست نگار با بیش از 18 سال (از سال 1382) سابقه موثر و بیش از 47،000 مشتری با ارائه خدمات هاست باکیفیت در بین بهترین هاستینگ‌‌های ایران قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های این حوزه است. هاست نگار بر این عقیده است که شهرت در عصر حاضر مهمترین عامل موفقیت است و تنها راه آن رضایت مشتریان و ارائه امکانات بر اساس آخرین فناوری‌های ممکن است و توانسته در چند سال گذشته با ارائه خدمات خوب به یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست تبدیل شود.

از مزایای رقابتی هاست نگار می‌توان به میزبانی سایت از ایران، آلمان و فرانسه، فول بکاپ هر 12 ساعت که یکی از مزایای انحصاری هاست نگار است و برای سایت‌هایی که محتوای مهمی دارند عالیه، پهنای باند نامحدود برای تمام خدمات میزبانی، استفاده از برنامه های امنیتی قدرتمند، 100 ساعت ضمانت بازگشت وجه، سرویس‌های به صرفه، ارائه هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست اختصاصی، هاست وردپرس، جوملا و دروپال، هاست دانلود و هاست پشتیبان و از همه مهمتر هاست ابری اشاره کرد.

در روز تعطیل میانگین زمان پاسخگویی هاست نگار به تیکت‌ها 30 دقیقه بود.

مزایای استفاده از هاست نگار

  • 100 ساعت ضمانت بازگشت وجه
  • گواهی SSL رایگان
  • ارائه هاست ابری
  • ارائه هاست دانلود تا 500 گیگ
  • ارائه هاست ویژه وردپرس
  • آپتایم 99.8
  • پهنای باند نامحدود روی سرویس‌ها
  • ارائه اکانت ایمیل نامحدود
  • ارائه بکاپ‌گیری روزانه، هفتگی و ماهانه
  • پاسخگویی 24 ساعته

معایب استفاده از هاست نگار

  • ارائه ندادن هاست ماهانه

* پیشنهاد خرید !

اگه میخواید هاستی باکیفیت و قابل اطمینان با قیمت به صرفه داشته باشید همراه با پهنای باند نامحدود و پلن های متنوع که برای ارتقاء خیلی خوبه و همینطور امنیت بالا و بکاپ‌گیری منظم که خیالتون ازش راحت باشه هاست نگار برای شما بهترین گزینه هست.

5- برتینا

هاستینگ برتر ایران ، برتینا
هاستینگ برتر ایران ، برتینا

برتینا با بیش از 17 سال (از سال 1383) تجربه یکی از برترین هاستینگ‌های ایران است که به بیش از 68،000 کاربر سرویس و خدمات ارائه کرده و برتینا سرمایه اصلی خودش رو اینطور معرفی می‌کند “سرمایه اصلی برتینا نیروی انسانی متخصص و متعهد میباشد که با پشتیبانی شبانه روزی توانسته است با افتخار میزبان بسیاری از سازمانهای دولتی، نیمه دولتی و شرکت های کوچک و بزرگ معتبر کشور باشد”. برتینا واقعا از نظر امنیت و جدی گرفتن کار یک پله از هاستینگ‌های دیگه بالاتر هست و پشتیبانی پیگیری هم دارن.

از مزایای رقابتی برتینا می‌توان به امنیت خوب در مقابل حملات DDoS، پهنای باند مطلوب، ارائه هاست پربازدید و پشتیبانی قدرتمند و پیگیر اشاره کرد.

در روز تعطیل میانگین زمان پاسخگویی برتینا به تیکت‌ها 10 دقیقه بود.

مزایای استفاده از برتینا

  • 7 روز ضمانت بازگشت وجه بدون قید و شرط
  • استفاده از تکنولوژی‌های به روز و گران قیمت
  • ارائه هاست مناسب وردپرس و جوملا
  • گواهی SSl ویژه دامنه ir.
  • ارائه هاست با پهنای باند زیاد
  • استفاده از تکنولوژی Raid در جهت افزایش امنیت
  • ارائه هاست با منابع اختصاصی
  • ارائه هاست ماهانه روی بعضی از پلن‌ها
  • آپتایم 99.9
  • بکاپ‌گیری روزانه، هفتگی و ماهانه و نگهداری داده‌ها حداکثر تا 6 ماه
  • پشتیبانی 24 ساعته و پاسخگویی خوب
  • دارای گواهینامه ISO 9001 از SGS

معایب استفاده از برتینا

  • قیمت بالاتر نسبت به شرکت‌های دیگر

* پیشنهاد خرید !

اگه سایت پرترافیک و پربازدیدو مهمی دارید و امنیت بالا و منابع حرفه ای براتون مهمه، برتینا بهترین گزینه برای شماست که می‌تونید از پشتیبانی خوبی هم بهره بگیرید.

کد تخفیف 12% خرید هاست از برتینا: yalda-host
کد تخفیف 10% خرید سرور مجازی از برتینا: yalda-vps

6- گنجه هاست

خرید هاست ، گنجه هاست
خرید هاست ، گنجه هاست

گنجه هاست با بیش از 10 سال سابقه در ارائه خدمات هاست و دامنه آخرین هاستینگ از بین 6 هاستینگ برتر ایران است. شاید کاربران گنجه هاست نسبت به شرکت های قدیمی کمتر باشد ولی کاربران کمتر یک هاستینگ برای کاربران جدید درواقع یک امتیاز محسوب می‌شود! چرا؟! چون تجربه ثابت کرده هرچه کاربران یک شرکت کمتر باشند تمرکز روی مشتریان بیشتر است و به احتمال زیاد کیفیت پشتیبانی و خدمات بهتر انجام می‌شود.

از مزایای رقابتی گنجه هاست می‌توان به میزبانی سایت از ایران و اروپا، ارائه هاست مخصوص وردپرس، هاست ووکامرس، هاست دانلود، سرور مجازی و اختصاصی، قیمت های مناسب و ضمانت 7 روزه بازگشت وجه برای جلب رضایت مشتریان اشاره کرد.

در روز تعطیل میانگین زمان پاسخگویی گنجه هاست به تیکت‌ها 25 دقیقه بود.

مزایای استفاده از گنجه هاست

  • 7 روز گارانتی بازگشت وجه پس از خرید
  • ارائه هاست حرفه‌ای لینوکس
  • ارائه بهترین هاست ویژه وردپرس
  • گواهی SSL رایگان
  • ارائه هاست دانلود ویژه تا 10 ترابایت
  • ارائه هاست ماهانه روی برخی از سرویس ها
  • ارائه هاست پرسرعت
  • میزبانی روی هارد NVMe (تا ۶ برابر سریعتر از SSD)
  • دارای آپتایم 99.8
  • استفاده از تکنولوژی Raid در جهت افزایش امنیت
  • بکاپ‌گیری روزانه، هفتگی و ماهانه
  • حداقل ۸۵۰ بکاپ‌گیری در سال از هر سایت
  • پشتیبانی 24 ساعته و مداوم

معایب استفاده از گنجه هاست

  • عدم ارائه هاست ماهیانه در برخی پلن‌ها

* پیشنهاد خرید !

اگه سایت کم ترافیک و کم بازدیدی دارید و دنبال خرید هاست باکیفیت لینوکس حرفه‌ای یا هاست دانلود با حجم بالا هستید، سرویس های گنجه هاست بهترین گزینه برای شماست.

بهترین هاست ایران کدام است؟

پاسخ به این سوال کمی سخته و نمیشه بگیم بهترین هاست برای تمام کاربردها و موارد مختلف کدوم هست ولی با توجه به مزایا و معایب استفاده از هاستینگ‌های برتر ایران و تجربیات کاربرانشون و بررسی‌ها، برای بعضی از کاربردها هاستی رو میشه پیشنهاد داد که بر این اساسه:

ایران سرور با منابع قدرتمند و به روز و اختصاصی برای سایت های پرترافیک که بازدید زیادی دارن بهترین انتخابه.

نت افراز با قیمت‌های اقتصادی و پلن‌های خوبی که داره برای راه اندازی و گسترش سایت با بودجه مناسب بهترین انتخابه.

سون هاست با کیفیت خوب و قیمت مناسبی که داره برای سایت‌ها و مخصوصا سایت‌های وردپرسی بهترین انتخابه.

هاست نگار با پهنای باند نامحدود و بکاپ‌گیری با فاصله زمانی کم برای سایت‌هایی که محتوای به روز و مهمی دارن بهترین انتخابه.

برتینا با امنیت فوق العاده ای که داره برای سایت‌هایی که رقابت زیادی دارن و حمله زیادی به سایتشون میشه بهترین انتخابه.

گنجه هاست با حجم ها و قیمت خوبی که داره برای هاست لینوکس قدرتمند و هاست دانلودی بهترین انتخابه.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تلاش کردم اطلاعات و نکات لازم برای خرید بهترین دامنه و هاست رو همراه با منابع که سایت who.is، ایرنیک و بهترین هاستینگ‌های ایران برای خرید دامنه و هاست بودن رو بررسی و معرفی کنم تا دوستانی که قصد خرید بهترین هاست و دامنه رو دارن بتونن تصمیم گیری بهتر و راحت‌ تری داشته باشن.

انتخاب دامنه و هاست خوب توی موفقیت کسب و کار شما خیلی موثره برای همین پیشنهاد می‌کنم این مقاله رو چندین بار بررسی کنید تا با توجه به نیازهای خودتون با دانش بهترین هاست و دامنه رو انتخاب کنید. به این نکته مهم توجه کنید که، هر کسی با توجه به بودجه مالی و نوع کسب و کار و سایتش باید دامنه و هاست و منابع مورد نیازش رو برای خرید انتخاب کنه.

اگر سوالی دارید حتما توی بخش کامنت ها بپرسید.

از اینکه تا پایان این مقاله رو مطالعه کردید ، متشکرم و خوشحالم اگر کمکی کرده باشم. 🙏

امیدوارم که همیشه شاد و سلامت و موفق باشید.

نویسنده مطلب: Farzad Dehghani

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.